|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
N2O a prawo... |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2005, 17:35 N2O a prawo...
|
|
|
Czy w kodeksie o ruchu drogowym są jakieś wzmianki o ożytkowaniu tego typu gazu? Chodzi mi użytkowanie go jako doładowanie silnika wolnossącego! Wiem że są przepisy na temat przewożenia różnych butli z czymś, ale czy podtlenek azotu jest traktowany przez stróży prawa jakoś specjalnie? Co o tym myślicie? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-06-2005, 18:10
|
|
|
Kodeks drogowy (chyba) nie traktuje o źródłach zasilania samochodów. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2005, 20:42
|
|
|
hmm.... ciekawe zagadnienie. nie spotkałem się.... Niby sprzedają zestawy do tego, nawet do 'samodzielnego' montażu i nikt nikogo nie ściga ani nie słyszałem o przepisach dot tego; w sumie jak sprzedają to chyba z jakimiś atestami o ile pamiętam;
pewno trza poczekać - jak się LPG upowszechniało to atesty i przepisy wlazły, a to jest 'bajer' więc się nikt nie interesował; póki co przepisów nie ma to niby nie mają się co czepić, ale zawsze ryzyko jak założysz, co potem...
na zachodzie ludzie mają, w TV bywało już dawno i tam policja nie ma nic do tego, ale tu jest Polska...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2005, 23:15
|
|
|
Wszystko spoko tak też mi się wydawało!
Ale... Jako iż mam nieograniczony dostęp do podtlenku, mam zamiar (czeka na założenie) instalacja podtlenku. Ale nie będzie to instalacja NX'a, NOS'a, ZEX'a czy innych 'atestowanych' tylko sprawdzony (śmigał w lanosie) zestaw 'home made'. Po małych przeróbkach, ja mam gaźnik wiec inny wtrysk, będzie u mnie. Ciekaw jestem co mi policja może zrobić... Pewnie wyjdzie wszystko w praniu. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-06-2005, 06:22
|
|
|
A jak z silnikiem Bedzie mial duze przeciazenia. A w Lanosie ile mu (teoretycznie) koni przybylo? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2005, 06:51
|
|
|
właśnie, daj znać jakie efekty! przy 'prawdziwych' instalacjach dochodzi o ile wiem moc rzędu 100 kucykoof... gdy tak po prostu sobie do autka dołożysz to.. oby podwozie nie wyprzedziło nadwozia :-D ani nic w tym stylu i silnik nie łupnął.....
przy autkach mających te > 200KM instalacje takie to jeszcze, takie autka są zaprojektowane (i silniki) na przeciążenia większe, a w Temperce..... chciało by się, oj chciało (sam bym chciał :-) ) ale czy wsio wystrzyma, jeśli to będzie 'prawdziwa' instalacja dodająca 'prawdziwej' mocy? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2005, 08:59
|
|
|
Panowie! To nie jest tak że wsadzam i tyle! Wszystko jest przemyślane!
Ilość kucykóf jest ograniczana wielkością dysz. Nie 'strzele' 100 koni, bo tego seryjny silnik nie wytrzyma, 3a by kute tłoki i korby wsadzić. Chciałbym strzelić ze 30, tyle mi wystarczy. Trzeba jeszcze pamiętać że te 30 koników wiecej trzeba jakoś zatrzymać...
Lanos nie zdąrzył się zmierzyć na hamowni. Przez chyba 2 miesiące tak poprostu fruwał z gazem. Później kupmpel kupił SMT6 i jak zaczęli w nocy stroić to nie wytrzymał tłok...
