Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemów z ogrzewanien ciąg dalszy :(
Autor Wiadomość
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2005, 19:51   Problemów z ogrzewanien ciąg dalszy :(

Ratujcie bo już nie mam siły :( Problem dotyczy ogrzewania a konkretnie chodzi o to że z lewej kratki wylotowej leci ciepłe powietrze (do tego nie mam zastrzeżeń, z dwóch srodkowych leci w miare ciepłe chociaż chłodniejsze niż z tej co znajduje się po lewej stronie od kierownicy. I tu zaczynają się moje pierwsze problemy. Jak jedną z tych dwóch kratek (lewą skieruję na kierowcę a drugą (prawą) na pasażera to..... :( na mnie leci w miare ciepłe powietrze a na pasażera chłodniejsze :( Nie wspomnę już o kratce po prawej stronie (przy drzwiach). Z niej leci zimne powietrze. I tak sobie wymyśliłem że może nagrzewnica jest do d... i grzeje tylko częściowo (chociaż nie wiem czy to możliwe ale to jedyna wytłumaczalna dla mnie przyczyna. Termostat jest ok ale on to chyba w tym przypadku nie ma zbyt dużego znaczenia. Zastanawiałem się jeszcze nad tym czy zawór od nagrzewnicy otwiera się maksymalnie ale nawet jeśli by nie otwierał na maksa to chyba powietrze by leciało chłodniejsze ale takiesamo z wszystkich kratek. Biorę pod uwagę również to że może być przytkany przewód którym płyn wychodzi z nagrzewnicy w związku z czym nie ma obiegu. Czy miał ktoś może podobny przypadek? Jutro chciałbym się za to zabrać bo druga połowa mi zrzędzi że specjalnie jej wyłączam ogrzewanie bo gaduła z nij straszna i często mi nawija zamiast radia a śpiewać to ona nie umie :P ale nie o tym miałem pisać :) Więc proszę o wszelkie porady i sugestie. Aha! Gdzie znajduje się ten zawór tak dokładnie i co z tym ewentualnie zrobić? No i jak wymontować nagrzewnicę bo chciałbym ją czymś przepłukać (jakąś sodą albo coś tedy).

Z góry dzięki i pozdrawiam.
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-11-2005, 20:49   

Ja juz sie poddalem jesli chodzi o ogrzewanie.
To powietrze leci w trzy dupy i nie moge nad tym zapanowac.
Ten nawiew zyje wlasnym zyciem :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2005, 20:56   

No jak jade sam to pal sześc z tym. Ale jak obok jedzie mój osobisty pilot to całą drogę mam audycję na temat ogrzewania w Temperówce :/
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-11-2005, 21:00   

Cytat:
Ale jak obok jedzie mój osobisty pilot to całą drogę mam audycję na temat ogrzewania w Temperówce :/


Tak, zestaw glosnomowiacy wtedy niepotrzebny i radio rowniez ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2005, 21:01   

andrzejdg, no to mamy podobny problem - u mnie z lewej środkowej kratki leci chłodniejsze, a z prawej środkowej cieplejsze :/ poza tym ogrzewanie działa tylko od 2000 obrotów w górę :/ !? Miałem zamiar zabrać się w sobotę do bebchów ale niestety weekend pracujący. W każdym razie jeśli coś wynajdę to napewno się podziele odkryciem.
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-11-2005, 21:03   

bronek napisał/a:
poza tym ogrzewanie działa tylko od 2000 obrotów w górę :/



W takim wypadku sprawdz poziom plynu chlodzacego.
Jak bedzie go za malo bedzie taki objaw.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2005, 21:12   

Emf napisał/a:
Tak, zestaw glosnomowiacy wtedy niepotrzebny i radio rowniez


dokladnie :/

bronek, to moze dasz mi troche cieplego z prawej kratki a ja Ci odstąpie troche z lewej hm?? co Ty na to?? :>


Emf napisał/a:
W takim wypadku sprawdz poziom plynu chlodzacego.
Jak bedzie go za malo bedzie taki objaw.


poziom plynu jest okej :/
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-11-2005, 21:17   

Andrzej to sie tyczy tylko sytuacji gdy musisz dodac gazu zeby lecialo cieple powietrze.
Wtedy przyczyna moze byc mala ilosc pluny chlodniczego.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
madzia. 



