|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tipo 1,6 dohc 149c2.046 - ktoś ma taki?? |
Autor |
Wiadomość |
kristoff8
Wiek: 43 Dołączył: 17 Maj 2006 Posty: 30 Skąd: Kraków-skawinA
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2006, 21:27 tipo 1,6 dohc 149c2.046 - ktoś ma taki??
|
|
|
witam wszystkich, prosze o jakies opinie na temat silnika w tipo 1,6 dohc 149c2.046 gdyz taki posiadam od niedawna i chcialbym wiedziec co sie moge spodziewac po tym silniku:)
nie mam instalacji gazowej, sama benzyna, jakie jest mniejwiecej spalanie i Vmax
pozdarwiam wszystkich |
_________________ FiattipO 1,6 DOHC |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2006, 23:58
|
|
|
Ja mam chociazby. Z plusow to ladnie wyglada a i dzwiek wydaje ciekawy Na wyzszych obrotach da sie pojechac (i cos wyprzedzic) ale na nizszych robi sie, niestety, mulowaty. Sporo mechanikow robi wielkie oczy jak widzi ten silnik w Tipku (trzeba tlumaczyc zebe patrzyli na schematy od regaty). Polecam tez niezbednie oryginalna kopulke MM - na innych po prostu sie nie da jezdzic (koszt kilkudziesieciu PLN). |
_________________ ... |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-06-2006, 00:09
|
|
|
Vmax przy dobrym stanie (a taki kiedyś miałem) nawet ok 190 km/h
zużycie nie odbiega od zużycia 90-konnych otorów innych maek samohodów
około 10 L/100km (zależy od buta: od 7.5 na trasie przy jździe na emeryta po 12-13 w mieście przy "nieco" rzwawszej)
Przez dwa lata wymieniłem:
- pasek rozrządu
- filtry, oleje itp (2x)
- klocki hamulcowe
- uszczelka pod głowicą, pod miską i wszystkie zimeringi
- czujnik położenia przepustnicy
- świece i przewody WN (3x)
- praktycznie całe zawieszenie "przód"
- kopułka i palec rozdzielacza
- pompę wodną (180 zeta- pamiętam jak by to było dziś )
- ostatnio altenator
To właściwie wszystko co przez 2 lata cyba nie dużo
wiadomo były opony, pióra wycieraczek, kiedyś nawet żarówka...
Skupiając się na silniku to żeby nie LPG barzo bardzo baziewiackiej to właściwie zawiodła tylko pompa wodna
pasek, filtry, oleje, klocki - to standard po zakupie auta
uszczelka pod głowicą w sumie puszczała trochę to ją wymieniłem, przy okazji wymieniając zimeringi na wałkach rozrządu i przy kopułce
świece, przewody, kopułka i palec to z polecenia gazownika
padła pompa wody i aternator (konkretnie łożyska) więc ładował, jeździł, tylko hałasował
Co się liczy nie stanął mi nigdy (mowa o Tipo) w ciemnym lesie czy w szczerym polu, nigdy go pchać ani holować nie musiałem a to chyba najważniejsze
Ogólnie to problemy mam tylko z LPG
Pali około 10-11L w cyklu mieszanym co jest do przełknięcia, ale nie jedzie jak powinien
A Pb za droga...
