Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kłopot po wymianie termostatu
Autor Wiadomość
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-10-2009, 14:50   Kłopot po wymianie termostatu

Witajcie, z góry przepraszam bo pewnie już był taki temat ale od tych wszystkich stron można zwariować.

Otóż tak...

Wymieniłem sobie termostat ponieważ w moim Tipku temperatura cały czas była 70 stopni.
Po wymianie odpowietrzyłem. Jechałem sobie poźniej i znowu bardzo wolno się rozgrzewał. Osiągnął 70 stopni a za chwile patrze jest 90. Myślę: jest ok. Za chwilę patrzę a wskazówka idzie w prawo... Doszła do 110 i za chwile płynnie spadło do 90. I tak już ze 2 razy miałem.

Wspomnę o tym, że termostaty trochę się różniły od siebie ale wszystko idealnie pasowało i w manualu było Tipo 1.4 od 88 do końca. Więc go włożyłem.

Co może być przyczyną tego? Nie chciałbym, żeby moje Tipo się zagotowało albo coś bo szczytem by było zagotować samochód w zimę :)

Pozdr
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 18:21   

Xingham napisał/a:
w manualu było Tipo 1.4 od 88 do końca


Było klika rodzajów termostatów do 1.4 i 1.6 przynajmniej. Ja sam musiałem 2 razy kupować bo za 1 razem pomimo tego że w katalogu był ok to w realu nie pasował. Wydaje mi się , że jednak coś z tym termostatem będzie nie tak... Zobacz jeszcze przy jakiej temp. załącza Ci się wentylator
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-10-2009, 20:21   

Xingham, a jestes pewien ze dobrze odpowietrzyłes :?: polecam ponowne sprawdzenie... jesli jest dobrze odpowietrzone to tak jak Luczu, pisze moze se delikatnie różnic sam termostat. Ja u siebie kiedys wymieniłem termo. na nowy i po 2 miechach padł wiec kupiłem samą wkładke, która jak sie okazało była troche inna ale różnica była tylko w mocowaniu w korpusie. Stare mocowanie zapodałem i do tej pory działa bez zarzutu.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-10-2009, 23:36   

No wydaje mi sie, ze dobrze odpowietrzylem. a jak powtorzyc odpowietrzanie. zebym mial pewnosc, ze dobrze to zrobilem? jakos w poludnie wstawie fotki tych termostatow to moze cos na ich podstawie mi powiecie.
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 23:43   

Xingham napisał/a:
a jak powtorzyc odpowietrzanie. zebym mial pewnosc, ze dobrze to zrobilem?


http://forum.tempra.org/t...ad+ch%B3odzenia
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2009, 14:37   

No więc tak, dawno nie pisałem bo nie było powodu. a teraz powód się znalazł. Wtedy dobrze odpowietrzyłem termostat...

Wczoraj pojechałem w trasę. Wszystko było w miare. Temperatura 90 stopni cały czas. Czasami wskazówka wychodziła minimalnie za 90. Dojechałem do miasta. Patrze 110 stopni jest :| Wiatraka nie słychać. Myślę znowu się coś popieprzyło z termostatem. Dojechałem jeszcze jakies 500m pod blok, zatrzymuje samochód, patrze para spod maski ostro daje :/

Wiatraka nie słychać, temp 110 stopni. Cały płyn wywaliło mi wężykiem, który idzie od termostatu w stronę środka samochodu (nie wiem od czego on jest). Po prostu chyba słabo dokręciłem wcześniej. Więc dokręciłem porządnie, kupiłem oczywiście wodę 5l (ustronianka niegazowana) :P Bo nigdzie nie było możliwości kupienia czego innego. No i jakoś dojechałem spowrotem do swojego miasta bacznie śledząć temperaturę.

Teraz co mnie najbardziej martwi. Czemu mi sie nie załączył wentylator? :| I czemu tak nagle wywaliło mi ten płyn, wcześniej dużo dosyć jeździłem na tym termostacie i wydawało się że było ok.