Wynika z tego, że było:
-duże doładowanie, ciągle nie wiadomo ile koni ale troszke
-był głupi, bo na 5-tce nie lata się na podtlenku
Koniec OT. Wracamy do tematu
[ Dodano: Pon 06 Cze, 2005 10:01 ]
unknown napisał/a: | przy 'prawdziwych' instalacjach dochodzi o ile wiem moc rzędu 100 kucykoof |
Nie prawda! Możesz sobie jak chcesz 15km strzelić. Można tryskać nawet 200km, ale to wymaga poważniejszych zmian w silniku. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2005, 19:53
|
|
|
..w sumie to może rzeczywiście samemu można dobrać ile dopalić, ale te, które widziałem / czytałem w tych granicach były zawsze ustawiane.... daj znać jak będziesz miał jakieś efekty, bo to w sumie dość ciekawy temat, jak tam temperka może się spisać, w sumie hamulce i kto wie co jeszcze też będziesz pewno musiał poprzerabiać...
ciekawe jak Ci się uda, 3mam kciuki :-) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2005, 21:53
|
|
|
o boshhhhhhhhhhhh jak czytam te wasze wypociny oprocz glownego zainteresowanego Raku to nie wiem czy sie smiac czy plakac jak "powazni", a na pewno powazniejsi ode mnie ludzie podchodza do tematu
A wiec tak drogi Raku:
Po pierwsze to instalacja propan butanu od instalacji podtlenku azotu sie rozni tym ze jeden gaz jest wybuchowy a drugi NIE
Z tego to powodu instalacja gazowa MUSI byc chociaz "WBITA" w dowod rejestracyjny
Chyba tego nie musze tlumaczyc ze jak sie komus do bagaznika ulotni propan butan to moze sie zdarzyc wielkie bum, a podtlenek azotu to po prostu szlachetna odmiana tego co na codzien wdychamy, a w medycynie jest on wykorzystywany jako "gaz rozweselajacy".... wiec sami sie domyslcie co moze byc skutkiem ubocznym ulotnienia go w bagazniku
co do instalacji i przyrostow mocy
to po pierwsze podtlenek to NIE magnetyzer czy inny duperel dzialajacy rzekomo tylko wlasciwie "tylko" dla silnika niebezpieczny gazik
po drugie przyrost ponad 100procentowy zostal osiagniety w polsce i to przy bardzo niskim budzecie w Oplu Kadecie. tak tak 100 %... Opel Kadett Aniolka , motorek c20xe przygotowany pod owe nitro... 150km seryjnie, zrobione na 170km no i najwieksze strzaly jaki ten motorek wytrzymal oscylowaly w granicach 200-220km przyrostu.
po trzecie to podtlenek moze byc jak najbardziej bezpiecznym doladowaniem o ile sie pamieta o paru waznych zasadach
po pierwsze to utrzymanie AFR, czyli lopatologicznie mowiac to by podac wiecej paliwa do spalenia w dodatkowej dawce tlenu
o ile wiekszosc seryjnych silnikow jest w stanie wytrzymac ok 50% przyrosty w instalacji mokrej o tyle na sucho bardzo latwo i szybko nawet malymi dawkami mozna wysadzic silniczek...
no i korzystanie z podtlenku, nie na najnizszych biegach, nie na najwyzszych oraz nie na niskich obrotach... |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2005, 23:06
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | wiec sami sie domyslcie co moze byc skutkiem ubocznym ulotnienia go w bagazniku |
Planuję stojak z butlą umieścić w kabinie! Może się ulatniać a co... Przynajmniej będzie śmiesznie
Pele_Tipo napisał/a: | w medycynie jest on wykorzystywany jako "gaz rozweselajacy" |
Stąd będzie mój gaz...
Nie planuję, jak mówiłem, wielkich przyrostów. Chcę strzelić tak ze 30-35km.
Mój plan, narazie odległy, to zrobić ten silnik na 150km N/A
Czyli reasumując stosunek paliwo/powietrze musi być odpowiedni. To znaczy jaki?
Czy 'zwykły' gaźnikowiec podłubie mi odpowiednio w gaźniku? Od pewnego czasu jeżdze na Szarych szeregów. Czy wystarczy dyszę większą zapodać?
[ Dodano: Czw 09 Cze, 2005 00:07 ]
Pele_Tipo napisał/a: | no i korzystanie z podtlenku, nie na najnizszych biegach, nie na najwyzszych oraz nie na niskich obrotach... |
To jest oczywiste! |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2005, 23:35
|
|
|
AFR utrzymac musi sie jeszcze nizsze przy wiekszej dawce powietrza niz przy normalnym trybie spalania dla bezpieczenstwa, okolice 11-12:1
Z gaznikiem moze byc spory problem
Generalnie moznaby pokombinowac z rozwiazaniem dolaczanej dyszy albo ustawiac konkretna ilosc ssania pod dany strzal.
