Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempa 1.6 '94 Zerwane zęby - pasek rozrządu
Autor Wiadomość
Wuja 
witamy nowego


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-05-2010, 15:33   Tempa 1.6 '94 Zerwane zęby - pasek rozrządu

Witam!
Z góry zaznaczam iż witałem się na forum używałem opcji szukaj i wiem gdzie najprawdopodobniej znajduje się odpowiedź na moje pytanie, lecz nie posiadam jeszcze 5 postów więc nie mogę ściągnąć (jak przypuszczam) gotowej odpowiedzi na moje pytanie, więc chcąc nie chcąc muszę tutaj zamarudzić. W czym problem? Zerwały się zęby paska rozrządu, silnik stanął. W tym momencie jestem na etapie składania do kupy rozrządu i moje pytanie:jak ustawić rozrząd? Mam książkę napraw, lecz tam jest to troszkę niewyraźne na rysunku i mam teraz wątpliwość: albo głowica do robienia bo nie ma sprężania, albo źle ustawiam rozrząd. Proszę o pomoc bądź jakiś wyraźny rysunek jak ustawić rozrząd na kole zębatym wału rozrządu. Na wale korbowym wiem z książki jak ma to wyglądać.

ps. chciałem ściągnąć (mam nadzieję) gotowe rozwiązanie mojego problemu tego linku klik ale wg. regulaminu muszę pospamować troszkę. brakuje mi już tylko 3 postów tylko nie mam pojęcia o czym napisać, żeby wypełnić tę pustkę ;) Szkoda, że jestem zmuszony do zakładania kolejnego tematu... szybciej byłoby ściągnąć manuala i robić przy aucie póki jasno - pozdrawiam czytających :)
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-05-2010, 15:58   

Wuja, spamowanie nie przejdzie, zapewniam cię, jednak zanim zaczniesz składać rozrząd, to radzę pooglądać silnik w środku, czy zawory, popychacze i tłoki są OK. Poprostu, te silniki są kolizyjne i w przypadku uszkodzenia rozrządu istnieje duże zagrożenie dla innych delikatnych elementów.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-05-2010, 17:11   

Jelcyn napisał/a:
jednak zanim zaczniesz składać rozrząd, to radzę pooglądać silnik w środku, czy zawory, popychacze i tłoki są OK. Poprostu, te silniki są kolizyjne i w przypadku uszkodzenia rozrządu istnieje duże zagrożenie dla innych delikatnych elementów.

Zgadzam się z kolegą.
Dlaczego urwało zęby? Nie wymieniłeś na czas? Jeśli tak, to gratuluję "oszczędności"... rozrząd w tym silniku to 150zł(pasek+rolka), a teraz pewnie masz pogięte zawory(średnio 20zł jeden,a jest ich 8...), uszczelki(w tym głowicy i inne niby drobne, a jednak kosztują swoje), sama robocizna głowicy(planowanie po ściągnięciu, przy okazji wymiana uszczelniaczy)+sprawdzenie dołu czy panewki nie dostały, bo mogą się rozsypać wkrótce po złożeniu silnika do kupy...
Dziękuję, to moja pesymistyczna wersja.

BTW-pogiąłem zawory w 1.6 już... nie przez oszczędność, sam nie wiem dlaczego, może pech?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-05-2010, 18:09   

Guzik napisał/a:
rozrząd w tym silniku to 150zł(pasek+rolka)


ja płaciłem 87 - rolka pasek i zimmering czy jak się to tam zwie

i pasek dayco a rolka też normalna niby bo to w sklepie fata mi dali. a zimmeringu nie użyłem bo się nie przydał ( mam jeszcze fabryczny który nie cieknie ) jak co to moge odsprzedać :p

Wuja,
Wuja napisał/a:
Proszę o pomoc bądź jakiś wyraźny rysunek jak ustawić rozrząd na kole zębatym wału rozrządu


http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003959.jpg

o to chodzi?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wuja 
witamy nowego


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-05-2010, 18:45   

Witam ponownie!
Okazało się, że dobrze składałem rozrząd. Kompresji nie ma na żadnym z 4-ech garów - jutro ściągam głowicę, zobaczymy co tam się stało, a raczej ile się stało. Co do paska to pozrywały się zęby - przebieg 45 tys km...
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-05-2010, 19:02   

Wuja napisał/a:
pozrywały się zęby - przebieg 45 tys km...


no to bardzo dziwne
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wuja 
witamy nowego


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 13-07-2010, 09:59   

Witam ponownie!

Auto przywrócone już dawno do życia. W sumie uszkodzonych zaworów było 4, po jednym na każdy cylinder - z tego powodu na żadnym nie było kompresji. Wymieniłem wszystkie zawory - cena mnie miło zaskoczyła - średnio 7 zł za zawór, cena płytek podobna, uszczelniacze na trzpień zaworów też grosze kosztowały. Podsumowując roboty od cholery a auto jeździ gorzej niż przed remontem. Silnik oczywiście jest dobrze ustawiony, obroty ładnie trzyma, cicho chodzi, ale zaczął palić olej, lubi ładnie zakopcić przy odpalaniu, a do tego śmierdzi w spalinach olejem - podejrzewam dół silnika, ale tego już nie będę robił z przyczyn czysto ekonomicznych.
ps. kompresja po zabiegach średnio 8.0 - 8.5 na cylinder.
ps2. jaki byście zaproponowali olej do silnika który pożera 2 litry oleju na 1000km? Myślę że trzeba już mineralny zalać, ale o jakich parametrach?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-07-2010, 11:39   

Wuja napisał/a:
Myślę że trzeba już mineralny zalać, ale o jakich parametrach?


LOTS mineralny - tani parametry standardowe jak w sklepach

Przed zepsuciem palił olej ? Jeżeli nie a po wymianie zaworów tak to tam jest problem. Może źle wyregulowane albo wałek do wymiany

** Dodano: 13-07-2010, 12:40 **
zwłaszcza jak kopci przy odpalaniu to uszczelniacze zaworów
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-07-2010, 18:00   

Wuja napisał/a:
ps2. jaki byście zaproponowali olej do silnika który pożera 2 litry oleju na 1000km? Myślę że trzeba już mineralny zalać, ale o jakich parametrach?
w tesco jest jakiś tani olej do dieslów - nie pamiętam nazwy. 20W50 w czarnym opakowaniu za 12zł za litr. Bardzo mocno redukuje spalanie w benzynowym. Przynajmniej w moim się polepszyło :D A też mam już tylko na dojechanie silniczek :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-07-2010, 15:00   

A wymiłeś prowadnice zaworowe wraz z uszczelniaczami?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load