Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
motor det
Autor Wiadomość
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2006, 22:43   motor det

czy moge przełozyc silnik i jakie beda przeróbki mam 1.6 ohc ale fest zjebany i kupiłe juz 1.8 dohc Wyglada bardzo roznie czy beda problemy natury elektrycznej i mechanicznej??

[ Dodano: 14-05-2006, 23:46 ]
czy moge przełozyc silnik i jakie beda przeróbki mam 1.6 ohc ale fest zjebany i kupiłe juz 1.6 dohc Wyglada bardzo roznie czy beda problemy natury elektrycznej i mechanicznej?? zas pomyliłem 1 6 na 1 6 nie stety mam juz w araz a duze sa róznice
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2006, 23:15   

sorki, ale popraw post bo trudno powiedzieć o co Ci chodzi, czy masz w końcu już kupiony 1.6 w miejsce 1.6 ale inny, czy masz 1.8 czy co... a przeróbki masz natury mechanicznej głównie a elektrycznej jak się zasilanie zmienia to na pewno, znaczy gaźnik na wtrysk czy odrotnie czy na wielopunkt ze zwykłego wtrysku itp itd... bo wtedy inne czujniki ielektronika do tego potrzebna... a koszt w sumie niezbyt opłacalny, jedynie hobbystycznie...

osobiście najprościej pozostać przy tym samym ew gaźnik na gaźnik ew wtrysk jednopunkt na jednopunkt itp jeśli już różnej pojemności ew na prostszy np wtrysk na gaźnik ...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-05-2006, 07:21   

Prawdopodobnie chodzi mu o silnik - tak sie domyslam - 1.6 OHC na 1.6 DOHC.
No niestety roznic jest duzo miedzy nimi. Elektronike musisz zmieniac od kompa cala. Co do skrzyni to mocowania i srednica tarczy powinny - choc nie gwarantuje - byc takie same. Mocowania na poduszkach tez. Nie wiem jak z wydechem , bo chyba bedziesz musial go przerobic.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-05-2006, 07:24   Re: motor det

soldys23 napisał/a:
czy moge przełozyc silnik i jakie beda przeróbki mam 1.6 ohc ale fest zjebany i kupiłe juz 1.8 dohc Wyglada bardzo roznie czy beda problemy natury elektrycznej i mechanicznej??

[ Dodano: 14-05-2006, 23:46 ]
czy moge przełozyc silnik i jakie beda przeróbki mam 1.6 ohc ale fest zjebany i kupiłe juz 1.6 dohc Wyglada bardzo roznie czy beda problemy natury elektrycznej i mechanicznej?? zas pomyliłem 1 6 na 1 6 nie stety mam juz w araz a duze sa róznice


Nic z tego postu nie rozumiem :evil:
i sądzę, że określenie "fest za****ny" możnaby zamienić na jakieś inne... może klasyczne - popsuty :?

[ Dodano: 15-05-2006, 07:26 ]
po wypowiedzi miszko już zaczynam rozumieć o co chodziło *]
_________________

     assistance   Moneta
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2006, 09:37   

ja to zawsze zakrecony jestem mam w aucie 1 .6 ohc i kupiłem juz ten 1.6 dohc Mam go w garazu .PYTAM CZY BEDZIE PASOWAŁ

[ Dodano: 15-05-2006, 10:41 ]
jedden silnik ma 1 wałek a drugi dwa jak to zaienic
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-05-2006, 09:48   

soldys23 napisał/a:
PYTAM CZY BEDZIE PASOWAŁ

Jesli masz caly osprzet do tego silnika(elektronika,komp, obudowa filtra powietrza it.p.) to bedzie ok.

A mechanicznie pasowac bedzie - w sensie - wlozysz go. Jak juz mowilem, mozliwe, ze przerobic bedziesz musial wydech.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2006, 09:54   

Panie Administratorze wyglada a to ze pan cos wie Tak chodzi o zmiane dhc na odhc o tej samej poj 1.6. Pisze pan o elektronce miałem kiedys takie zajecia w szkole ale znowu spałem.Napiecie zasilajace cewke sie rózni w ohc 11 a w dohc 12 ale pewnosci nie mamInne zrodła mówia ze nawet sa identyczne. Co wiec miałes na mysl piszac o elektronice .Przyznam ze jestem laikiem w tej kwesti .Jakie sa to róznice i jake moga byc wydatki z tym zwiazane Chodze jeszcze do szkoły a na autko zarobiłem w wakacje - teraz borykam sie z problemami . nicpozdrawiam
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2006, 15:28   

Pan Administrator :) :P nie miał na myśli może napięcia na cewce bo to najmniejsze zmartwienie, ale zapewne całą elektronikę sterującą zapłonem i pracą...
co wchodzi w skład takiej?
może wchodzić np elektronika od sterowania zapłonu (kiedy, jaki)...
od sterowania dawkowania (przepustnice, silniczki krokowe, sondy lambda)...masa różnych czujników temperatury powietrza, silnika i innych ...

jest tego troch, więc jak miałeś jakiś totalnie okrojony z tych bzdetów silnik (np gaźniczkowy 1.6) a chcesz wtrysk założyć to będziesz miał dość roboty, może nawet taniej wyjdzie ten opchnąć a kupić identyczny...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-05-2006, 22:29   

dokładnie tak jak pisze UNKNOWN
sprzedaj ten nowy a kup taki jak miałeś poprzednio.

co do przekładki tzn. swap będziesz potrzebował:

1.silnik wraz z całym osprzetem
2.zasilanie paliwem, kpl wiązka silnika + komputer +pompa paliwa
3.puszkę immobilizera + licznik +ptla na stacyjkę +kluczyki z immo (jeśli go nie miałeś)
4.jeśli na większą pojemność niz 1,6 to oczywiście skrzynia biegów,
5. przy innej pojemności możliwe ze bedziesz musiał wymienić tarcze hamulcową na większe i klocki , amorki przednie


krótko mówiąc taniej ciebie wyjdzie kupienie drugiego autka niż przerabianie na wtrysk
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2006, 15:05   

a gdzie ja kupie taki nowy silnik i czy bedzie chodził na gazie tego to bede b na złom oddawał szkoda 400 zł w plecy
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2006, 15:28   

jak masz kupiony ale inny to na złom to ostateczność, lepiej sprzedać jak jest sprawny, tyle, że inny...
a identyczny jak masz (jakiw końcu? gaźnikowy, prawda?) na pewno znajdziesz jak nie od kogoś z forum to bywa masa ogłoszeń w gazetach i necie, nie tak dawno z ciekawości szukałem silnika gdybym kiedyś chciał swap'a i silnika dla kolegi, wybór był nienajgorszy, więc nie ma co się tak martwić... a naprawdę wyjdzie wiele mniej nerwów, problemów i kosztów przy zakładaniu identycznego..
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-05-2006, 20:31   

Jeżeli 1.6 dohc ma tyle samo elektroniki co 1.8 dohc... to mogę tylko hihihihi, wspolczuc- mało które wspolczesne auto ma tyle czujniczkow, czujnikow i innych takich :) .




pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load