Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Witam
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-03-2007, 02:11   Witam

Chciałem zapytac jak zachowuje się samochód w moim przypadku Tempra 1.6 gaźnik + LPG 92r.
kiedy ma za mało płynu chłodzącego??? Jeszcze chciałem zapytać jaki jest minimalny poziom znaczy ile musi być minimalnie 3,4 litry? Wiem że minimalny poziom jest na zbiorniczku z płynem ale żeby to dostrzeć trzeba mieć chyba sokoli wzrok.


z góry dziękujee za pomoc
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2007, 02:43   

sqnix napisał/a:
sokoli wzrok


racja. ja sprawdzam wkładając np patyczek i w ten sposób widze ile jest płynu. możesz też zrobić tak że włożyć palec wskazujący "ile się da" z tego co odtatnio sprawdzałem ten poziom na zbiorniczku jest mniej więcej na tej wysokości.

sqnix napisał/a:
mało płynu chłodzącego


nie wystarczające chłodzenie silnika - gorzej być nie może... ucierpi uszczelka pod głowicą i może dojść do zatarcia.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2007, 23:57   

Jak jest za mało płynu to zanim jeszcze auto się rozgrzeje będzie gasło na gazie na wolnych obrotach. Po rozgrzaniu do 90 stopni nie zadziała ogrzewanie i temperatura przekroczy 90. To takie praktyczne spostrzeżenia gdyby kiedyś na postoju wyciekł płyn, a kierowca by tego nie zauważył.
Co do sprawdzania poziomu płynu to ja świecę do zbirniczka latarką i dobrze widać.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2007, 23:13   

zaraz... ja mam 1.6 gaźnikowca, zbiorniczek od płynu chłodzącego u góry nad chłodnicą, owszem z tworzywa 'ciężkoprzepuszczającego' widoczność płynu, ale i tak poziom jako tako widać; jest z boku zbiorniczka strzałka-poziom min i wiadom czy jest powyżej czy poniżej, zresztą po odkręceniu kora widać ile jest; nigdy nie odmierzam dokladnie 3,4 ani nic w tym stylu; jak jest rochę mało ale ujdzie a nie mam czasu to wiem, że i tak pojeżdżę, raz na czas mogę nalać full , akurat ew wyciekami się wysączy jak za duże ciśnienie jak płynu full :D ale się wyrówna w odpow momencie, wykapie nadmiar :D

by ci się układ zapowietrzył/złe objawy/uszkodzenia to musiałbyś mieć naprawdę porządnie za mało płynu, właściwie w zbiorniczku samym pusto prawie;
dopiero wtedy masz szansę na porządne zapowietrzenie a co za tym idzie złe chłodzenie, a złe chłodzenie i zapowietrzenie to ew gaśnięcie silniczka (chętniej), o wiele szybsze zagrzanie się (nie chłodzi) i szansa na przegrzanie jeśli dłuższą chwilę będzie dobrze ponad 100' - wtedy uszczelka pod głowicą może pójść do wymiany no i nie tylko;

jeśli by Ci kiedyś np wąż pęknął i cały płyn uciekł - ja jechałem bez płynu;
2 rady: odkręć ogrzewanie na full, najwyżej dmuchawę na 1 bieg by cię nie ugotowało;
nawiew-na grzanie pomaga odbierać powiedzmy ciepło z silnika, zawsze ciut wydłuży czas do momentu, gdy silnik zacznie porządnie przekraczać 90'C.
Ja jechałem tak: odpalam, jadę, rozpędzam ale nie żyłując by nie zagrzać, ale tak by się szybko toczył (pęd powietrza chłodzi), gaszę silnik (UWAGA! nie działa wspomaganie kierownicy i hamulców, więc bądź przygotowany, że ciężej się skręca i do hamowania trza dobrze depnąć i może ręcznym dopomóc lekko), na zgaszonym silniku na luzie jadę no i do tego ogrzewanie na full... takim zapoalaniem silnika by się podkręcić nieco i znów zgasić (biedne , wiem ,ale jak się nie może akurat inaczej) można przejechać nawet dłuższy kawałek (jeśli tylko z górki albo po prostym :D ) ale i tak np góra 15 minut i silnik ma już ponad 90'C dobrze, więc wtedy zostaje tylko zrobić sobie postój na papierosa, drugiego... itp itd i potem znów można kawałek się pobujać. Byle nie doprowadzić do przegrzania!

jak masz płyn w zbiorniczku, nawet nieco poniżej minimum ale nie na dnie aż to Ci się nie zapowietrzy ani nic złego nie stanie, choćby mini-mini-malnie słabiej odprowadzał ciepełko to i tak OK ; a do zbiorniczka możesz zawsze też dolać nieco więcej niż dużo powyżej minimum, by mieć ten zapas... tu aż takiej precyzji 0,01 litra chyba nikt nie stosuje tylko leje;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-03-2007, 00:36   chłodzenie

Witam a jak się zapowietrzy co nalezy zrobić?

** Dodano: 26-03-2007, 01:38 **
i jakie są tego ewentualne objawy
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2007, 16:08   

jak się zapowietrzy to chłodzenie nie będzie wyrabiać i Ci się nadmiernie będzie grzał silnik a w korku to dopiero... na wężu gumowym jednym z płynem chłodzącym jest koreczek wkręcany - odkręcasz i ucieka powietrze, jak zacznei wylewać się płyn to zakręcasz... czynność czasem co jakiś czas powtarzasz kilkukrotnie bo za 1 razem nie całe powietrze wyjdzie;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load