Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciski tył
Autor Wiadomość
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 25-02-2010, 09:21   Zaciski tył

Witam
Zakupiłem niedawno zaciski tylne od sedicivalvole, no i muszę kupić do nich zestawy naprawcze w postaci nowych gumek, o-ringów itp. I teraz pytanie ktoś może to robić i wie jakie zestawy naprawcze nabyć? Jakiej firmy będą najlepsze, autofren?
Jeżeli mam zaciski girling 34, to oznacza, że średnica tłoczka to 34mm?

Pozdrawiam
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2010, 09:51   

gajoss napisał/a:
Jakiej firmy będą najlepsze, autofren?
moze byc i autofren,ja na tym robiłem i było ok. Najwiekszy problem jest ze zmiana oringu na tym "cycku" od ręcznego,bo trzeba rozpiąć seger na samym dole pomiędzy tłoczkiem a obudową zacisku.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-02-2010, 15:44   

hmm co za różnica?

uszczelniacz to uszczelniacz, zwykły kwatratowy z epdm, odporny na płyn hamulcowy (ale nie odporny na olej!)
Różnią się tylko twardością Sha, której i tak nie zmierzysz :P
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 25-02-2010, 22:48   

Myślałem, że ktoś może wie jakie numery katalogowe posiadają te zestawy. Już zamówiłem, jutro będą. Może powstanie jakaś fotoporada na temat regeneracji tylnych zacisków. 8)
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-02-2010, 22:56   

ego napisał/a:
Najwiekszy problem jest ze zmiana oringu na tym "cycku" od ręcznego,bo trzeba rozpiąć seger na samym dole pomiędzy tłoczkiem a obudową zacisku.


Potwierdzam... sam z tym walczyłem nie mając szczypiec do segerów. Przy wymianie pamietaj jaka jest kolejnosc podkładek na tłoczku - o ile bedziesz go rozbierał bo nie ma takiej koniecznosci.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2010, 23:03   

tipacz napisał/a:
sam z tym walczyłem nie mając szczypiec do segerów
ja miałem,ale tam trzeba jakies specjalne chyba lub bardzo cienkie bo takie standardowe nie mieszczą sie w tą szczeline pomiedzy tłoczkiem...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-02-2010, 23:14   

ego, z tego co wyczaiłem to musza byc takie głuuugie proste.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 28-02-2010, 11:33   

tipacz napisał/a:
ego napisał/a:
Najwiekszy problem jest ze zmiana oringu na tym "cycku" od ręcznego,bo trzeba rozpiąć seger na samym dole pomiędzy tłoczkiem a obudową zacisku.


Potwierdzam... sam z tym walczyłem nie mając szczypiec do segerów. Przy wymianie pamietaj jaka jest kolejnosc podkładek na tłoczku - o ile bedziesz go rozbierał bo nie ma takiej koniecznosci.


Wszystko rozebrałem bez problemu. :D Zobaczymy czy składanie też tak gładko pójdzie. :lol:
Ogólnie to w środku wszystko jest jak nowe, na tłoczku nie ma wżerów, ani rys. Dźwignie od ręcznego nie były zapieczone i można było nimi normalnie ręką poruszać. Jestem zadowolony. :)

Może komuś się przyda, zestaw naprawczy, ten większy do tylnych zacisków to autofren D4-129. W zestawie znajdują się:
1. Gumka przeciwpyłkowa na tłoczek.
2. Gumka odciągająca tłoczek.
3. Gumka do wnętrza tłoczka.
4. O-ring tej jakby śruby z gwintem, na którą wkręca się tłoczek.
5. Gumka na odpowietrznik.
6. Simmering dźwigni od ręcznego.
7. Gumki osłaniające prowadnice zacisku.
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2010, 12:39   

Cytat:
Wszystko rozebrałem bez problemu. :D Zobaczymy czy składanie też tak gładko pójdzie. :lol:
zobaczysz jak się z powrotem fajnie tłoczek składa na nowej uszczelce :lalala: tu tona wazeliny oraz siły może nie pomóc ;D a wiem co mówię bo walczyłem ze swoim zestawem co prawda nie z sedi ale gabarytowo podobnym http://forum.tempra.org/t...ghlight=zaciski
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 28-02-2010, 14:14   

Nie chcę żeby moja wypowiedź zabrzmiała jak chwalenie się, ale to co podlinkowałeś, to ja robiłem praktycznie w tym samym czasie co Ty. :) Także wiem co z czym się je. Zmieniałem w swoim Uno przednie hamulce z 227mm litych na 240mm wentylowane od Fiata Palio weekend. Założyłem nawet identyczne tarcze, jak Twoje - nawiercane i frezowane mikody. Jestem bardzo zadowolony z zestawu, no ale że trzeba się rozwijać, to teraz tarczówki lądują i na tylnej osi.
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2010, 14:38   

gajoss, zaciski tylne z uno turbo z tego co pamiętam są raczej takie same jak w tipo z abs i tarczami z tyłu
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 28-02-2010, 21:55   

No właśnie tak sobie porównywałem na zdjęciach i wyszło, że są identyczne, pytanie tylko czy jarzma są też takie same i czy rozmieszczenie otworów mocujących jarzmo też jest takie same jak w Uno Turbo?
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2010, 01:13   

To wszystko jeden ciu* ja mam z coupe,to to samo :lol:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 01-03-2010, 15:50   

No ale widzisz Tipo i Coupe miały z tyły tarcze 240mm, no a Uno Turbo ma z tyłu tarcze 227mm i właśnie pod takie tarcze (bo już je mam) chciałbym zamontować te zaciski. :)
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-03-2010, 18:46   

podpinam się pod temat

kupiłem zacisk ( wysyłkowo z jakiegoś szrotu ) i ma zapieczony mechanizm ręcznego po prostu chodzi tak ciężko, że po zaciągnięciu ta sprężynka za chiny nie ma siły odbić. tłoczek już wykręciłem i teraz jeśli rozepnę segerka, wypruje "flaki" z tego zacisku i założę nowy zestaw uszczelek to czy to odblokuje ten ręczny ?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load