SWAP na ... ? |
Autor |
Wiadomość |
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-06-2013, 22:57 SWAP na ... ?
|
|
|
Z racji tego ze moje 1.6 ciagle daje sie we znaki z jakimis robotami chce zrobic swap tylko nie wiem na jaki motor. Wylatuje do anglii i zabral bym z tamtad cos tyle ze nie wiem co. Chcialem 2.0 20V ale slyszalem ze sa troche awaryjne. Co moglibyscie doradzic? Przydałoby mi sie troszke wiecej mocy i jakis wiekszy silniczek |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-06-2013, 14:12
|
|
|
2.0T z lancii |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-06-2013, 15:44
|
|
|
A co sądzicie jeszcze o 1.8/2.0 TS z Alfy? |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-06-2013, 20:51
|
|
|
Jak robić swap to minimum na 2.0
czy TS-a nie wiem, chyba że tego na łańcuszku (proszę nie linczować jeśli coś pokręciłem ) |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-06-2013, 21:54
|
|
|
2.0 na łańcuszku to tak |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2013, 07:18 Re: SWAP na ... ?
|
|
|
reval666 napisał/a: | Z racji tego ze moje 1.6 ciagle daje sie we znaki z jakimis robotami chce zrobic swap tylko nie wiem na jaki motor. Wylatuje do anglii i zabral bym z tamtad cos tyle ze nie wiem co. Chcialem 2.0 20V ale slyszalem ze sa troche awaryjne. Co moglibyscie doradzic? Przydałoby mi sie troszke wiecej mocy i jakis wiekszy silniczek |
Nie obraź się , ale jestem zarejestrowany na tym forum od kilku lat , jeszcze dłużej na forum Lancii i nie przypominam sobie ani jednego przypadku , kiedy taki przeszczep doszedł do końca .
Ostatni jaki sobie przypominam ( właśnie 2,0 20V ) - skończył się jak w starym dowcipie : "operacja się udała , pacjent zmarł ..."
Silnik został włożony, tylko nie odpalił ! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2013, 09:13
|
|
|
schab, to moze byłby i drugi udany |
|
|
|
|
flederborn
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2013, 15:24
|
|
|
flederborn, gdybym cos takiego w angolii znalazl i oczywiscie za mniejsze pieniadze bo buda mi nie potrzebna |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-06-2013, 17:30
|
|
|
reval666 napisał/a: | flederborn, gdybym cos takiego w angolii znalazl i oczywiscie za mniejsze pieniadze bo buda mi nie potrzebna |
Sam nie wiesz co mówisz. To nie jest seryjny silnik tipo... ktoś zrobił swapa właśnie.
Prędzej trafię totka niż zrobisz swapa :] Bez urazy |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2013, 21:23
|
|
|
Guzik, wiem że nie seryjny z tylko z Integrale zapewne i mowie ze cos takiego ciezko bedzie zrobic. I czemu nie zrobie swapa? W polo swap był udany to czemu w temprze ma sie nie udac? |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-06-2013, 10:53
|
|
|
Ok, pożyjemy-obaczymy Ja Ci życzę z całego serca abś zrobił jednak |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2013, 22:39
|
|
|
wkładaj od bravki 1.6 16v lata jak złe i w gule inna kultura jazdy jest |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-06-2013, 10:12
|
|
|
flor16, i do tego praktycznie brak przeróbek i rzeźby bo wszystko ładnie pasuje ktos tu na forum chyba w dwa dni przełozył silnik przywpieziony z niemiec razem z zawiecha i elektryką |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-06-2013, 12:24
|
|
|
No tylko ja minimum na 1.8 juz |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-06-2013, 13:15
|
|
|
reval666, skołuj sobie 1.8 lub 2.0 z bravo Jeżeli 2.0 to przedliftowe bez visa. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-06-2013, 22:47
