Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lewa, przenia lampa
Autor Wiadomość
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2006, 23:27   Lewa, przenia lampa

Witam mam problem z przednim reflektorem.Bylo tak ze jak stuknąłem w klosz to zarówka sie zapalala, a teraz juz sie nie swieci tylko lekko zazy.Kostka zostala wymieniona i dalej jest to samo.Czy to czesto spotykany problem w tym aucie :?:
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-06-2006, 06:39   

Skoro kostkę już wymieniłeś to może jeszcze przeczyść styki w żarówce, bo zapewne syf na nich jest przyczyną tych problemów. Powinno pomóc

Jest to typowy problem dla każdego auta w pewnym wieku *]
_________________

     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-06-2006, 07:19   

A jesli juz wyczyscisz styki to w zarowce i nadal bedzie sie to samo robilo to sprawdz czy dobrze podlaczyles kable!! Jesli zle podlaczysz to najprawdopodobniej beda sie palily 2 włókna (od krotkich i dlugich) i wtedy żarówka bedzie sie tylko żażyła.

Najlepiej wyjmij żarówkę podłącz kostke i zobacz czy jak zapalisz swiatla to tylko 1 czy 2 włókna się palą. Jeśli 2 to masz zle podłaczone kable. Może sie pomylileś kablami jak podlaczales, albo zle wlozyles koske, bo tak tez idzie zrobic :)

Mi sie tak raz zdazylo...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-06-2006, 07:21   

hmmm, moze takie śmieszne pytanie, a sprawdziłęś zarówke po tym jak przestala swiecic?? moze juz padła :D
h4 to nie majatek 18zł za dwie sztuki
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-06-2006, 22:00   

Wiem ze sie nie znamy ale nie jestem debilem.Zarowka ktora przestala swiecic byla wymieniona i swiecila potem nagle przestala a nic tam nie bylo zmieniane, a pozatym sprawdzane bylo na 2 zarowkach wyciagnietych z innego fiatexa.
Jak sie wlacza dlugie to swieci, zapomnialem dodac ;)
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-06-2006, 06:40   

Joker, od debili nikt Cię przecież nie wyzywa, a każdy chce Ci pomóc.

Może jeden z przewodów pękł pod izolacją. Spróbuj poruszać kablemi jak masz zapalone to światło, jak będzie na zmianę zapalać się i gasnąć, to przewody.
_________________

     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-06-2006, 10:08   

Joker napisał/a:
Jak sie wlacza dlugie to swieci, zapomnialem dodac


To w koncu jak? Jak zapalasz dlugie to dlugie swieca? A jak krotkie to sie tylko krotkie żażą?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Joker 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-06-2006, 21:06   

miszko napisał/a:
Joker napisał/a:
Jak sie wlacza dlugie to swieci, zapomnialem dodac


To w koncu jak? Jak zapalasz dlugie to dlugie swieca? A jak krotkie to sie tylko krotkie żażą?


Wlaczam dlugie to zarowka swieci dlugimi, a jak kroykie to tylok sie zazy :(
  
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2006, 21:47   

Witam !

Sprawdz miernikiem jakie jest napiecie na wejsciu do zarowki. Kostka napewno jets dobrze polaczona? Takie zjawisko to mzoe byc problem z oslawiona masa. Kontrolka badz porzadny miernik i do dziela... :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-06-2006, 21:14   

chyba rzeczywiście najlepiej miernik i od żarówki w tył po kolei sprawdzaj...
żarówka mówisz na pewno dobra, to dalej styki w kostce, potem kable, najlepiej jakbyś się gdzieś na nich mógł zapiąć jeszcze jak najdalej do próby (leciutko naciąć izolację i do miernika podczep kabel, potem okleisz, ale tak by nie naciąć ani trochę przewodu... to jest może przesada, ale jak już nic nie znajdziesz...)
sprawdź masę koniecznie wcześniej też... choć w zasadzie na długie i zwykłe światła masz tą samą masę na żarówie, więc jak długie idą ok, to zwykłe też powinny...
w takim razie na żarówę + idzie 'osłabiony' powiedzmy...
jeśłi styki, kostki, kable nie będą przyczyną, to zajrzyj (a może od razu? na starcie) do skrzynki bezpieczników, być może przekaźniki od świateł są ten tego (nie pamiętam, ale chyba na lewą i prawą stronę są albo osobne albo jeden z osobnymi stykami);
do długich są a do zwykłych o ile pamiętam chyba też... więc taki przekaźnik wyjmij, jak nie masz innego podłożyć to wpierw zmierz miernikiem co idzie na przekaźnik (jego zasilanie na cewkę jak niby włączysz światła, bez przekaźnika założonego) i jaki + idzie na przekaźńik... a potem jak się w stykach PKa rozeznasz to na krótko kablem zapnij zamiast przekaźnikiem, czyli tak jakby to przekaźnik włączy światła... jak będzie OK to szukaj w nim albo jego stykach...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 08:54   

ja miałem też taki problem prawa świeci lewa nie walczyłem z kostką , przewodami żarówkami i nic i zrobiłem tak jak robią u mnie w robocie ( zakład transportowy ) wyeliminowałem przewód prądowy światła mijania lewej lampy i pociągłem nowy od prawej i teraz mam ok. ps. ten przewód nie może być za cieńki
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2006, 15:28   

ja takie rozwiązania traktowałbym jednak jako prowizorki trochę brzydkie...
bo zawsze możesz nieco przeciążać instalkę w tej gałęzi czy przekaźnik od świateł i z czasem mogą już obie nie świecić, więc lepiej znaleźć przyczynę...

można owszem dać mocniejszy przekaźnik co mu większy prąd (na obie żarwy razem) nie zaszkodzi i grubsze przewody, ,ale czy to ma sens? tak samo na samą lewą można ciągnąć do autka i przekaźnika osobny nowy kabel, wyjdzie podobnie... a potem resztę sprawdzić...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load