|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie dostaje LPG po przerwie w upalne dni...(I generacja) |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-07-2013, 21:36 Nie dostaje LPG po przerwie w upalne dni...(I generacja)
|
|
|
czołem,
szukam choćby poglądowego schematu elektryki instalacji I generacji (gaźnik bez sondy lambda, bez komputera).
Mam w Tipo instalację BRC z przełącznikiem ręcznym (BENA - ZERO - LPG).
Zaczynam mieć objawy narastającego problemu bo jak jest gorąco to auto się często nie chce przełączyć na LPG. Jak startuję zimny z garażu to zawsze się przełącza.
Cewki wstępnie sprawdziłem i są ok (wyczyszczone). Stawiam, że gdzieś mam słaby styk elektryczny. Nie wiem jednak która cewka wówczas się nie otwiera a silnik nie dostaje gazu - to pewne. Reduktor ma 20k km więc prawie nówka. Dioda LPG na centralce świeci.
Pomożecie ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-07-2013, 22:25
|
|
|
Mosior, stawialbym na masy cewek bo zwykle wkretem przykrecone do nieoczyszczonej blachy-po latach to nie styka.Ewentualnie sam przelacznik moze szwankuje i nie przepina przy zadanych obrotach.Czasem pomaga przestawienie potencjometru w przelaczniku w inne polozenie.
Schematu nie mam ale tam wszystko jest banalnie proste.Do przelacznika dochodzi zasilanie i masa.Z przelacznika wychodzi(zwykle niebieski)przewod na cewki zaworow.Jeden przewod zasila wszystkie cewki.Pewnie masz 2 lub 3 szt.I to w zasadzie caly schemat.Posprawdzaj polaczenia,przeczysc i bedzie dobrze.Jesli na butli tez masz zawor moze tam tkwi problem lub przewod ktory zasila ta cewke gdzies juz nie laczy.Zwykle idzie po rurce z gazem pod spodem wzdluz auta. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-08-2013, 12:11
|
|
|
został mi jeszcze styk w cewce przy butli bo 10 lat nie ruszany - może tam. Zakładam, że zielona dioda gazu na centralce świeci się wówczas gdy centralka puszcza napięcie na elektrozawory bo to ma sens. Skoro tak to znaczy że centralka jest ok. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2013, 15:01
|
|
|
Mosior, Masy masy jeszcze raz masy. Posprawdzaj przy wszystkim od komory silnika aż po butlę z tyłu. Czasem może być walnięta centralka / przełącznik. Moja była i nie przełączała z kolei na benzynę choć świeciła na czerwono w pozycji Pb. 30zł + jedno piwo + 5 min pracy (nie licząc 2 godzin szukania przyczyny) i było po problemie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2013, 20:44
|
|
|
tak, też jestem już przekonany w problemie z prądem, szczególnie, że właśnie stuknęło całej instalacji 10 lat bezawaryjnej pracy (za wyjątkiem wymiany reduktora 25k km temu).
Masę sprawdzę, w ostateczności wymienię tę centralkę choć ciekawe, że problem jest praktycznie tylko w największe upały (rozszerzalność materiału i brak styku ?). Co więcej - w komorze silnika temperatura raczej zawsze wysoka więc trop wskazuje na wielozawór na butli i zasilanie cewki....
W przyszłym tygodniu zakładam nową butlę to sprawdzę cały tył.
Dzięki za komentarz.
** Dodano: 14-08-2013, 07:41 **
wymieniłem sobie butlę na nową bo się homologacja skończyła i zauważyłem, że przewody na cewce przy wielozaworze były mocno zaśniedziałe po tych 10 latach więc pewnie tu był problem. Wymiana butli 45 minut i pozytywny wynik na pierwszej próbie szczelności. Mogę robić w LPG |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|