[ Dodano: 10-06-2006, 00:17 ]
no i kupując cokolwiek do tego silnika warto pamiętać symbol 149C2.046
w przeciwnym wypadku każdą zakupionę część pojedziesz do sklepu wymienić bo nie będzie pasowała |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
kristoff8
Wiek: 43 Dołączył: 17 Maj 2006 Posty: 30 Skąd: Kraków-skawinA
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 08:17
|
|
|
ogólnie nie sprawuje sie zle, ale wydaje mi sie ze jest troche mułowaty jak na te 90KM,
chcialem sie tylko dowiedziec czy są jakies minusy tego silnika, ogólnie ma przejechane ok 200tkm i jak na tą ilośc wydaje mi sie ze jest ok, oleju nie bierze, a pali w trasie 7,5-8l Pb, jezdze raczej spokojnie, ale chyba sonde mam walniętą, mam nadzieje ze po wymianie bedzie palił mniej:),
rozbujałem sie nim do 165km/h ale musialem zwolnic bo zobaczylem tira na lewym pasie, a potem juz nie probowałem, mysle ze pociongnął by jeszcze więcej bo miał takie zapędy i szedł ładnie, ale zawsze jak mam przyspieszyć ukazuje mi sie przed oczami wężyk z paliwem które wlewa sie ciurkiem w ten gardziel, a wtedy odpuszczam:D |
_________________ FiattipO 1,6 DOHC |
|
|
|
|
mitsubishit
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 45 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2006, 17:33
|
|
|
Witam. Tem mam taki silnik. Sondy nie wymieniaj. Ten silnik mniej nie spali. moj pali 13 LPg i to nie ma znaczenia czy jezdze na emeryta czy 140 i wyzej nie schodzi z licznika. puki co czeka mnie wymiana panewek i moze szlif walu ale nie zepsul sie jeszcze wcale. silnik nawet suchy a to rzadkosc u fiata. wymienilem tylko simeringi na walkach bo mi sie lalo po pasku rozrzadu. paskow oleju klockow nie licze bo to sie wszedzie wymienia.
A muulowaty jest ale po przekroczeniu tych 3000obr gwaltownie sie budzi do pracy. na Lpg chodzi lepiej niz na PB. Duuzo lepiej. pozdeawiam. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046) |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-06-2006, 18:00
|
|
|
Cytat: | oleju nie bierze, a pali w trasie 7,5-8l Pb |
I calkiem ladnie - ponizej na pewno niezejdzie
mitsubishit napisał/a: | A muulowaty jest ale po przekroczeniu tych 3000obr gwaltownie sie budzi do pracy. |
Dokladnie... az szkoda ze obrotka nie mam...
Cytat: | na Lpg chodzi lepiej niz na PB. Duuzo lepiej. pozdeawiam. |
A to ciekawe - znaczy mocniej? Moze kwestia tego, ze komputer zle steruje wtryskiem? |
_________________ ... |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 06:15
|
|
|
Pb wypalił mój na trasie 6.5l/100km przy jeździe 130-150km/h, po mieście około 9l/100km (nie wiem dokładnie). Ilość spalanego gazu na trasie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, a po mieście jest to 12l/100km. Oleju nie bierze (przebieg 128tyś) i zero wycieków. Jak dotychczas zawiodła mnie tylko pompa wody (koszt 120zł). Mógłby być troszkę bardziej żywiołowy, ale jak trzeba to wyprzedzi. Przyjemny dźwięk silnika. vmax (na autostradzie w niemczech) - 190km/h |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 08:18 Re: tipo 1,6 dohc 149c2.046 - ktoś ma taki??
|
|
|
kristoff8 napisał/a: | witam wszystkich, prosze o jakies opinie na temat silnika w tipo 1,6 dohc 149c2.046 gdyz taki posiadam od niedawna i chcialbym wiedziec co sie moge spodziewac po tym silniku:)
nie mam instalacji gazowej, sama benzyna, jakie jest mniejwiecej spalanie i Vmax
pozdarwiam wszystkich |
Ten sam silnik miałem w Ritmie 90 s.i.e i potwierdzam to co napisali poprzednicy . Poniżej 3500 obr. - nie chce jechać , powyżej - budzi się do życia . Maksymalna prędokść osiągnięta na b. długiej prostej : 195 km/h ale ze strachem - bo obrotomierz już stał na czerwonym polu . Zużycie paliwa , przy dość brutalnym traktowaniu - nigdy nie przekroczyło 11,5l benzyny . I pomimo takiego traktowania silnik odmówił dalszej współpracy dopiero po ~350 tys km ! |
|
|
|
|
chopin25
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 28 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-09-2007, 13:26