Wiek: 48
Dołączyła: 13 Maj 2005
Posty: 262
Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-11-2005, 21:37   

mój mechanik się poddał z moim nawiewem,powietrze lata tak jak mu się chce i kiedy mu się chce, a oznaczenia gdzie ma wiać też są inne niż latające powietrze :lol: :lol: :lol:
_________________
Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o)
     Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2005, 21:42   

czyli z tego wynika że..... (TTT)M czyli Ten Typ Tak Ma :/ ja jednak nie poddam się bez walki :D Jak ktoś mógłby powiedzieć jak wyciągnąć tą nagrzewnicę (przypuszczam że z nią jest coś nie tak) to byłbym wdzięczny. Wiem tyle że trzeba zdjąc plastiki i spuścić płyn. Czy ona jest jakoś przykręcona czy może jest na jakichś zatrzaskach??
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2005, 21:45   

Emf, możes zmieć rację. Co prawda poziom mam OK, ale płyn chłodzący gdzieś mi ucieka... może gdzieś w tej okolicy jest problem.
     Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2005, 22:37   

Bronek to moze masz zapowietrzony caly ujlad i wtedy tkaie objawy :-)
Andrzej dg ja mialem wyciagana nagrzewnice tyle ze w ASO u znajomych byla potem sprawdzana na szczelnosc i na hmm przeplyw, wyciagniecie jej to niemala zabawa :-) musisz odpiac przeowdy od kabiny a sama nagrzewnica tez jest w srodku przykrecona :/ dostep jest fatalny niewiem kto to tak wymyslil, sprawdz raczej czy ci sie caly zawor otwiera wystarczy ze odkrecisz boczny plastik i tam bedzie ciegno osadzone w takim bialym plastiku pobaw sie tym i ustaw w otymalnej pozycji!
Z ogrzewaniem niemam problemow(juz gdzies pisalem) cieple to cieple zimne to zimne i tak ma byc. Inna sprawa to podzial powietrza jak sie da na szybe to troche ze srodkowych kratek leci itp itd ale jak dla mnie jets to wina systemu tych tuneli i mnie to nie przeszkadza.
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2005, 21:42   

heh. zagotowal mi sie silnik dzisiaj :/ Przejechalem rano 6km, grzalem sobie w kabinie i nagle wskazowka temperatury na czerwonym :/ W ukladzie chlodzenia bylo PUSTO!! Nie wiem gdzie to cholerstwo mi cieknie. Albo spod uszczelki pod glowica, albo gdzies indziej w momencie, gdy przestawiam pokretlo temperatury na max. :/ <- to a'propos mojego poprzedniego posta
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-11-2005, 21:44   

Tak myslalem Bronek, ze masz za malo plynu jak od dodania gazu uzaleznialo Ci czy grzeje czy nie.
Mialem kiedys podobnie w zime.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-11-2005, 00:31   

I ja mam podobne przeprawy z ogrzewaniem.
U mnie temperatura w każdej z przednich kratek jest podobna ale i tak w zimę jest za niska. Jest to po prostu lekko ciepłe powietrze, które na początku jak człowiek jest zmarznięty to wydaje się być bardzo ciepłe, ale po kilkunastu minutach zaczyna być odczuwalny lekki chłodek i generalnie uważam, że temperatura w zime w środku nie jest w stanie osiągnąc więcej jak 20 stopni (a może i mniej).

Dodatkowo jak niektórzy Koledzy mam podobny problem z mylnymi wskazaniami pokrętła nawiewu. Jak ustawiam na tułów to leci np. na nogi, jak na nogi i tułów to leci na szybe itp.
Boje sie teraz tego ruszac bo w ogóle cos spitole i będzie mi wiało do radia ;)

Wracając jednak do sprawy temperatury w środku.
Roger polecił mi chyba ze 2 lata temu taki serwis w Łodzi, który zajmuje się płukaniem całego obiegu (małego i dużego) chłodzenia silnika. Robią to ponoć bez wyjmowania czegokolwiek. Wpinają się po prostu pod układ i pod ciśnieniem płuczą wodą.
Koszt takiej operacji to 120 zł wliczając ich koncentrat Shella do chłodnic.
I teraz mam dylemat bo podejrzewam, że po prostu mam mocno zakamienione przewody w nagrzewnicy. Oni w tej firmie jak do nich dzwoniłem mówią, że w 90% przypadków takiej płukanie pomaga. Z drugiej strony nowa nagrzewnica (zamiennik) kosztuje już od 94 zł. tyle, że trzeba zapłacić jeszcze jakiemus mechanikowi za robote (nie mam garażu a na dworze zimno).

Myślicie, że powinienem pojechać na to płukanko?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2005, 10:05   

Szczerze - nie jestem specem, ale nasza autka mają swoje lata i ciągle w nich się coś będzie psuć. W pierwszej kolejności szukałbym problemów w wadliwych podzespołach a nie w zasyfionych kamieniem przewodach, które i tak trzeba wymieniać co jakiś czas - dlatego nie jestem w przypadku starych aut zwolennikiem takich "magicznych" usług.
Ktoś gdzieś na forum napisał, żeby samemu sobie przepłukać układ chłodzenia, puszczając w niego wodę pod ciśnieniem. Poszukaj. Może będziesz 120zeta do przodu ;)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load