Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydechu wymiana
Autor Wiadomość
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-08-2011, 22:12   Wydechu wymiana

Witajcie :)

Mam sprawę i potrzebuję porady bardziej doświadczonych posiadaczy Tipów ;) Chodzi konkretnie o tłumik, który już w moim pojeździe lata młodości i cichego działania ma za sobą (zwłaszcza na jałowym biegu - stuka w puszcze jakby tam była wrzucona złotówka w bilonie po 1gr. i sobie to latało)...

Myślę, że przy okazji skoro już jest do wymiany, to włożyłbym tam coś delikatnie sportowego. Nie chodzi mi tu o "moc" wydechu rzędu ponad 100 dB itp., ale miły dla ucha delikatny sportowy pomruk :D

Zobaczyłem na allegro jedną pozycję na szybko - http://allegro.pl/show_item.php?item=1763839760
Podejdzie to bez kłopotu do mojego, jest coś warte? I najważniejsze - czy nie zagłuszy połowy miasta przypadkiem i współpasażerów w samochodzie :lol:

Będę wdzięczny za jakieś porady, ten wydech już doprowadza mnie do delikatnej ku...cy :sciana:
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2011, 08:25   

StaszEeK napisał/a:
Podejdzie to bez kłopotu do mojego,
Pomierz stary tłumik to będziesz wiedział czy ci podejdzie na aukcji masz wymiary nowego.
StaszEeK napisał/a:
I najważniejsze - czy nie zagłuszy połowy miasta przypadkiem i współpasażerów w samochodzie :lol:
a na to to chyba ci nikt nie odpowie. Zależny jak jest wykonany. Cena sugerowała by że to tania wydmuszka. Dobry tłumik jest zbudowany z kilku warstw, co najmniej alumniowanej blachy, ma komory dodatkowo jest wypełniony włókniną tłumiąca i w takim przypadku nawet przelotowy może dobrze tłumić. Niestety alledrogo zalewa masa tandety klepanej z cienkiej ocynkowanej blaszki bez wypełnienia rdzewieje wszystko na dzień dobry.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-08-2011, 13:32   

JAM_BELFEGOR - No sprzęt z najwyższej półki to na pewno nie jest. Jednak w porównaniu do obecnego w moim aucie, to i tak niebo, a ziemia ;) - mniejsza z tym.

Masz może firmę godną polecenia, która produkuje końcówki wydechu przyzwoitej jakości w (dość) przyzwoitej cenie? Oczywiście nie piszę tu o czterocyfrowych cenach ;)
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2011, 13:58   

StaszEeK napisał/a:
JAM_BELFEGOR - No sprzęt z najwyższej półki to na pewno nie jest
wątpię by nawet o średnią zahaczył :)
StaszEeK napisał/a:
przyzwoitej jakości w (dość) przyzwoitej cenie?
no wiesz zależy co rozumiesz przez przyzwoita cenę jedne powie że 50zł to za dużo a inny lekka ręką wyda 500 :lalala: co do firmy to może być ulter choć samej końcówki nie da się spartolić. Warunek taki szukaj końcówek do wspawania to raz dwa nie szukaj najtańszych bo trafisz na stal nierdzewna najgorszego gatunku a ta koroduje. trzy staraj się nie przekroczyć średnicy zewnętrznej fi 80 dalej to już się rynna robi a pyzatym może nie spasować do zderzaka. Ja kupił bym na twoim miejscu fabryczny tłumik i wspawał ładną końcówkę. Ja za zwykły tłumik dobrze zrobiony dałem coś koło 150zł będzie miał już 4 lata i nie koroduje póki co (aluminiowany) nowy właściciel wspawał mu ładna konturóweczkę.

P.S: jak coś to mam chyba nawet jeszcze końcówkę którą nie zdążyłem wspawać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-08-2011, 15:58   

JAM_BELFEGOR, Twoje rozwiązanie jest najlepsze. Sam tak miałem - tłumik seria i ładna końcówka - tyle, że moja była nakręcana, ale nei było widać mocowań.

Poza tym kolega StaszEek zdaje się mylić pojęcia tłumika końcowego i końcówki wydechu.

Co do pierwszego tłumika, to w pierwszym Tipo miałem średnicę wejścia do takiego burczybasu 60 mm i dało radę, więc i ten da, ale na prawdę nie warto, bo to nie tłumik, tylko buczek.
_________________
     Moneta
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-08-2011, 01:56   

Na pewno coś przekręciłem, więc postaram się rozjaśnić temat.

Czy lepiej będzie, jak moją seryjną puszkę wydechu końcową wymienię na inną seryjną, dokręcając bądź przyspawając końcówkę wydechu dla miłego pogłosu, czy zakupić puszkę sportowo-turystyczną itp. i się nie rozdrabniać?

