Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Do tych co wymieniali olej we wspomaganiu
Autor Wiadomość
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-04-2005, 10:24   Do tych co wymieniali olej we wspomaganiu

Ile wam poszło oleju w układ ?
Jeden litr wystarczy ?
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-04-2005, 10:25   

0,7 - 0,8 litra spokojnie wystarczy.
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2005, 10:44   

A mi sie sam wymienia bo mam wyciek ...
Dolewam co miesiąc dosłownie pare kropel :)
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 14-04-2005, 18:23   

0,6-0,7 jesli nie porozlewasz. Zostaje na dolewki.
Ważne żeby pompa nie pracowała na sucho! Odłącz powrót, spuść olej tylko ze zbiorniczka, zatkaj wolny spust, wlej olej (nie włączaj silnika jeśli w zbiorniczku nie ma oleju), zapal, pokręć kierownicą. Dolewaj oleju, aż z powrotu wyleci czysty, czerony olej. Potem podłacz powrót i gotowe :)
     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-04-2005, 19:32   

mkaminski100 napisał/a:
0,6-0,7 jesli nie porozlewasz. Zostaje na dolewki.
Ważne żeby pompa nie pracowała na sucho! Odłącz powrót, spuść olej tylko ze zbiorniczka, zatkaj wolny spust, wlej olej (nie włączaj silnika jeśli w zbiorniczku nie ma oleju), zapal, pokręć kierownicą. Dolewaj oleju, aż z powrotu wyleci czysty, czerony olej. Potem podłacz powrót i gotowe :)


Jutro powalcze , kilka dni temu jak zajrzałem do zbiorniczka to się przeraziłem tym co zobaczyłem , czarna substancja , która już nie przypomina oleju.
Acha , Marcin jutro do ciebie będę dzwonił via GSM
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 14-04-2005, 21:02   

Mam nowy numer : 668 179 811. Dzwoń najlepiej po 15.
Pozdro
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2005, 23:27   

Witam
Od dwoch dni ejstem uzytkownikiem tempry i mam pytanko odnosnie oleju we wspomaganiu.
Po otworzeniu korka zbiorniczka widze czarna ciecz, czy taka powinna byc czy trzeba ja zmienic i jezeli mozecie to powiedzcie mi jako poczatkujacemu jak to dokladnie zrobic ??
Z gory wielkie dzieki
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2005, 23:34   

Marcin poczytaj dokladnie posty wyzej!

Odepnij przewod powrotowy (o ile pamietam ten po prawo) i podloz pojemnik. Zatkaj otwor od weza w puszcze, wlej czysty nowy olej, niech druga osoba odpali auto. Teraz z pojemnika zacznie zasysac plyn, dolewaj nowego dopoki czysty plyn nie powroci zwrotem, czyli do pojemnika zacznie leciec swiezy olej.

Moze zrob tak zeby jak najmniej zostalo w zbiornikczu oleju bo jak zdejmiesz "korek" z otworu od weza powrotnego to sie ulejesz olejem.
Teraz wloz waz, scisnij opaska, zalej tak do 3/4 olejem i wlacz silnik. Na poczatku moze troche "bulgotac" to normalne.

To wszystko.

Ja wymienilem na Agip DextronIII
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2005, 23:38   

Ok w takim razie wielkie dzieki i jutro bede z tym walczyl :)
  
 
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2009, 22:24   

koledzy,
popatrzcie na ten rysunek:



czy powrot plynu do zbiorniczka to przewod oznaczony jako 2 na moim zdjeciu?
Jezeli odpale silnik z otwartym korkiem to zafajda mi komore czy cisnienie "na powrocie" nie jest az tak duze, zeby powodowalo chlapanie?

Co sie stanie, jezeli pompa zassie powietrze?
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 05-04-2009, 22:29   

Nie zafajda jak delikatnie bedziesz odpowietrzal.

Jak zassa powietrze to sie zapowietrzy to raz - dwa pogorszy sie sprawnosc - trzy opcja rozwalenia pompy

Nie pamietam ktory przewod to powrot - oblukaj zbiorniczek powinny byc strzalki.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-04-2009, 22:33   

snajper555 napisał/a:
czy powrot plynu do zbiorniczka to przewod oznaczony jako 2 na moim zdjeciu?

