Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parownik Lovato
Autor Wiadomość
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2007, 21:02   Parownik Lovato

Witam mam pytanie jak macie wkrecone lub wykrecone sruby 1 i 2 i od czego te sruby, zadalem kiedy taki temat ale sie nie dowiedzialem bo inni piszą ze 1 to wolne obroty a inni ze cisnienie gazu, to juz w koncu niewiem.

http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000148.jpg



http://www.tempra.org/uploads/red_lovato1_1.JPG
     assistance
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2007, 23:47   

Zapodaję tylko fotki bo nie mam czasu przed wyjazdem na urlop na więcej :( tak to bym jeszcze coś Ci sprawdził, w razie czego po niedzieli będę miał dostęp do nata to coś jeszcze mogę poradzić.
Mam nadzieję że to Ci w czymś pomoże
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2007, 20:51   

zazwyczaj masz 3 śruby i _naprawdę poszukaj na forum o regulacji parownika_ nie tylko lovato byś miał pewność, że wiesz co jest czym; 2 śruby na reduktorze - jedna od wolnych obrotów, jakie na luzie ciśnienie ma iść/dawka więc i jakie obroty będą;
druga - to powiedzmy ogólnie ciśnienie gazu jakie może być podczas jazdy podawane; trzecia - na wężu to dławienie;

co do ich ustawiania to dużo by mówić, powiedzmy średnio dużo, a było opisywane nawet jak osiągnąć bez oprzyrządowania, tak 'na oko' dobry współczynnik lambda; poszukaj; sam dobrze w końcu ustawisz też by i moc miało i niedużo żarło a współczynnik najbliższy temu jaki chcesz;

co do samej śruby wolnych obrotów - jeśli dobrze pamiętam to zazw. jest to ta co u Ciebie ma nr 2.
Ale łatwo sprawdzić - zapisz sobie jej ustawienie i na rozgrzanym już normalnie silniku (by nie skakał itp , równo szedł) na postoju zostaw go by chodził i obróć tą śrubę o pół do półtora obrotu w jedną stronę, poczekaj nawet z 10 sekund na reakcję, potem przywróć ustawienie i w drugą stronę - jak obroty będą szybsze na luzie lub drgawek dostanie to to jjest ta śruba tylko od wolnych obrotow;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-07-2007, 06:05   Re: Parownik Lovato

witam sprawa wyjasniona, dzwonilem do gazownika tak wiec 1- jest to sruba ktorej nie powinno sie ruszac jest ustawiona fabrycznie a jak sie ja juz ruszy np. przy wymianie membram itp. to wkrecic do konca i odkrecic jeden pelny obrot , a druga to od wolnych obrotow.
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-07-2007, 17:58   

w takim razie ta nr 1 to od ciśnienia, nie od wolnych ale ogólnie od ciśnienia (jeszcze raz zachęcam do poczytania jak samemu wyregulować LPG i właściwy współcznynnik lambda) a stwierdzenie , że jest nieruszalna, fabryczna i tylko jeden obrót niekoniecznie jest prawdziwe, nie musi być..... ją się też ustawia właśnie na przykład przy wymianie membran, ewentualnie raz , dwa na rok jak regulujesz na zimę i lato instalkę jeśli chcesz sobie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2007, 17:36   

jaki wplyw ma ustawienie tych wszystkich srubek na zuzycie paliwa? bo mozna podobny efekt dynamii uzyskac odkrecajac srube nr 2 i zakrecajac nr3 (dlawik) i odwrotnie.

** Dodano: 18-07-2007, 18:39 **
aha, no i jeszcze jedno pytanie. zastanawiam sie od dluzszego czasu, czy bardziej korzystne jest maksymlne otworzenie dlawicy czy tez maksymalne otworzenie kurka nr2? jest tez jeszcze inna mozliwosc - dodac offset na gazniku (przez uchylenie przepustnicy - zwiekzenie obrotow - i wtedy nastepna regulacja tak, aby regulujac gazem uzyskac optymalne obroty. ktora opcja jest "najwlasciwsza"?
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2007, 18:55   

po-czy-taj :!: "jak samemu regulować instalację LPG" w tym szczególnie link/tekst jak regulować ręcznie by bez analizatora pod blokeim ustawić optymalny powiedzmy współczynnik lambda; tam więcej konkretów; w okolicy połowy obrotów dajesz i wtedy regulujesz (bo nie osiągniesz ideału ani na wysokich ani na niskich, tylko w pewnym zakresie, więc lepiej koło środka regulować); masz opisane krok po kroku jak ustawiać śrubkę od ciśnienia i jak dławienie; w zasadzie najlepsiej jest chyba wykręcić bardziej ciśnieniową, to tak z doświadczenia osiągi/spalanie, ale potem zdławić to tą dławiącą na wężu; by reakcje mogłybyć szybkie i dawka, ale by nie szło jak woda; jak tą na wężu zbyt powykręcasz to niekoniecznie zrobisz rakietę za to na pewno uda Ci się przekroczyć spalanie dobrze ponad 20l/100...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2007, 19:29   monowtrysk i regulacja

Witam,

A czy tak samo można regulować instalację z monowtryskiem? Czy tylko z komputerem da się?
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load