|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Blok 1.6 i głowica z 1.4? |
Autor |
Wiadomość |
Radek_77
witamy nowego
Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2007, 15:31 Blok 1.6 i głowica z 1.4?
|
|
|
Witam wszystkich. Mam Tipo z silnikiem 1.4 160A1.046 i posiadam też silnik z Tempry 1.6 159A3.046, który ma niesprawną głowicę. Moje pytanie jest następujące: czy jest możliwe złożenie bloku silnika 1.6 z głowicą z 1.4? Jeżeli tak to co jeszcze trzeba zmienić? |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-10-2007, 15:43
|
|
|
Witam. Moim zdaniem nnie. Średnica cylindrów w 1,6 jest większa o 6 mm więc i komora spalania musi być większa. |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-10-2007, 20:10
|
|
|
Radek_77 napisał/a: | Witam wszystkich. Mam Tipo z silnikiem 1.4 160A1.046 i posiadam też silnik z Tempry 1.6 159A3.046, który ma niesprawną głowicę. Moje pytanie jest następujące: czy jest możliwe złożenie bloku silnika 1.6 z głowicą z 1.4? Jeżeli tak to co jeszcze trzeba zmienić? |
Głowica pasuje bez najmniejszych problemów, ale jeżeli jest z 1,4 gaźnikowego to musisz też przełożyć aparat zapłonowy razem z mocowaniem z 1,6.
Głowica z 1,4 ma mniejsze kanały, komorę spalania i zawory dolotowe niż niż w 1,6 co wiąże się z teoretycznie mniejszym przepływem.
Stopień sprężania wzrośnie do 10,5 co przy wyeksploatowanym silniku może mieć negatywny wpływ na jego żywotność. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Radek_77
witamy nowego
Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-10-2007, 00:01
|
|
|
Dzieki za odpowiedzi. Silnik 1.4 jest na wtrysku.
Co do stopnia sprężania to skąd pewność że wzrośnie akurat do 10,5? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2007, 17:04
|
|
|
Cytat: | Co do stopnia sprężania to skąd pewność że wzrośnie akurat do 10,5? |
Z obliczeń, znając stopień sprężania w 1,6(zresztą taki sam jest w 1,4) i pojemność komór spalania głowic w 1,6 i w 1,4 spokojnie można to policzyć.
Jeszcze jedno, wzrost stopnia sprężania może ale nie musi spowodować pojawienia się spalania stukowego na PB95 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|