Wiesz w przypadku podtlenku to juz wtryski dzieki elektronice biora gore, gaznik staje sie przeszkoda zamiast zaleta, chociaz jakby dobrze dopracowac patent z dolaczana dysza to efekt ma szanse byc nawet lepszy z racji mozliwosci lepszego wymieszania paliwa w gazach...
co do strzalu rzedu 30-35 koni to byloby to jedno z najbardziej optymalnych rozwiazan
a co do wydlubania tego silnika do 150km w NA to byloby to na prawde bardzo ciezkie... Kosztami mozna spokojnie wejsc w 6-7k, i pomimo braku fuszerki taki silnik mialby szanse mozliwie "dlugo" pojezdzic przy na prawde wyrozumialym traktowaniu i katowaniu wtedy kiedy mozna...
tak samo w przypadku podtlenku jak napisales te zasady sa oczywiste, ale nie dla kazdego i nie kazdy jest w stanie zrozumiec jak bardzo sa one istotne...
Z tego typu sytuacji najbardziej slyna ludzie ktorym ciagle padaja turbinki bo zaraz po ruszeniu daja w palnik a po katowaniu i szybkim zaparkowaniu auta od razu wylaczaja silnik... |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 14:25
|
|
|
Raku napisał/a: | Mój plan, narazie odległy, to zrobić ten silnik na 150km N/A
|
Ambitny plan, ale obawiam się, że mało praktyczny zarówno ze względu na koszty jak i przeznaczenie samochodu.
Raku, żeby wydłubać silnik na 150km to praktycznie wszystko w nim będziesz musiał zmieniać(dolot, wydech, korby, tłoki, gazniki, wałek itd) i wyniesie cię to majątek a silnik będzie miał charakterystykę pseudo wyścigową, przypuszczam że za taką kasę bezproblemu byłaby instalacja turbo z podobną mocą ale o niebo lepszą charakterystyką i większym momentem obrotowym.
Zobacz przykłady modyfikacji Tipo/Tempra 1,6 OHC
http://freespace.virgin.n...t/data/TIPO.HTM
Konwersja na 140BHP kosztuje 3000 £ |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2005, 22:28
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Z tego typu sytuacji najbardziej slyna ludzie ktorym ciagle padaja turbinki bo zaraz po ruszeniu daja w palnik a po katowaniu i szybkim zaparkowaniu auta od razu wylaczaja silnik... |
Ci są najlepsi! I jeszcze zadają głupie pytania dlaczego tak szybko padła!
No dobra to zajdźmy na ziemię. 150km bedzie trudno zrobić ale myśle że do 100-120 da się rade dojść. No i do tego ten magiczny 'strzał'
Zobaczymy... Plany są na razie odległe, bo budżet studenta nie jest wielki.
Czyli najlepiej podjechać do gaźnikowców i pogadać na ten temat!
Przecież NX ma chyba nawet instalacje do gaźnika, więc to musi działać! |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-06-2005, 16:06
|
|
|
Raku napisał/a: |
Ci są najlepsi! I jeszcze zadają głupie pytania dlaczego tak szybko padła!
) |
widze ze wiesz o co chodzi w temacie... a zrozumienie waznosci paru waznych zasad to jedna z najwazniejszych spraw w tuningu, tudziez korzystaniu ze zmodyfikowanego auta...
co do dozowania wzbogaconej mieszanki mysle ze jednak moga byc wieksze problemy i kruczki
najlepiej bedzie chyba sie konkretnie dowiedziec kto by ci tak przerobil gaznik by zainstalowac dodatkowa/we dysze dolaczane na guzik np. otwierajacy lub zamykajacy elektrozaworek oraz od razu najlepiej dysze do podtlenku
w sumie same sterowanie daloby rade jakos ogarnac, najlepiej by jeden guzik otwieral zaworki do podtlenku i benzyny
sa zestawy N2O do gaznika, ale to jest podobna kwestia jak z wyczynowymi gaznikami...
sa o wiele lepsze od wtrysku benzyny jednak nie nalezy ich porownywac do zwyklych gaznikow |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|