1.4 strasznie się grzeje |
Autor |
Wiadomość |
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 22:27 1.4 strasznie się grzeje
|
|
|
Panowie moje tipo dalej sie grzeje i nie wiem dlaczego tak się dzieje... woda podchodzi do 100 i wtedy sie wentylator włącza nie za duzo to przypadkiem? one tak maja czy co? i woda cały czas sie tak trzyma... zamontowałem sobie włącznik reczny na wentylator zeby go nie przegrzać... Panowie co ja mam z tym zrobić? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 22:30
|
|
|
krzysiex, wylać to zakamieniające świństwo i napełnić układ porządnym płynem chłodniczym(chyba że masz poprawnie i tylko skrótowo piszesz ,,woda'') a po drugie wymień termostat, pewnie nie otwiera się jak należy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-03-2010, 23:25
|
|
|
skoro wentylator się włancza i temperatura spada albo nie rośnie to termostat jest pewnie ok, tylko o czym ty pisze? o trasie czy mieście? Bo jak o mieście to normalne, w końcu ktoś po coś zamontował tam ten wentylator. A 100 to wcale nie dużo... |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 09:10
|
|
|
Larry075 napisał/a: | A 100 to wcale nie dużo... | jednak więcej niż być powinno krzysiex, może wszystko jest ok, tylko wskazania Cię oszukują. I tak się zdarza. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 16:35
|
|
|
"woda" czyli petrygo... po wymianie czujnika temperatury w silniku odpala jak jest ciepły.. na starym jak się woda podniosła do 90 to jak go zgasiłem nie chciał odpalic.. jak chciałem go odpalic to reakcja była taka jakby akumulator sie rozładował bardzo słabo kręcił.. jak temperatura spadła to odpalał normalnie... temperatura do 100 podchodzi nawet w trasie prze -10 stopniach... aż boje sie myśleć co bedzie latem...
** Dodano: 26-03-2010, 00:03 **
wymieniłem termostat i jest jeszcze gorzej temperatura trzyma się cały czas około 100 stopni a płyn w zbiorniczku przy chłodnicy jest praktycznie zimny... Panowie co jest nie tak? powie mi ktoś w końcu.? pompa wody nie działa? |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 13:49
|
|
|
krzysiex napisał/a: | "woda" czyli petrygo... po wymianie czujnika temperatury w silniku odpala jak jest ciepły.. na starym jak się woda podniosła do 90 to jak go zgasiłem nie chciał odpalic.. jak chciałem go odpalic to reakcja była taka jakby akumulator sie rozładował bardzo słabo kręcił.. jak temperatura spadła to odpalał normalnie... temperatura do 100 podchodzi nawet w trasie prze -10 stopniach... aż boje sie myśleć co bedzie latem...
** Dodano: 26-03-2010, 00:03 **
wymieniłem termostat i jest jeszcze gorzej temperatura trzyma się cały czas około 100 stopni a płyn w zbiorniczku przy chłodnicy jest praktycznie zimny... Panowie co jest nie tak? powie mi ktoś w końcu.? pompa wody nie działa? |
a uklad odpowietrzyles po wymianie termostatu? ja mialem tak samo wymienilem termostat nie odpowietrzylem dobrze i mi sie grzal do 110 stopni i lecialo zimne powietrzna (ustawione na cieple na pokretle) i waz tez byl zimny.jak odpowietrzylem wszystko jest ok.. a co do wentylatora to mi sie tez zalacza tak przy ok 100stopniach moze troche mniej.wazne ze dziala i robi swoje czyli chlodzi |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 15:47
|
|
|
włożyłem stary termostat bez środka czyli jest cały czas otwarty i dalej się grzeje.. wszystkie węże są równo ciepłe ogrzewanie działa bardzo dobrze... jak stoi odpalony i się rozgrzeje do ponad 90 to nawet przy włączonym wentylatorze i ogrzewaniu na maksa nie może dać rady zbić temperatury,a powinien sobie z tym poradzić... mierzyłem temp w zbiorniczku i była o ponad 15 stopni niższa niż tak która była pokazana na liczniku... co się dzieje z tym silnikiem? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 15:52