Zamieszczam zdjęcie obu termostatów. Ten co ja miałem to jest ten bardziej po lewej na dole. Ten co kupiłem po prawej na górze. Może na podstawie zdjęcia coś mi Panowie powiecie :)

     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-11-2009, 14:43   

Xingham, jezel masz zapowietrzony układ to wentylator sie nie właczy sprawdz moze łapie gdzies powietrze na wezach jak odpowietrzysz to sprawdz czy sie wentylator włacza jak sie właczy tzn ze jest dobrze odpowietrzony
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2009, 15:12   

to jak teraz kupie plyn to mam wlaczyc samochod, otworzyc nawiew na 4 i czekac az sie wlaczy wentylator ? :P
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-11-2009, 15:20   

Xingham, nie musisz dawac nawiewu na 4 bo to nic nie daje ;) poprostu na maxa ustawiasz pokretło na ciepłe aby odpowietrzxyło nagrzewnice. dodatkowo proponuje sprawdzic wentylator na chłodnicy "na krótko" zeby wykluczyc ewentualne uszkodzenie samego wiatraka.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-11-2009, 15:56   

Xingham, mnie czasem się nie załączy ale wystarczy poruszać kabelkami od wentylatora i zaskakuje :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2009, 16:09   

wentylator jest sprawny bo przed wymiana termostatu, jak w korku stalem to jak ledwo wskazowka weszla ponad 90 stopni to odrazu sie zalaczal. pokombinuje jak bede mial chwile i napisze jak sie cos bedzie jeszcze dzialo.
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-11-2009, 16:14   

Xingham, to moze faktycznie jet słabo odpowietrzony.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2009, 16:46   

Coś z tym termostatem jest chyba nie tak. Kupiłem dziś płyn, spuściłem stary, nalałem nowy, otworzyłem zawór nagrzewnicy, odpaliłem samochód, chodził dobre 20 minut i rozgrzał się prawie do 70 stopni i już ani drgnął. No to się wkurzyłem i musiałem jechać. W czasie jazdy po jakichś 10km wskazówka wreszcie weszła na 90 stopni (wcześniej 70 cały czas) Dojechałem na miejsce, samochód trochę postał odpalony, wentylator się nie załączył. Do jutra troche ostygnie i doleję płynu tak jak to się powinno zrobić. Oczywiście słychać bulgotanie.

Nie wiem co z tym jest, czy ja coś źle robię czy po prostu coś jest uszkodzone :(
     assistance   Moneta
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2009, 17:34   

tipacz napisał/a:
sprawdzic wentylator na chłodnicy "na krótko"


Tipacz a jak na "krótko" sprawdzić wentylator? Bo zmieniałem ostatnio chłodnicę, wyjmowałem oczywiście wentylator i nie wiem który kabelek idzie teraz do czujnika chłodnicy a który do wentylatora? Bo wtyczki takie same a po zagięciach kabelka też nie mogę rozkminić :D A chciałbym wiedzieć czy dobrze wpiąłem, bo czasami mi się zdarza, że jadę w korku i może się wentylator przydać ;D
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-11-2009, 18:41   

Kaputzin, tzn podpiac bezposrednio pod aku czy wentylator w ogóle działa...

** Dodano: 13-11-2009, 18:43 **
Kaputzin, dzisiaj opbilen z chlodnia i kable od trójnika sa krótsze do wentylatora a dluzsze do czujnika
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-11-2009, 18:49   

na dole chłodnicy jest wkręcony czujnik z kablem. jak odepniesz ten czujnik i zepniesz styki na kablu, na przykład spinaczem biurowym, czy czymś to sprawny wiatrak się włączy i wiesz, że czujnik jest do wymiany(koszt w aso za oryginał około 30 zł).
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-11-2009, 12:02   

wymień sobie czujnik załączania się wentylatora chłodnicy.Są o różnych temperaturach.Może masz właśnie ten który załącza się po 100 stopniach.Najmniejszy jest taki 87 stopni załączani i 82 stopnie wyłączania wentylatora.Mają tylko inne nr katalogowe i różnią się ceną.Temperature włączania i wyłączania się wentylatora będzie napisany na czujniku :)
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 14-11-2009, 17:21   

Kaputzin, jak bys potrzebowal taki czujnik to mam na zbyciu z mojej chłodnicy, sprawny 100% ;)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2009, 17:14   

A nie nie dzięki, bo ja czujnika nie potrzebuje bo wcześniej chłodnica chodziła mi super tylko po wymianie nie mogę rozkminić który kabel jest do czujnika a który do chłodnicy, a po kształtach kabli nie rozpoznaje. Wpiąłem na czuja i chciałem sprawdzić czy prawidłowo. Dzięki za odpowiedź, teraz będę wiedział:)
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load