|
|
|
mam taki sam silniczek tylko ze mój ma 270 tysiecy na digitalu całkiem fajnie idze ja swojego szarpnąłem do 170 prawie na gierkówce ale niestety stała policja silnik w sumie bezawaryjny gorzej z osprzętem a zwłaszacza z wtryskiem ale może to tylko tak u mnie ...przy okazji mam jeszcze pytanko do posiadaczy tego silnika chciałem przeczyścic silnik krokowy bo mi obroty zaczęły falować dzisiaj wymieniłem CPP i niby troche lepiej ale zamierzam jeszcze ten silnik i pytanie czy trzeba na cos zwrócić uwagę jak sie go odkręca ( pod filtrem powietrza jest?) i jak go czyścic ...sorki za może banalne pytanie ale nigdy tego nie robiłem ...i jeszcze jedno czym może być własnie spowodowana mułowatość auta do około 2600 obrotów, po przekroczeniu tej magicznej cyfey jak kolega wspomniał wyżej jakby inne auto.. może trzeba cos przeczyścic..będę wdzięczny za jakies porady
pozdrawiam |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 15:05
|
|
|
chopin25 napisał/a: | czy trzeba na cos zwrócić uwagę jak sie go odkręca ( pod filtrem powietrza jest?) i jak go czyścic |
weź klucz i go wykręcaj, nic się nie bój. Ja go zamoczyłem na noc w benzynie i potem było ok, ale uważaj żeby nie zalać styków. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
chopin25
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 28 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-09-2007, 15:09
|
|
|
ok dzięki za pomoc przemog666 dzisiaj go wymoczymy |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 15:10
|
|
|
nie ma sprawy. życzę powodzenia w pracach. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 15:23
|
|
|
No ja tez mam taki silniczek. Autko mam prawie rok ale od jakiegos czasu nie jezdze z powodu braku uprawnien. Teraz mam czas to sobie robie po mału. Hmm co do spalania, nie wiem co z nim sie dzieje ale potrafi skoczyc do 17l/100km gazu. Dopiero na trasie schodzi do 10l/100 dziwne nie? Mało tego na benzynie to samo. Gaz ustawilem filtry nowe lamda ok sprężanie tez, nie mam pojecia co jeszcze moze byc. Ale ogólnie silnik ok, buta ma. nic powaznego nie robilem poza pompa wspomagania. Jakby ktos wiedzial co moze byc przyczyna takiego spalanie to prosze o odp. Dzieki peace |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 20:30
|
|
|
przemog666, co ty chcesz zrobić albo zrobiłeś? jak możesz krokowy zamoczyć w benzynie? rozbierałeś go kiedyś? wiesz jak jest zbudowany? tam jest jeden element wymagający smarowania!!!!! chopin25, nie mocz go tylko rozbierz. dobra rada - "na gorąco" czyli po dłuższej jeździe jak będzie ciepły. łatwiej zaczepy puszczom. dramat... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 20:45
|
|
|
konikks napisał/a: | co ty chcesz zrobić albo zrobiłeś? jak możesz krokowy zamoczyć w benzynie? rozbierałeś go kiedyś? wiesz jak jest zbudowany? tam jest jeden element wymagający smarowania!!!!! |
konikks, nie rozbierałem go na części pierwsze, bo nawet nie wiedziałem czy to możliwe . Tak jak go wykręciłem tak go w benzynie umoczyłem . W każdym bądź razie mi pomogło, jak se autko jaja robiło z obrotów jałowych tak teraz jest git
Mayones84 napisał/a: | nie wiem co z nim sie dzieje ale potrafi skoczyc do 17l/100km gazu. Dopiero na trasie schodzi do 10l/100 dziwne nie? Mało tego na benzynie to samo. Gaz ustawilem filtry nowe lamda ok sprężanie tez, nie mam pojecia co jeszcze moze byc |
Możliwe że cosik z czujnikiem temperatury i cały czas chodzi "na ssaniu". |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 22:41
|
|
|
Co do ssania to nie! Na ssaniu ma jakies 1000obr/min, a przy rozgrzaniu spadają obroty gdzies do ok 800-850. Naprawde nie mam pojecia co moze byc przyczyna |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
chopin25
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 28 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-10-2007, 07:58
|
|
|
dziękuje wszytskim za rady nie wymoczyłem ale przeczyściłem i chodzi na razie elegancko |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|