Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Znaczna naprawa 20-letniej tempry pod chmurką - zaskoczenie
Autor Wiadomość
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-08-2014, 10:38   Znaczna naprawa 20-letniej tempry pod chmurką - zaskoczenie

Dawno temu miałem temprę. Poszła do bratanka, ostatnio ją jednak odkupiłem. A, że 190tys km na liczniku, to tylne zawieszenie stało już pod kątem /--\. Do tego wydmuchało uszczelkę pod głowicą...

Warsztat przy tej wartości pojazdu mijał się z logiką, więc wziąłem narzędzia i z przekonaniem, że co nie zabije to wzmocni wziąłem się za naprawę.

Wymiana łożysk wahaczy, uszczelki pod głowicą, rozrządu i kilku dupereli wyszła na 330zł w sumie. Kosztu piwa nie doliczam.

Co mnie zaskoczyło mocno to fakt, że żadnej śruby nie urwałem, wszystkie dało sie odkręcić bez sztuczek magicznych i modłów do Siły Wyższej. To samo dotyczy przewodów hamulcowych.

To jest fiat, ma 21 lat, każda śruba przetrwała nasze drogi i solankową zimową rzeczywistość. Jestem pełen uznania.

Niestety podłoga już zaczyna korodować, więc do 25 urodzin raczej nie dotrwa ten fiat.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-08-2014, 13:21   

Nic dziwnego, te samochody są do bólu proste i wytrzymałe :) Moja Delta 93' ma 260kkm (a ile naprawdę...?) od 2005r w Polsce, miała chyba 5 właścicieli u nas i po kilku naprawach jeździ się przyjemnie, bezawaryjnie. Na dodatek nie ma korozji w żadnym z miejsc, no ale to już w tym moja zasługa, że wykonałem konserwacje oraz usunąłem rdzę, tak samo jak poprzedni właściciel. Co do przewodów hamulcowych - częściej da się odkręcić te fabryczne niż już kiedyś zmieniane. Mechanicy zazwyczaj dokręcają miedziane za mocno i potem po kilku latach, przy próbie odkręcania po prostu golą się nawet przy użyciu kluczy do przewodów hamulcowych. Tam jest drobnozwojny gwint i nie ma sensu na siłe go dociągać...zwłaszcza, że miedź jest miękka w porównaniu ze stalą.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-08-2014, 20:48   

powiem tak, od póltora roku pracuje w warsztacie i z niektórymi nowymi samochodami (3-4 letnie) są problemy ze wszystkim, o odkrecaniu bez gazów nie ma mowy, a jakosc czesci uzytych na pierwszy motarz pozostawia wiele do życzenia, przykład opel antara 4 letnie auto i co???? linki reczneo stoja dęba bo pancerz sparciał dostała sie woda sól błoto i wiadomo co dalej, miałem tez doczynienia z chińska motoryzacją, takie picupy małe, nie pamietam jak sie to nazywa, ale auto 2 lata 54tys przebiegu jesta zardzewiałe jakby miało rost tuning, na dodatek nie wkręcało sie na obroty, przyczyna zapchany kat, nowe auta sa robione na 3-4 lata i własciciel m kupic nowe auto, a ze starymi jest ciekawiej, np. golf II 400tys przebiegu i oryginalna pompa wody, szok totalny bo nie lała ale własciciel chciał ja zmienic bo po prostu miał nowa kupiona juz, dlatego ja jestem zwolennikiem aut do 2000roku produkcji, ktos powie ze sie myle ale sa tanie w zakupiue, w utrzymaniu, serwisy wykonuje sobie sam, dostepnosc czesci ogromna, zastanawia m nie tylko fakt czym bedziemy jeździc za 20 lat, i czy nas bedzie stac na serwis takiego paździerza który po zapalenieu byle kontrolki nie chce jechac i trzeba kompa podpinać
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-09-2014, 21:59   

palidzojnt221, tak faktycznie jest!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load