|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Parownik Lovato |
Autor |
Wiadomość |
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 23:47
|
|
|
Zapodaję tylko fotki bo nie mam czasu przed wyjazdem na urlop na więcej tak to bym jeszcze coś Ci sprawdził, w razie czego po niedzieli będę miał dostęp do nata to coś jeszcze mogę poradzić.
Mam nadzieję że to Ci w czymś pomoże |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2007, 20:51
|
|
|
zazwyczaj masz 3 śruby i _naprawdę poszukaj na forum o regulacji parownika_ nie tylko lovato byś miał pewność, że wiesz co jest czym; 2 śruby na reduktorze - jedna od wolnych obrotów, jakie na luzie ciśnienie ma iść/dawka więc i jakie obroty będą;
druga - to powiedzmy ogólnie ciśnienie gazu jakie może być podczas jazdy podawane; trzecia - na wężu to dławienie;
co do ich ustawiania to dużo by mówić, powiedzmy średnio dużo, a było opisywane nawet jak osiągnąć bez oprzyrządowania, tak 'na oko' dobry współczynnik lambda; poszukaj; sam dobrze w końcu ustawisz też by i moc miało i niedużo żarło a współczynnik najbliższy temu jaki chcesz;
co do samej śruby wolnych obrotów - jeśli dobrze pamiętam to zazw. jest to ta co u Ciebie ma nr 2.
Ale łatwo sprawdzić - zapisz sobie jej ustawienie i na rozgrzanym już normalnie silniku (by nie skakał itp , równo szedł) na postoju zostaw go by chodził i obróć tą śrubę o pół do półtora obrotu w jedną stronę, poczekaj nawet z 10 sekund na reakcję, potem przywróć ustawienie i w drugą stronę - jak obroty będą szybsze na luzie lub drgawek dostanie to to jjest ta śruba tylko od wolnych obrotow; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 06:05 Re: Parownik Lovato
|
|
|
witam sprawa wyjasniona, dzwonilem do gazownika tak wiec 1- jest to sruba ktorej nie powinno sie ruszac jest ustawiona fabrycznie a jak sie ja juz ruszy np. przy wymianie membram itp. to wkrecic do konca i odkrecic jeden pelny obrot , a druga to od wolnych obrotow. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 17:58
|
|
|
w takim razie ta nr 1 to od ciśnienia, nie od wolnych ale ogólnie od ciśnienia (jeszcze raz zachęcam do poczytania jak samemu wyregulować LPG i właściwy współcznynnik lambda) a stwierdzenie , że jest nieruszalna, fabryczna i tylko jeden obrót niekoniecznie jest prawdziwe, nie musi być..... ją się też ustawia właśnie na przykład przy wymianie membran, ewentualnie raz , dwa na rok jak regulujesz na zimę i lato instalkę jeśli chcesz sobie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2007, 17:36
|
|
|
jaki wplyw ma ustawienie tych wszystkich srubek na zuzycie paliwa? bo mozna podobny efekt dynamii uzyskac odkrecajac srube nr 2 i zakrecajac nr3 (dlawik) i odwrotnie.
** Dodano: 18-07-2007, 18:39 **
aha, no i jeszcze jedno pytanie. zastanawiam sie od dluzszego czasu, czy bardziej korzystne jest maksymlne otworzenie dlawicy czy tez maksymalne otworzenie kurka nr2? jest tez jeszcze inna mozliwosc - dodac offset na gazniku (przez uchylenie przepustnicy - zwiekzenie obrotow - i wtedy nastepna regulacja tak, aby regulujac gazem uzyskac optymalne obroty. ktora opcja jest "najwlasciwsza"? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2007, 18:55
|
|
|
po-czy-taj "jak samemu regulować instalację LPG" w tym szczególnie link/tekst jak regulować ręcznie by bez analizatora pod blokeim ustawić optymalny powiedzmy współczynnik lambda; tam więcej konkretów; w okolicy połowy obrotów dajesz i wtedy regulujesz (bo nie osiągniesz ideału ani na wysokich ani na niskich, tylko w pewnym zakresie, więc lepiej koło środka regulować); masz opisane krok po kroku jak ustawiać śrubkę od ciśnienia i jak dławienie; w zasadzie najlepsiej jest chyba wykręcić bardziej ciśnieniową, to tak z doświadczenia osiągi/spalanie, ale potem zdławić to tą dławiącą na wężu; by reakcje mogłybyć szybkie i dawka, ale by nie szło jak woda; jak tą na wężu zbyt powykręcasz to niekoniecznie zrobisz rakietę za to na pewno uda Ci się przekroczyć spalanie dobrze ponad 20l/100... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:29 monowtrysk i regulacja
|
|
|
Witam,
A czy tak samo można regulować instalację z monowtryskiem? Czy tylko z komputerem da się? |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|