|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tempa 1.6 '94 Zerwane zęby - pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Wuja
witamy nowego
Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 4 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 15:33 Tempa 1.6 '94 Zerwane zęby - pasek rozrządu
|
|
|
Witam!
Z góry zaznaczam iż witałem się na forum używałem opcji szukaj i wiem gdzie najprawdopodobniej znajduje się odpowiedź na moje pytanie, lecz nie posiadam jeszcze 5 postów więc nie mogę ściągnąć (jak przypuszczam) gotowej odpowiedzi na moje pytanie, więc chcąc nie chcąc muszę tutaj zamarudzić. W czym problem? Zerwały się zęby paska rozrządu, silnik stanął. W tym momencie jestem na etapie składania do kupy rozrządu i moje pytanie:jak ustawić rozrząd? Mam książkę napraw, lecz tam jest to troszkę niewyraźne na rysunku i mam teraz wątpliwość: albo głowica do robienia bo nie ma sprężania, albo źle ustawiam rozrząd. Proszę o pomoc bądź jakiś wyraźny rysunek jak ustawić rozrząd na kole zębatym wału rozrządu. Na wale korbowym wiem z książki jak ma to wyglądać.
ps. chciałem ściągnąć (mam nadzieję) gotowe rozwiązanie mojego problemu tego linku klik ale wg. regulaminu muszę pospamować troszkę. brakuje mi już tylko 3 postów tylko nie mam pojęcia o czym napisać, żeby wypełnić tę pustkę Szkoda, że jestem zmuszony do zakładania kolejnego tematu... szybciej byłoby ściągnąć manuala i robić przy aucie póki jasno - pozdrawiam czytających |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 15:58
|
|
|
Wuja, spamowanie nie przejdzie, zapewniam cię, jednak zanim zaczniesz składać rozrząd, to radzę pooglądać silnik w środku, czy zawory, popychacze i tłoki są OK. Poprostu, te silniki są kolizyjne i w przypadku uszkodzenia rozrządu istnieje duże zagrożenie dla innych delikatnych elementów. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 17:11
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | jednak zanim zaczniesz składać rozrząd, to radzę pooglądać silnik w środku, czy zawory, popychacze i tłoki są OK. Poprostu, te silniki są kolizyjne i w przypadku uszkodzenia rozrządu istnieje duże zagrożenie dla innych delikatnych elementów. |
Zgadzam się z kolegą.
Dlaczego urwało zęby? Nie wymieniłeś na czas? Jeśli tak, to gratuluję "oszczędności"... rozrząd w tym silniku to 150zł(pasek+rolka), a teraz pewnie masz pogięte zawory(średnio 20zł jeden,a jest ich 8...), uszczelki(w tym głowicy i inne niby drobne, a jednak kosztują swoje), sama robocizna głowicy(planowanie po ściągnięciu, przy okazji wymiana uszczelniaczy)+sprawdzenie dołu czy panewki nie dostały, bo mogą się rozsypać wkrótce po złożeniu silnika do kupy...
Dziękuję, to moja pesymistyczna wersja.
BTW-pogiąłem zawory w 1.6 już... nie przez oszczędność, sam nie wiem dlaczego, może pech? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-05-2010, 18:09
|
|
|
Guzik napisał/a: | rozrząd w tym silniku to 150zł(pasek+rolka) |
ja płaciłem 87 - rolka pasek i zimmering czy jak się to tam zwie
i pasek dayco a rolka też normalna niby bo to w sklepie fata mi dali. a zimmeringu nie użyłem bo się nie przydał ( mam jeszcze fabryczny który nie cieknie ) jak co to moge odsprzedać :p
Wuja, Wuja napisał/a: | Proszę o pomoc bądź jakiś wyraźny rysunek jak ustawić rozrząd na kole zębatym wału rozrządu |
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003959.jpg
o to chodzi? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Wuja
witamy nowego
Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 4 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 18:45
|
|
|
Witam ponownie!
Okazało się, że dobrze składałem rozrząd. Kompresji nie ma na żadnym z 4-ech garów - jutro ściągam głowicę, zobaczymy co tam się stało, a raczej ile się stało. Co do paska to pozrywały się zęby - przebieg 45 tys km... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-05-2010, 19:02
|
|
|
Wuja napisał/a: | pozrywały się zęby - przebieg 45 tys km... |
no to bardzo dziwne |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Wuja
witamy nowego
Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 4 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-07-2010, 09:59
|
|
|
Witam ponownie!
Auto przywrócone już dawno do życia. W sumie uszkodzonych zaworów było 4, po jednym na każdy cylinder - z tego powodu na żadnym nie było kompresji. Wymieniłem wszystkie zawory - cena mnie miło zaskoczyła - średnio 7 zł za zawór, cena płytek podobna, uszczelniacze na trzpień zaworów też grosze kosztowały. Podsumowując roboty od cholery a auto jeździ gorzej niż przed remontem. Silnik oczywiście jest dobrze ustawiony, obroty ładnie trzyma, cicho chodzi, ale zaczął palić olej, lubi ładnie zakopcić przy odpalaniu, a do tego śmierdzi w spalinach olejem - podejrzewam dół silnika, ale tego już nie będę robił z przyczyn czysto ekonomicznych.
ps. kompresja po zabiegach średnio 8.0 - 8.5 na cylinder.
ps2. jaki byście zaproponowali olej do silnika który pożera 2 litry oleju na 1000km? Myślę że trzeba już mineralny zalać, ale o jakich parametrach? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-07-2010, 11:39
|
|
|
Wuja napisał/a: | Myślę że trzeba już mineralny zalać, ale o jakich parametrach? |
LOTS mineralny - tani parametry standardowe jak w sklepach
Przed zepsuciem palił olej ? Jeżeli nie a po wymianie zaworów tak to tam jest problem. Może źle wyregulowane albo wałek do wymiany
** Dodano: 13-07-2010, 12:40 **
zwłaszcza jak kopci przy odpalaniu to uszczelniacze zaworów |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-07-2010, 18:00
|
|
|
Wuja napisał/a: | ps2. jaki byście zaproponowali olej do silnika który pożera 2 litry oleju na 1000km? Myślę że trzeba już mineralny zalać, ale o jakich parametrach? | w tesco jest jakiś tani olej do dieslów - nie pamiętam nazwy. 20W50 w czarnym opakowaniu za 12zł za litr. Bardzo mocno redukuje spalanie w benzynowym. Przynajmniej w moim się polepszyło A też mam już tylko na dojechanie silniczek |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-07-2010, 15:00
|
|
|
A wymiłeś prowadnice zaworowe wraz z uszczelniaczami? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|