|
|
|
Jeden ze swapów na 2.0 20V sam wykonywałem niestety bez powodzenia a wszystko przez immobilajzer nikt nie potrafil go obejść w miare rozsądnych pieniądzach później wrocilem do silnika jaki był zamontowany fabrycznie i auto po paru miesiącach niestety spłonęło (jakieś zwarcie w instalacji ) teraz niestety jeżdże różnymi wynalazkami bo nie trafiłem na odpowiednie tipo (z zdrową budą),co do samego silnika 2.0 20V podstawa to zawsze maximum na bagnecie oleju 15W40 bez znaczenia na przebieg oraz częste wymiany max 8tys wadą tych silników jest smarowanie wału przez co przekręcają się panewki zauważyłem iż np. w tipo 1,6 panewka razem z wałem i korbą jest pod odpowiednik kontem przewiercona w celu smarowania w tym silniku tego brakuje a jedyne smarowanie to tyle ile oleju się dostanie między wał-panewki-korbowód , dodatkowo przy swapie załóż serwo i pompe od mocniejszego fiata np. fabrycznie montowana w 2.0 układ jest jeszcze raz większy i wydajniejszy niż seryjnie w słabszych litrazowo później jedyny problem to z wyczuciem hamowac |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-06-2013, 00:40
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | co do samego silnika 2.0 20V podstawa to zawsze maximum na bagnecie oleju 15W40 |
po co lać mineral jak mozna polsyntetyk ?
** Dodano: 20-06-2013, 01:43 **
dobra bo zaraz zaczną się dywagacje na temat zejebistości różnych silników i nieszkodliwości olejów.
Ja skończyłem
Czekam na info co do swapa |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-06-2013, 01:18
|
|
|
15W40 w naszym klimacie to szybka droga do zarżnięcia sprawnego silnika. Zwłaszcza takich, które są wrażliwe na jakość i sprawność układu smarowania. Niewątpliwie takim jest 1.8 16v, 2.0 16v i 20v. Najlepsze wyjście to swap na 1.6 16v, bo to najprostszy, najbardziej wytrzymały i najtańszy motor jaki można sobie wsadzić. Czasem kompletny w dobrym stanie idzie dostać za 500zł, gdzie przy montażu np. 1.8 16v za tyle kasy możemy sobie najwyżej kupić nowy wariator. |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-06-2013, 12:14
|
|
|
Znalazłem Fiata Coupe 2.0 20V Turbo. Przejechane niby 39000 mil. Całe kompletne auto 300£ także hamulce, elektryka wszystko by było. W wolnym czasie podjade go obejrzec moze uda sie kompresje zmierzyc i co wg was w tym silniku sprawdzic? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-06-2013, 12:34
|
|
|
reval666 napisał/a: | co wg was w tym silniku sprawdzic? |
oprócz tego co napisałeś to turbo. Jak sprawdzić ? Najlepiej się przejedź pociśnij, zobacz co wydostaje się z wydechu. Zwróć uwagę na to czy nie wydaje dziwnych dzwięków - piszczenie, wycie... Jak Ci dadzą to możesz ściągnąć rure od turbo i sprawdzić paluchami czy wirnik nie ma dużych luzów.
Oprócz tego standardowo słuchaj jak chodzi silnik - czy coś nie klepie, stuka .
Odkręć korek od wlewu oleju i sprawdź czy nie ma mazi. Odkręć zbiornik wody i sprawdź czy nie ma oleju. Bagnet też obejrzyj czy nie ma dziwnego osadu. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2013, 13:42
|
|
|
W przewodach powietrznych od turbo ma ni byc sladow oleju.Jesli sa to turbina bedzie zaraz do wymiany/regeneracji. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-06-2013, 13:45
|
|
|
shagger78, teoretycznie nie ale w praktyce to każde auto mające 15 lat będzie miało ciut mazi na przewodach.
I wcale nie musi to oznaczać, że turbo skończy się za miesiąc czy 2 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|