|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
membrany? czy filtr? |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-11-2009, 11:17 membrany? czy filtr?
|
|
|
witam, mam taki mały problem z LPG, mam parownik tomaseto, który ma rok i miesiąc dokładnie, i w środę miałem małe zdarzenie. Otórz kiedy wyjechałem jak zawsze na Pb po około kilkometrze jak zawsze przełączyłem go na LPG i się zaczęło. Autko zaczęło szarpać, strzelało w kolektor kilka razy potem znów szarpało i nagle przestał jechać na LPG, dosłownie z gazem w podłodze się toczył i w ogóle nie miał mocy, przy 90 km/h miałem gaz w podłodze. a że musiałem jechać dalej to przełączyłem na Pb i jechałem, na Pb jeździ bardzo dobrze.
moje pytanie: czy to membrany się skonczyły? czy może filtr? czy może coś innego?
od wymiany parownika na nowiutki minęło 13 miesięcy i zrobiłem na nim może z 10k km... ale nie sądzę, pewnie mniej. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 12:31
|
|
|
W mojej Smoczycy przy podobnych objawach skończył się krokowy od LPG. Też po około roku od założenia instalacji. Tez strzelał w dolot, był słaby jakbym maluchem szafę komandora przewoził. Wymiana krokowca poskutkowała |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-11-2009, 13:16
|
|
|
ciechu, ale mój krokowiec od LPG jest wypiędy... tak mniej więcej od roku... właściwie go nie mam bo raz że kable sa wypięte a 2 że wyjęty jest ze środka ten tłoczek cały, też o tym myślałem, paradoksalnie auto nie pali więcej (chyba) i co ciekawe na gazie wruciły mi wolne obroty O_o ale herezja pod maską... właśnie wymieniłem filterek i żadnych zmian, może to jakaś "elektronika" ?
** Dodano: 14-11-2009, 13:30 **
pomyślałęm sobie że problem może tworzyć ta rura co idzie od puchy filtra powietrza do kolektora wydechowego bo od czasu jak ją założyłem zrobiłem może z 300 km i stało sie tak jak wyżej napisałem. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 14-11-2009, 16:48
|
|
|
Świstak, Jak podpiales ta rure to zrób reset kompa bo ma inna mieszanke powietrza i temu bedzie swirował, a sprawdzales czy działa ten termostat w obudowie filtra powietrza jak silnik jest zimny to klapka powinna zamykac doplyw zimnego powietrza. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:39
|
|
|
tipacz, o patrz na to nie wpadłem dzięki jutro obadam ten termostat i zrobię reset, dziś już nie dam rady najwyżej na benzynce przejeżdżę bo na Pb śmiga jak trzeba i zobaczymy co będzie się dziać |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:44
|
|
|
Świstak, napewno nie zaszkodzi a moze pomóc. Ja tez teraz podpialem ciepłe ale u mnie obyło sie bez resetu |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:46
|
|
|
to troche dziwne... u mnie krokowy poprostu sie wieszal. Jak go wypialem w pozycji takiej, kiedy na jalowym mial rowny 1000rpm to spalanie wzroslo do 16l. A jak wyciagnalem całkiem tloczek to sie w 20l/100 nie zmiescilem (przejechalem tak 120km z czego polowa byla w trasie!!! ). Jak nie masz krokowca to komp moze glupiec. Ja bym na wstepie go zalozyl bo w tej sytuacji trudno cos wskurac |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-11-2009, 18:06
|
|
|
ciechu, ale ja tak jeżdżę bez krokowca (LPG) jakiś rok i nic się nie dzieje (krokowy od Pb jest i działa), cały czas spalanie jest na poziomie 9l. od wielu już osłób słyszałem że krokowiec LPG to śmieć w zasadzie niepotrzebny no i chyba sie to potwierdza. a to że szaleje mi na LPG teraz jest chyba przyczyną założenia tej rurki...zobaczymy, może żeczywiście zmienił się skład mieszanki i wariuje, a może gaz należy wyregulować, no nie wiem, zobaczymy. w każdym razie trochę to dziwne bo stało się to tak nagle, zaczęło mi nim szarpać strzelać i stracił moc... normalnie jakby miał ze 40KM i przyczepe z węglem z tyłu... |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-12-2009, 18:16
|
|
|
Świstak, rozwiazales problem ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|