Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.4 Gaznik, Odpalanie
Autor Wiadomość
Ethos 


Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2011, 12:35   1.4 Gaznik, Odpalanie

Witam
To mój pierwszy gaźnik jak i moj własny samochód. Od początku jak go odpalam rano na zimnych obrotach to muszę dodawać gazu i trzymać go na gazie aż złapie koło 45 stopni inaczej po puszczeniu gazu, gaśnie (przy ssaniu włączonym na full). Tak jest na benzynie i gazie, nie wiem czy to tak ma być czy coś może jest nie tak. Gaz był regulowany jakiś miesiąc temu, filtr paliwa i gazu wymieniony, swiece, kopułka, kable wymienione. Gaźnik czysty.
  
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2011, 12:45   

Ethos napisał/a:
czy to tak ma być czy coś może jest nie tak.

Ogólnie jest nie tak po zaciągnięciu ssania silnik procuje na podwyższonych obrotach i powinna to być trochę bardziej wzbogacona mieszanka,nie grzebałem nigdy w tych samochodach tak szczerze a z gaźnikiem ostatnio miałem do czynienia jakieś minimum5lat temu,więc nie będę pisał co masz robić żeby Cie w błąd nie wprowadzić.Gaźniki są różne mają podciśnienia nie mają ich więc nie chce Ci mieszać bo nie widzę tego,ale pewny jestem że gasnąć nie powinien.
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-11-2011, 12:49   

Ethos napisał/a:
Tak jest na benzynie i gazie,


Może wystarczy tylko podciągnąć linkę od ssania ?

** Dodano: 26-11-2011, 12:50 **
tak jak pisałem - podciągnij linkę od ssania
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Ethos 


Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2011, 12:49   

To jest tak:
-wsiadam rano daje ssanie na full ( na LPG )
-dodaje gazu i odpalam
-jak puszcze gaz to obroty spadają do 700-800 i silnik się dławi i gaśnie
-jak potrzymam go po odpaleniu tak przy 2 tys obrotów ( tak z 30-50 sekund) to po puszczeniu gazu wszystko jest ok ( nie gaśnie )
  
 
Ethos 


Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2011, 12:50   

I na maksymalnym zaciągnieciu ssania jak sie silnik troche rozgrzeje to łapie max ok 2,5 -2,8 tys obrotów

O to zaraz wezme i podciagne, a moze to glupie pytanie ale czy to jakos wplynie na ustawienie gazu ( przez gazownika) ?
  
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2011, 13:02   

Nie wpłynie to na żadne ustawienia a jak będziesz podciągał to tak z umiarem żebyś cały czas na ssaniu nie jeździł,ale skoro na zagrzanym łapie obroty a na zimnym nie łapie przy zaciągniętej,to nie podchodzi mi pod linke
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
Ethos 


Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2011, 13:25   

No na ciepłym tak jak pisałem jest koło 2,5 tyś obrotów na pełnym ssaniu. No ale co mi po tym jak i tak przy 65-70 juz je wyłączam. A to trzymanie go na gazie na zimnym silniku jest troche uciazliwe zwlaszcza gdy sie ktos spieszy ... obrony bez włączonego ssania mam ustawione na 1000-1100obrotów ( trzyma równo ma ciepłym silniku )
  
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2011, 13:41   

Ethos napisał/a:
... obrony bez włączonego ssania mam ustawione na 1000-1100obrotów

Hmm to masz trochę za duże obroty ustawione bo normalnie to silnik benzynowy jest ustawiany na 850-900obr/min(na oko prze 1000)i musi chodzić równiutko jak szwajcarski zegarek jak jest wszystko ok,a obroty podnosza gazowniki z tego co zauważyłem nie raz
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2011, 15:05   

Ethos napisał/a:
Gaźnik czysty.
Po czym stwierdzasz? rozbierałeś go? Generalnie gaźnik wymaga okresowej regulacji od tego bym zaczął to podstawa. Na pewno do regulacji są obroty bo ma być przy 90st. ok 900, jak Raul, często gazownicy nie radzą sobie z regulacją i podciągają gaz na jałowym do 1000 i ponad żeby zrekompensować swoją niekompetencje :lalala: Po drugie skład mieszanki biegu jałowego, koniecznie na analizatorze (pilnować żeby nie zrobił za ubogiej mieszanki bo to norma, w układzie nie ma katalizatora wiec trochę co zawsze wyjdzie ponad normę a goście na siłę zbijają zbytnio zubażając mieszanką, co w efekcie prowadzi do wypalenia gniazd zaworowych). Regulacja pneumatycznego podrzynania przepustnicy o 1300obr. w zakresie od 0 -60..70 stopni. Sprawdzić szczelność całego układu podciśnienia dookoła gaźnika i do aparatu zapłonowego. Sprawdzić czy załącza się podgrzewanie kolektora ssącego. Sprawdzić obydwa termo-włączniki w kolektorze dolotowym. Prewencyjnie można sprawdzić ustawienie kąta zapłonu (10-12 stopni przed GPM) na jałowym bez podciśnienia, wykonać regeneracje gaźnika i sprawdzić luz na zaworach (nie w pełni otwierające się zawory dają w dupę zwłaszcza na zimnym silniku gdy metal jeszcze się nie rozszerza i luzy są znaczne). Dodatkowo sprawdzić szczelność podstawy gaźnika.

