Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przekaźnik od wycieraczek
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-05-2010, 20:47   przekaźnik od wycieraczek

który to przekaźnik sterujący pracą przednich wycieraczek ?

_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2010, 20:50   

programator przerywanej pracy wycieraczek szyby przedniej. To to? Gniazdo E9 czyli ten biały obok bezpiecznika service.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-05-2010, 21:05   

dokładnie jak napisał kol. Jelcyn, niebieski jest przerywacz kierunków
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-05-2010, 21:28   

dziękuje i pozdrawiam

i mam extra pytanie

wycieraczki zaczęły szwankować ( pracować coraz ciężej, jakby z większym obciążeniem ) aż strzelił bezpiecznik. wymieniłem bezpiecnzik , wycieraczki zrobiły jeden ruch aż znowu się zatrzymały i teraz tak: bezpiecznik ok ,a wycieraczki nie działają.

mechanizm raczej ok bo nie dawno rozbierałem i składałem wszystko od podstaw i działały bez zarzuty przez ok 2 miechy i teraz kaput

podejrzewam zaeżnięty silnik lub ubity sterownik ( przekaźnik ) ktoś ma jakieś inne pomysły ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-05-2010, 21:34   

Leśniczy, na szrocie taki programator kupisz ,,na wagę'' jak będziesz miał gdzieś po drodze, to wstąp i kup. po wymianie będziesz miał pewność. Ja bym jednak szukał przyczyny w silniku.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-05-2010, 21:51   

Jelcyn, właśnie wiem jutro uderzam na szrot :P
ale wcześniej rozbiore mechanizm i "zapnę" silnik bezpośrednio z aku dla pewności :)
mam tylko nadzieje że z instalacją elek. nic się nie poje....

** Dodano: 06-05-2010, 14:29 **
i na szrocie znalazłem taki sam i podmieniłem i dalej dupa. ( jako ciekawostkę podam, że owy przekaźnik/ sterownik od przednich wycieraczek steruje również cyklami tylnych )

znów wykręciłem cały mechanizm i znów sprawdzałem napięcia na kostce z auta oraz zapinałem sam silnik na krótko i wszystko gra, po wstepnych oględzinach kostek okazało sie że styki są wyrobione/zaśniedziałe. po ich wyczyszczeniu i wygięciu aby lepiej trzymały, wycieraczki zaczęły pracować ufffffff. i dalej dupa :) czyli pare sekund pracują normalnie szybko a po chwili zaczynają zwalniać, hałasować i ostatecznie palić bezpiecznik. więc albo sam silnik jest zatarty albo mechanizm stawia jakieś opory z którymi silnik sobie nie radzi albo problem w tym białym ślimaku/ bieżni. mechanizm mam już w domu rozbiorę go, posprawdzam wszystko i poskładam od nowa, jak nie da efektu jade na szrot po nowy silnik wraz ze ślimakiem ( krzyknęli mi 40zł na szrocie )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-05-2010, 21:24   

a sprawdzałeś mechanizm na którym chodzą wycieraczki? chodzi o ramie przekazujące napęd. może one stawiają opór
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2010, 22:22   

DARREK, właśnie o tym tez myślałem, jutro rozbieram mechanizm wycieraczek na części pierwsze i wszytko obadam. wszystko wyczyszczę, ponakładam nowego smaru, powymieniam konektorki w kostkach i jeśli dalej będzie to samo to raczej silnik mówi "nara"
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-05-2010, 23:37   

No Leśniczy a może wcale nie silnik? Ja miałem tak zimą...wymieniłem przekaźnik, manetkę i kupiłem drugi mechanizm wycieraczek. Też czyściłem, doginałem blaszki i bieżnie. Okazało się, że problemem była blaszka w elektromagnesie przerywacza schowanego przy silniku (ta biała puszka otwierana z wystającymi stykami, która nakłada się na bieżnię). Wystarczyło wylutować płytkę ze stykami i dogiąć blaszkę. Jak ręką odjął :)
_________________
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-05-2010, 16:00   

mrk69, te blaszki , które "chodza" po tej bieżni czyściłem i doginałem jakieś 2 miechy wcześniej kiedy robiłem cos inngo przy wycieraczkach. ale do środka nie zaglądałem wtedy, a teraz się tym zainteresuje

** Dodano: 07-05-2010, 17:01 **
i tak o to po rozbrojeniu wszystkiego na części pierwsze



znalazł sie winowajca całego zamieszania .... czyli "przypalony" silnik
który "zjarał" się w zimę podczas pierwszej awarii wycieraczek,a aż do teraz jeszcze jakoś zipał.




na szrocie znalazłem taki silnik z tipo po lifcie, który pomimo swojego wieku wyglądał jak prawie nowy, styki nie zaśniedziałe, luty całe, brak jakiejkolwiek korozji, cena 40zł

założyłem i aż miło wycieraczki chodzą szybko i cicho

dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load