|
|
|
układ masz odpowietrzony? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-03-2010, 10:05
|
|
|
krzysiex napisał/a: | włożyłem stary termostat bez środka czyli jest cały czas otwarty i dalej się grzeje.. wszystkie węże są równo ciepłe ogrzewanie działa bardzo dobrze... jak stoi odpalony i się rozgrzeje do ponad 90 to nawet przy włączonym wentylatorze i ogrzewaniu na maksa nie może dać rady zbić temperatury,a powinien sobie z tym poradzić... mierzyłem temp w zbiorniczku i była o ponad 15 stopni niższa niż tak która była pokazana na liczniku... co się dzieje z tym silnikiem? |
a ja nadal pytam uklad odpowietrzyles? |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-03-2010, 10:45
|
|
|
krzysiex napisał/a: | mierzyłem temp w zbiorniczku i była o ponad 15 stopni niższa niż tak która była pokazana na liczniku... co się dzieje z tym silnikiem? | z silnikiem nic skoro zegar pokazuje 100*a plyn ma 15* mniej to masz temp w granicach 85 -90* w chlodnicy czyli tak jak byc powinno to jest ok ktos kiedys grzebal przy zegarach i nie poprawnie zalozyl wskazowke od temp cieczy chlodzacej ot caly myk musial bys przestawic wskazowke i tyle |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-03-2010, 20:38
|
|
|
szukałem tego zaworu na rurkach żeby odpowietrzyć układ i go nie znalazłem więc jak ja to niby mam zrobić?? a i jak na zegarze jest ta 100 to woda się zaczyna gotuje i jak odkręcam korek jest duże ciśnienie... więc wskaźnik pokazuje poprawnie... a może jakiś kanał jest w bloku zapchany? bądź uszczelka pod głowica? a i jak już dojdzie do 100 i jak nie włączę ogrzewania i wentylatora woda podchodzi dalej a jak to wszystko włącz wtedy się zatrzyma na tej 100 czyli jazda latem w wysokiej temperaturze może byc nie możliwa.. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-03-2010, 20:52
|
|
|
krzysiex napisał/a: | szukałem tego zaworu na rurkach żeby odpowietrzyć układ i go nie znalazłem więc jak ja to niby mam zrobić?? |
odkręć nagrzewanie na najcieplejsze stań sobie przodem wyżej niż tył i poczekaj aż dojdzie do 90 stopni po czym wyłącz silnik i odkręć korek od zbiorniczka. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-03-2010, 21:00
|
|
|
ostatnio ktoś opisywał, nie pamiętam dokładnie jak to było, ale znalazłem wskazówki w książce, tylko to jest dla silników 1,6.
Zawór nagrzewnicy otworzyć całkowicie
napełnić zbiornik wyrównawczy do poziomu ,,MAX''
zamknąć zbiornik i uruchomić silnik.
pozwolić pracować silnikowi do osiągnięcia temperatury pracy
prześledzić otwieranie się termostatu do nagrzania się górnego przewodu chłodzącego.
wychłodzić silnik uzupełniając poziom płynu chłodniczego
ponownie uruchomić silnik w celu sprawdzenia temperatury załączania się wentylatora chłodnicy |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-03-2010, 22:44
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | ostatnio ktoś opisywał, nie pamiętam dokładnie jak to było, ale znalazłem wskazówki w książce, tylko to jest dla silników 1,6.
Zawór nagrzewnicy otworzyć całkowicie
napełnić zbiornik wyrównawczy do poziomu ,,MAX''
zamknąć zbiornik i uruchomić silnik.
pozwolić pracować silnikowi do osiągnięcia temperatury pracy
prześledzić otwieranie się termostatu do nagrzania się górnego przewodu chłodzącego.
wychłodzić silnik uzupełniając poziom płynu chłodniczego
ponownie uruchomić silnik w celu sprawdzenia temperatury załączania się wentylatora chłodnicy |
robiłem tak 2 razy... jak wstawiłem nowy termostat i jak wstawiłem stary na stałe otwarty.. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|