Nie wymagam hałasu nie wiadomo czego, chcę osiągnąć efekt delikatnego pomruku z mała nutką "basu" ;)


W obecnej puszce już niezły hałas na wolnych obrotach się wytwarza (coś w niej po prostu "lata" :-)). Swoje lata "młodości" ma już za sobą :P


Mam nadzieję, że rozjaśniłem temat szanowni koledzy. Uczę się jeszcze wielu pojęć odnośnie mechaniki samochodowej itp., więc za błędy stylistyczno-techniczne z góry przepraszam.
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-08-2011, 02:46   

StaszEeK, tematów o "sportowych" tłumikach trochę było.
Na cholerę Ci to ? Zazwyczaj ludzie dążą do jak najmniejszego hałasu podczas podróży a nie odwrotnie.
Mocy Ci to na pewno nie doda a tylko może spaść
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-08-2011, 11:35   

StaszEeK, lepiej kupić seryjny tłumik (tylko dobry wyrób nie najtańsze co znajdziesz) szukaj takiego który będzie aluminiowany nie ocynkowany takie się dłużej trzymają. Do to tego te lepsze końcówki dają właśnie taki leciutki basik, ale to są końcówki do wspawania nie nie dokręcania za 9,99 z allegro ;p
np.
http://new.ulter.com.pl/offer/endings/weld
http://www.buzzer.pl/konc..._wspawania.html
Myślę ze za taki komplet zapłacisz około 200zł
P.S dziś będę w garażu to zrobię ci fotkę swojej
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
StaszEeK 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-08-2011, 13:19   

Luczu napisał/a:
ludzie dążą do jak najmniejszego hałasu podczas podróży a nie odwrotnie.
Mocy Ci to na pewno nie doda a tylko może spaść


Pierwszy post nawiązujący do tematu warto czasem przeczytać:


StaszEeK napisał/a:
miły dla ucha delikatny sportowy pomruk


Sugerujesz że informacją zawartą w cytacie powyżej dążę do jak największego hałasu na drodze i w samochodzie?


StaszEeK napisał/a:
I najważniejsze - czy nie zagłuszy połowy miasta przypadkiem i współpasażerów w samochodzie


Ta informacja na pewno sugeruje, że chce najgłośniejszą końcówkę w swojej klasie, dającą +200dB i -200 do IQ, z pakietem promocyjnym "po co Ci dowód rejestracyjny auta".


Luczu napisał/a:
Mocy Ci to na pewno nie doda a tylko może spaść


Będę chciał więcej mocy, poczytam w dziale "Silnik" i pochodne tego tematu :-) Ew. zadam tam pytanie.


Zapytałem o możliwość małej wizualno-dźwiękowej modyfikacji tłumika, a Ty mnie Luczu zaraz posądzisz o syndrom kierowcy stuningowanego VW bądź AUDI z blachami zaczynającymi się od "SBE" ;D (bez urazy itp., tam też zdarzają się, choć rzadziej, normalni i kulturalni kierowcy w tych pojazdach - mimo wszystko).


JAM_BELFEGOR - czekam na fotkę.
Dzięki za poradę, choć szczerze mówiąc nigdy nie zwracałem uwagi na różnicę między ocynkowanym, a aluminiowanym. Myślałem na prostej zasadzie - że ocynk jest lepszy ;D Ze spawaniem kłopotu nie ma, kumpel ma w garażu sprzęt do takich zabaw :]

Ps. Ważne, żeby przypadkiem jak wspomniał lekko podirytowany Luczu, moc przypadkiem w "gratisie" nie spadła :lol:
_________________
Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-08-2011, 15:09   

to może ja , jako posiadacz tłumika RM Motors, o który pytasz sie wypowiem na ten temat ....

mam dokładnie taki jak ten, czyli komora wygłuszająca ta sama tylko końcówka inna.

http://allegro.pl/tlumik-...1770945078.html




podobnie jak w hondzie tak i w tipo średnica Fi90 pasuje idealnie pod wycięcie w zderzaku. jako, że miałem juz kilka sportowych tłumików końcowych mogę powiedzieć, że ten pracuje dość cicho w stosunku do np tzw. mugenów lub zwykłych przelotówek bez bocznych komór wygłuszających.

sama jakość wykonania jest lepsza niż WMSporta, którego w sklepach i na allegro pełno.
z ciężaru, wyglądu i wykonania przypomina Montii czyli tłumik o połowę droższy.
z tym RM latam już pół roku i absolutnie nigdzie nie ma śladów korozji. z kolei "chromowana" końcówka w WMSporcie pokrywała się lekko rudawym nalotem, który znikał po przejechaniu szmatką. odnośnie dźwięku to powyżej 6000obr potrafi "drzeć ryja"
zaś poniżej 4000 jesr raczej spokój. w tipo tez powinien być spokój w środku... tylko stojąc z tyłu za autem będzie słyszalne mruczenie :)
ogólnie zajrzyj sobie do tego tematu

http://forum.tempra.org/t...ghlight=#255922
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load