Jak czyścić regenerować i ustawiać gaźnik WEBER 32/34 TLDE:
http://forum.tempra.org/t...ghlight=#106526
Podciśnienie:
http://forum.tempra.org/t...ghlight=#108628
Ustawianie kąta zapłonu:
http://forum.tempra.org/t...%B1ta+zap%B3onu
Amen
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2011, 20:30   

JAM_BELFEGOR No to znowu pojechałeś ja Cie rozumiem ale czy każdy zrozumie co napisałeś???
JAM_BELFEGOR napisał/a:
...Regulacja pneumatycznego podrzynania przepustnicy o 1300obr. w zakresie od 0 -60..70 stopni...Prewencyjnie można sprawdzić ustawienie kąta zapłonu (10-12 stopni przed GPM) na jałowym bez podciśnienia...

Wszystko jest fajnie ale ja bym raczej nie zmieniał konta zapłonu w tym przypadku,rasować se może jak będzie mu sie wszystko kręciło jak Bozia nakazała ;)
Ja bym po pierwsze ściągnął pokrywę zaworów ustawił bym silnik według jego pracy a nie cechów(bo nie wiadomo jaki magik co przede mną tam namieszał) i wtedy sprawdził bym jak wygląda zapłon sprawdził bym tez od razu zawory jak są ustawione i mam jakąś jasność co się dzieje lub nie dzieje,ale stawiał bym raczej na regulacje tego pneumatycznego podtrzymania przepustnicy bo coś mi w tym kierunku bardziej polatuje
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2011, 21:58   

Cytat:
JAM_BELFEGOR No to znowu pojechałeś ja Cie rozumiem ale czy każdy zrozumie co napisałeś???
Jak nie zrozumie niech pyta :lalala: od tego ma okienko na dole
Raul napisał/a:
Wszystko jest fajnie ale ja bym raczej nie zmieniał konta zapłonu w tym przypadku,rasować se może jak będzie mu sie wszystko kręciło jak Bozia nakazała ;)
Nie będę z każdym postem objaśniał co to jest GPM, CPP, CPW itp. nie wie to się spyta. Kąt nie musi zmieniać, dałem ten temat gdyż jest tam opisane jak w ogóle ustawiać kąt, a czy da 10 czy 12 to już inna bajka :lalala: z kolei nie chce mi się pisać po raz dziesiąty jak się robi.
Raul napisał/a:
ale stawiał bym raczej na regulacje tego pneumatycznego podtrzymania przepustnicy bo coś mi w tym kierunku bardziej polatuje
bo fajnie brzmi :lalala: to jest tylko jeden z elementów które daje w dupę. Na sam pierw musi zacząć od porządnej regulacji gaźnika, plus to co opisałem wyżej. Wiem co pisze bo na swoim gaźniku zjadłem beret :lalala: ponadto rozebrałem ich kilka, nawet bawiłem się w jakieś modyfikacje.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-11-2011, 10:15   

Także na pierwszy ogień bym gaźnik dał - ja u siebie cudowałem róże rzeczy, ale jednak na koniec chyba okazało się, że to gaźnik.
Piszę chyba, bo tempra mogła mnie w danym momencie zrobić w bambuko ;D , co kilka już razy zrobiła - szukałem usterki tu, a była tam - następnego dnia była tam gdzie poprzedniego naprawiłem :lalala:
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Ethos 


Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2011, 16:24   

No dziękuje za odpowiedzi, więc po pierwsze mam kupić zestaw naprawczy gaźnika i go zregenerować? Czy jako że robie to poraz pierwszy mam się bać tego co wyjdzie? Może lepiej oddać to fachowcom?
  
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-11-2011, 16:35   

Ethos napisał/a:
mam kupić zestaw naprawczy gaźnika i go zregenerować?

Słuszna droga.
Ethos napisał/a:
Czy jako że robie to poraz pierwszy mam się bać tego co wyjdzie?

Jest chyba na forum świetny manual - poszukaj.
Pokazane i opisane jest wszystko tak, że trza by się nieźle starać, żeby coś spieprzyć.
Ethos napisał/a:
Może lepiej oddać to fachowcom?

Rób sam - nikt tego lepiej nie zrobi od Ciebie - potem tylko na regulację, choć jest na forum także jak regulować gaźnik.
Jedynie skład mieszanki daj do wyregulowania komuś - oczywiście kompetentnemu i z analizatorem spalin.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Ethos 


Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-11-2011, 20:28   

eh następne regulacje w ciągu 2 miesięcy ... no nic dzięki musze to zrobić na weekendzie
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2011, 20:50   

Cytat:
Jest chyba na forum świetny manual - poszukaj.
Pokazane i opisane jest wszystko tak, że trza by się nieźle starać, żeby coś spieprzyć.
nie wiem o którym piszesz ale już mu swój manual podrzuciłem. Podobnie jak podlinkowałem mu inne tematy związane z jego przypadłością.
Ethos napisał/a:
eh następne regulacje w ciągu 2 miesięcy ... no nic dzięki musze to zrobić na weekendzie
samo się nie zrobi, a ten kto uważa że kupi auto za 1500zł i nie będzie nic do niego dokładał, czy robił coś przy nim, życzę mu powodzenia :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-11-2011, 21:07   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie wiem o którym piszesz

No właśnie Twój manual miałem na myśli - nie ma go na forum?
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2011, 21:43   

kaminkrz, czy ty czytasz to co inni piszą :badgrin: odstaw te % bo już gubisz całe zdania :lalala: Przeczytaj jeszcze raz post wyżej swojego lub 9 postów w górę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-12-2011, 20:21   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
odstaw te % bo już gubisz całe zdania

To właśnie dlatego, że odstawiłem :lalala:
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load