Dokładnie nie pamietam, ale raczej tak, a zeby sie upewnic to sprawdz skąd idzie, jesli od maglownicy to jest to powrót, a jesli do pompy to tędy "pobiera" płyn ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2009, 22:49   

ubek,
ubek napisał/a:
Jak zassa powietrze to sie zapowietrzy to raz - dwa pogorszy sie sprawnosc - trzy opcja rozwalenia pompy


w ksiazce napraw (nota bene link pobrany z forum) pojawia sie ztwierdzenie, ze po naprawie pmpy poskladac wszystko do kupy, zalac plynem i odpalic silnik. nastepnie dolewac plynu az do ustabilizowania sie ilosci w zbiorniczku.

domyslam sie, ze jezeli takie rzeczy pisza w ksiazce, ktora ukazala sie wysokim nakladem, to chyba nie jest to niebezpieczne dla pompy. a po drugie pompa powinna sie "automatycznie" odpowietrzyc przez przepompowywanie do zbiorniczka resztek powietrza z ukladu... prawda?


najchetniej to pozbylbym sie calosci plynu i nastepnie odpowietrzyl krok po kroku. ale czy sa jakies korki spustowe? jak powinno sie wzorcowo odpowietrzac uklad wspomagania w warunkach domowych/warsztatowych? jak to robili w fabryce?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-04-2009, 10:47   

snajper555, nie ma żadnych korków do spuszczania.
Robiłem to u siebie tak jak ktoś to napisał na forum.Zdjąłem powrotny przewód ze zbiorniczka i włożyłem go do pustej butelki,potem zdjąłem przewód zasilający pompę i włożyłem do niego lejek.Oczywiście umyłem też zbiorniczek bo było sporo syfu w nim.Nalałem do lejka nowego oleju na maxa i czekając z butelką w ręce aby zacząć dolewać,powiedziałem bratu żeby odpalił.Olej ubywał szybko ale nadążałem wlewać i gdy mi się kończył olej w butelce brat zgasił silnik.Podpiąłem przewody do zbiorniczka i zalałem pod stan.Zapaliłem,pokręciłem kołami i wsio gotowe.A zbiorniczek ma na dnie blachę żeby nie ciapało,więc nie ochlapie silnika.
Tak więc mi nie zassało powietrza,ale jak coś to musisz kręcić kierownicą do skrajnych położeń żeby go odpowietrzyć.Trzeba też dodać że jak się układ zapowietrzy to po próbie odpowietrzenia musisz trochę odczekać(jakąś godzinę lub więcej),bo olej będzie wymieszany z powietrzem i może dalej wspomaganie nie działać.

Ubek jak pompa złapie powietrza i chwilę tak pośmiga to nic się jej nie stanie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2009, 10:55   

Kurka wodna a ja kupiłem Hipola zielonego a widzę, że wszyscy leją czerwony :?
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-04-2009, 11:07   

solidboy, ja mam wlany Mobil czerwony czyli taki do skrzyń automatycznych.22 lub 24 złote za butelkę.To musi być olej hydrauliczny.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-04-2009, 12:20   

solidboy, Ja mam przezroczysty z firmy Total, bo taki miałem wcześniej, ale w sumie to on się zrobił już brązowy pomimo tego, że kupiłem więcej i przepłukałem układ.

snajper555, jak wymieniałem rok temu to zdejmowałem ten po prawej stronie, jak stoisz przodem do maski czyli numer 2 na foto.
_________________
     Moneta
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2009, 13:05   

Ja robiłem metodą strzykawkową aby nie zafajdać mojego pięknie zalanego olejem silnika ;D
Tyle że optycznych efektów nie widzę. Jak był czarny tak jest. Albo się nie wymieszał albo po wlewaniu czystego do zbiorniczka i kręceniu kierownicą mimo wszystko wyciągałem strzykawką ten nowy przed chwila wlany a nie stary hehe
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load