pomysł-mam rację ? |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-08-2007, 19:15 pomysł-mam rację ?
|
|
|
Przegladajac forum,wpadłem na pomysł nie tyle przeróbki co lekkiej modyfikacji.Wydaje mi się ze mam racje ,ale nie jestem pewny.
Chodzi mi dokładnie o rurę doprowadzająca powietrze do filtra.Fabrycznie jest ona umieszczona nad chłodnicą ,tuz nad wentylatorem.W czasie jazdy załapuje ciepłe,a czasem wręcz gorące powietrze,jeżeli włączy się wiatrak,wtłacza dodatkowe porcje wrzatku.Efekt:więcej powietrza(bo rozszerzone) jest w komorze spalania-ale mniej tlenu.Komp,obcina dawke benzynki i moc leci w dół.
pomysł mam by rurę tę,elastyczną zreszta albo zdiąc,albo przenieśc (oczywiście do zimy) POD chłodnicę -dokładniej za zderzak co sprawi że będęzawsze wciągał zimne powietrze,a tym samym może nie więcej mocy ale utrzymaną na stałym poziomie.Bo obeccnie po rozgrzaniu tak po 2-3 włączeniu wentylatora wyraźnie słabnie. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-08-2007, 20:12
|
|
|
ja mam dolot skrócony,mianowicie mam tylko kawałek rury od filtra doprowadzony za zderzak... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-08-2007, 20:24
|
|
|
ja w dwulitrówce mam tylko kawałek rurki od filtra umieszczoną tak żeby nie "wiało" w nią. Tak zalecał "flachowiec" od LPG bo podobno gaz nie lubi jak mu wieje ile w tym prawdy nie wiem, ael tak jest i nie jest źle
A co do twojego pomysłu to pomysł sam w sobię ok , ale trzeba pomyśleć o takim miejscu żeby syf nie leciał i woda... |
_________________
|
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-08-2007, 20:40
|
|
|
cały czas myslę nad tym i...nie jest tak łatwo bo po rozgrzaniu silnika pseudo-termostat w obudowie filtra przełącza na pobór powioetrza z drugiej rury,której wylot skierowany jest na tył silnika.Więc jeszcze należy to wyłaczyć. za przełączanie odpowieda przewód podciśnienia znajdujacy się po obudowa Są tam 3-chodzi o środkowy.
Tylko nie wiem czy zaślepienioe go nie sprawi ze komp będzie odbierał ze silnik jest zimny i wciąż będzie chodził na ssaniu. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-08-2007, 21:30
|
|
|
Ja na stożek biorę z tego miejsca co na obrazku:
Mam teraz tylko jedną rurę. Tą co brała ciepłe z nad motoru zaślepiłem i czeka na zimę, a na odmę mam filtr. Jeżeli miałbym swoją seryjną obudowę z 1.4 to po prostu bym ten czujnik w niej oszukiwał. Ta rura, która zbiera wiatr od przodu by była normalnie..albo jak ktoś przerobi to z dołu zderzaka, natomiast tą, która po niby przełączeniu zbiera z nad kolektora bym przerobił tak, żeby wchodziła nie seryjnie, tylko w tą rurę co zbiera z przodu.
o tak:
|
_________________
|
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-08-2007, 21:31
|
|
|
mrk69, coś Ty porobił z tym zderzakiem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-08-2007, 21:45
|
|
|
ego napisał/a: | mrk69, coś Ty porobił z tym zderzakiem |
Hehe... w sumie to nic. Tylko jest dokładka, (na zdjęciu przed wygładzaniem) bo poprzedni właściciel "odpiłował" cały dół jak gdzieś walnął (krzywo) i trzeba było coś zrobić. Przy okazji lakierowania przyjdzie nowy z szerokim wlotem, albo w ogóle od czego innego i nowe drzwi. Póki co szkoda mi kasy więc zrobiłem tak, ale na żywo wygląda ok. Sporo czasu już tak mam i na forum tez były zdjęcia wcześniej, więc nic nie ruszam, chociaż czasem zahaczę o asfalt |
_________________
|
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-08-2007, 19:57
|
|
|
Zrobiłem jak planowałem.
1.zaślepiem przewód podciśnienia odpowiedzialny za przełączanie kierunku poboru powietrza
2.przeniosłem koniec rury dolotu pod zderzak.
I tu ciekawostka-chyba tak powinno być,bo szukajac miejsca w którym mógłby, przykręcić koncówkę trafiłem na wywiercony otwór w doljnej listwie który idealnie pasował.<ało tego jest on w takim miejscu że przewód idealnie leży,koniec osłonięty jest zderzakiem.Wydaje mi się ze albo tak ktoś pomyślał fabrycznie,albo ktoś kiedyś miał podobny pomysł.
