Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-07-2006, 09:53   Problem z odpalaniem

Witam!
Ostatnio pojawil sie spory problem przy odpalaniu, autko chodzi na 3 cylindry przez chwile, podmienilem kable ale jest to samo. Dodatkowo bierze mi znaczne ilosci plynu chlodniczego, wnioskuje ze plyn dostaje sie do cylindra i dlatego przez chwile nie pali na jeden. Moze ktos ma jeszcze jakies pomysly? Powoli zaczyna juz mnie denerwowac to Tipo... Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakies 20-30 tys. km temu :( Kopulka i palec nie sa w najlepszej formie ale do tej pory jakos to chodzilo.
Autko to Tipo 1.4 ie
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-07-2006, 14:58   

Krzychu napisał/a:
Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakies 20-30 tys. km temu

Nieraz po 2 tygodniach pusci... moze silnik ci sie przegrzał (za bardzo)
Bo jesli nie pali na jednego gara, a plyn ci ucieka do silnika to tylko uszc. pod gł...
albo taki zbieg okol. moze plyn ucieka gdzie indziej, a np swiece sa kopniete?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-07-2006, 16:21   

Casami tak bywa jak się uszczelkę pod głowicą dokręci tylko raz. Powinno się po przejechaniu paruset kilometrów sprawdzić kluczem dynamometrycznym dociągnięcie śrubek.Ogólnie trzeba zobaczyć czy przewody płyny chłodniczego nie puchną, oraz stan świecy - zaraz po próbie odpalania (jaki ma nalot).
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-07-2006, 17:21   

Świece sprawdzałem nie zauważyłem niczego niepokojącego, natomiast w ukladzie chlodniczym pojawiają sie znaczne ilosci gazow, zawsze jak odkręce korek to bulgocze, a uklad nie był zapowietrzony, wiec wniosek jest jeden - znowu uszczelka. Tym razem chyba sam się zabiore do jej wymiany, mechanikom ufać nie można!
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-07-2006, 19:54   

Wymień sam - tylko potem jak będziesz przykręcał głowicę to stopniowo w paru przejściach i wedle kolejności każdą śrubkę. Jak się robi dla siebie to się uważa a jak dla kogoś to jest to poprostu kolejna roboczogodzina bliżej do fajrantu :)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-07-2006, 13:45   

Jak ściągniesz głowice ,to oglądnij BARDZO dokładnie powierzchnie bloku i głowicy czy czasem nie ma jakiegoś wżeru,który by ułatwiał tego typu awarie.Dobrze by było dotrzeć głowice na papierze ściernym,żeby ją wyrównać.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-07-2006, 19:39   

Mysle ze w przyszlym tygodniu zabiore sie za wymiane, obym tylko dal rade :D
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-07-2006, 12:07   

ZielonyTBG napisał/a:
Dobrze by było dotrzeć głowice na papierze ściernym,żeby ją wyrównać.

Tylko nie na popierze ściernym, jak już to do zakładu niech to zrobią na maszynie do planowania głowic, powierzchnia głowicy musi być obrobiona z dosyć dużą dokładnością
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-07-2006, 14:28   

Romano nie miałem na myśli skrobania głowicy zwiniętym kawałkiem papieru,tylko na specjalnym stole do docierania głowic.
A orientujesz się ile takie splanowanie może kosztować. :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-07-2006, 17:52   

romano napisał/a:

Tylko nie na popierze ściernym, jak już to do zakładu niech to zrobią na maszynie do planowania głowic, powierzchnia głowicy musi być obrobiona z dosyć dużą dokładnością


Brzmi groźnie.
Ale masz na myśli najzwyczajniejszą szlifierke stołową.

A koszt ??
Cieżko powiedzieć. Np. w mojej firmie w narzędziowni szacujągodziną pracy na 60zł. Jednak za usługi biorą chyba 150zł.
U jakiegoś garażowca który ma szlifierke (przeważnie kupioną przy likwidacji zakładów) moze to kosztować 50-100zł.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-07-2006, 16:32   

ZielonyTBG napisał/a:
Romano nie miałem na myśli skrobania głowicy zwiniętym kawałkiem papieru,tylko na specjalnym stole do docierania głowic.
A orientujesz się ile takie splanowanie może kosztować. :?:

Tak ok. 50zł oczywiście mówimy tylko o wyrównaniu powierzchni głowicy czyli planowanie gdzieś ok. 0,2mm. Przy większym planowaniu cena rośnie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-07-2006, 16:57   

jabko napisał/a:
A koszt
Cieżko powiedzieć. Np. w mojej firmie w narzędziowni szacujągodziną pracy na 60zł. Jednak za usługi biorą chyba 150zł.
U jakiegoś garażowca który ma szlifierke (przeważnie kupioną przy likwidacji zakładów) moze to kosztować 50-100zł.

Ludzie jakie tam macie ceny?
Nigdy bym tyle niezapłacił.
U nas w garwolinie ceny wachają sie od 30 do 40zł za planowanie głowicy.
Palec do kopułki w sklepie 7zł
Niepamietam ile kopułka ale to już poza tematem.
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load