Mam juz tak przejechane ok 700 km.
Efekty:
wyraźne i odczuwalne zwiększenie mocy w niskim zakresie obrotów.Lepiej się zbiera,Czyli poprostu dostał sporego kopa.
Obroty lekko spadły o ok 50. Ale pozostały stabilne,silnik pracuje równo.
Polepszone chłodzenie-nawet stojąc w korku-krótka przejazdżka do następnych świateł obniża szybko temperaturę.
spalanie o dziwo-bez zmian 8l/100 w mieście.
Tak więc jak narazie same pozytywy. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-08-2007, 10:11
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | Tak więc jak narazie same pozytywy. |
Może sie okazać że jak pojedziesz do przeglądu lpg to Ci karzą wywalić dolot bo "autka na gazie lubią cieplejsze powiertze" |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2007, 12:49
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Może sie okazać że jak pojedziesz do przeglądu lpg to Ci karzą wywalić dolot bo "autka na gazie lubią cieplejsze powiertze" |
nie rób tego nigdy i nie daj sie na to namówic auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-08-2007, 13:50
|
|
|
Cytat: | nie rób tego nigdy i nie daj sie na to namówic |
U MNIE OD POCZATKU NIE BYLO DOLOTU TYLKO KOLANKO PCV I TAK TEZ ZOSTAWILEM.. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2007, 21:14
|
|
|
ego napisał/a: |
auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie |
Hahaha normalnie leże, ego Ty walisz taki tekst ? a od kiedy to powietrze jest wogóle kaloryczne ? jak już to zimne jest bardziej bogate w tlen dzięki czemu paliwo lepiej się spala. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2007, 21:16
|
|
|
ego napisał/a: | auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie |
kalorie to podstawa |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2007, 11:18
|
|
|
A jak wrzucisz do baku kilogram cukierków, to auto w ogóle będzie WYPASIONE buehe
A tak poważnie, to samochody lubią zimne powietrze, bo przecież zimne powietrze jest bardziej "skurczone" . Zróbcie taki eksperyment, to zobaczycie.. Pustą butelkę dobrze zakręcić i wsadzić do lodówki - skurczy się na pewno... Na zimnym ma się wyższe ciśnienie w momencie zapłonu po prostu |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2007, 12:06
|
|
|
Hipo napisał/a: | ego Ty walisz taki tekst ? |
ożesz karwa myślałem o czymś innym i napisałem pierdoły sory |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-08-2007, 22:43
|
|
|
RobertWroc,zrobiles to w Delcie? Jesli tak to mozesz umiescic jakies fotki bo u mnie w Delcie z filtra wychodzi rura bez zakonczenia i tez myslalem czy by jej gdzies nie pociagnac |
|
|
|
|
KoNiK
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 20:47
|
|
|
ego napisał/a: | nie rób tego nigdy i nie daj sie na to namówic auta na gazie lubia ZIMNE powietrze bo jest bardziej kaloryczne i autko lepiej jedzie |
Zimne lubia tylko trzeba to zrobic tak aby mu nie wiało bo bedzie gasł i bedzie miał za uboga mieszanke |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 21:19
|
|
|
KoNiK napisał/a: | nie wiało | jak ktoś jest taki majstrowaty to polecam założenie chłodzenia w dolot (jakiś mały ic):D Wtedy już nie trzeba kombinować, ze wieje, a chłodek do motoru jest |
_________________
|
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 22:53
|
|
|
mrk69, masz na myśli intercooler? Nie wiem czy to ma jakiś większy sens w tym wypadku... Jak masz turbinkę, to i owszem (bo od niej powietrze się przecież cholernie nagrzewa) . |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
KoNiK
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 12:54
|
|
|
mrk69 napisał/a: | KoNiK napisał/a: | nie wiało | jak ktoś jest taki majstrowaty to polecam założenie chłodzenia w dolot (jakiś mały ic):D Wtedy już nie trzeba kombinować, ze wieje, a chłodek do motoru jest |
ale po co IC to jest za duzy i niezbyt potrzebny wydatek w tym momencie.
Wystarczyło by doprowadzic chlodne powietrze do komory gdzies obok filtra i tam je czyms zdusic tzn aby wytracilo predkosc sile a silnik pobierał sobie chlodne powietrze sam |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
|
tadziu47
Pomógł: 1 raz Wiek: 77 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 13:52
|
|
|
Witam !
Mam Tipo 1,4 tylko na benzynę i się zastanawiam , czy opłaca się robić " przeróbkę " [ ? ]
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
|