Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PLAZMA DRIVER - czyli co Polak potrafi :)
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2008, 15:11   PLAZMA DRIVER - czyli co Polak potrafi :)

Witam, grzebiąc trochę po sieci znalazłem takie urządzonko roboty własnej (przynajmniej na takie wygląda ;p ) cytuje ze strony producenta ;>

"Jest to urządzenie wytwarzające silnie zjonizowaną mieszankę paliwową tzw. plazmę. Plazma jako gaz zjonizowany ma lepsze właściwości zapłonowe, a co za tym idzie, występuje pełniejsze spalanie mieszanki. Zapłon następuje w pierwszym cyklu trwania iskry i niekonieczna jest iskra o dużej energii, która powoduje wypalanie elektrod świec zapłonowych. Pełniejsze spalanie oszczędza również cylinder, tłok oraz zawory. gdyż zmniejsza poziom szkodliwych produktów spalania osadzających się na gładzi cylindra i tłoka, oraz na zaworach i przechodzących do układu smarowania silnika. Silnik ma większą moc i charakteryzuje się bardziej równomierną pracą..."

Resztę macie tu: http://fonton.ddl2.pl/pla...instrukcja.html
Czekam na komentarze, a może już ktoś takie ma? ;p jak tak niech się podzieli warzeniami...
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2008, 15:18   

ciekawy bajer, znów coś nowego zmyślili :) ja mam na szafce taką lampkę plazmową, kulę, może wsadzę sobie do gaźnika i zobaczę :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2008, 15:37   

Magnetyzery to przeżytek, czas na plazmę :> takie powinien mieć hasło reklamowe ;p swoją drogą słońce to przecież kula plazmy o napędzie jądrowym :> jaką to ma wydajność...
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-02-2008, 15:57   

Ale na słońcu zachodzą zupełnie inne reakcje niż w naszych poczciwych silnikach ;)

Ja chyba wiem o czym oni myśleli. Każdy widział w sklepie czy w szkole takie kule - o tych co Unk wspomina.
I chyba kolesiowi chodzi o to, że jeżeli zjonizuje powietrze to lepiej będzie iskra "skakała".

Np. podczas burzy, przed uderzeniem pioruna w ziemie dochodzi właśnie do jonizacji powietrza (a dokładniej wytworzenia tunelu), przez który przepływa prąd. Zjonizowane tak powietrze, jest wtedy bardzo dobrym przewodnikiem.

Tylko nie rozumie, po co to w silniku? Iskra ma być tam gdzie ma być, a nie skakać sobie.

** Dodano: 05-02-2008, 16:01 **
Aaaa i wspomina on o "zapachu plazmy" :) Haha, no to nie jest zapach plazmy, a czysty ozon ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2008, 16:05   

gościowi chodzi właśnie o ozonik :D , podobny jak w pomieszczeniu z xero :D ale prócz łatwiejszego przeskoku iskry, że niby zjonizowane powietrze lepiej się spala z benzynką jako mieszanka, a to już coś nowego, jeszcze nikt tak nie wymyślał... ciekawe czy w tym trochę prawdy jest... przewodnicwo to tak, ale spalanie?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2008, 17:40   

coś czuję, że to kolejny cud do naszych furek który podnosi jedynie stan konta sprzedawcy :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-02-2008, 22:52   

Supeeer! :D Silnik spalinowy spalający plazmę! Mało mi bebechów nie wyrwie ze śmiechu :badgrin: ... .
Po pierwsze plazma fakt, jest mieszaniną gazów wysoce zjonizowaną ale występuje w temp. kilku tysięcy stopni C. Tak więc przy pierwszym uruchomieniu tego wynalazku(zakładając że zadziała i wytworzy plazmę :badgrin: ) ... będziemy mieli kupę stopionego żelaztwa w miejscu silnika :bambam: .
Efektowne na pewno będzie , chciałbym to zobaczyć :yahoo: .
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2008, 01:15   

No fakt słyszał ktoś o palnikach plazmowych ;p? nie chciałbym mnieć tego w silniku;p Urządzono chyba troszkę jonizuje powietrze ale do plazmy chyba daleko :> co do słońca...
miszko napisał/a:
Ale na słońcu zachodzą zupełnie inne reakcje niż w naszych poczciwych silnikach ;)
to taki mały żarcik był :> Jeśli chodzi o skacząca iskrę to dobrze... i lepiej sie zapali mieszanka tym większa moc uzyskamy i mniej "śmieci"i po spalaniu. Np. świece które wytwarzają iskrę na całej powierzchni owalnego łebka zamiast standardowych świec z jedna iskrą. Czy to działa nie powiem nie miałem, ale jest taka idea żeby zapalić mieszankę w możliwie jak nawiewającej punktach w tym samym czasie dla lepszego jej spalenia.

** Dodano: 06-02-2008, 01:17 **
Właśnie ma ktoś takie świece?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2008, 08:33   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Np. świece które wytwarzają iskrę na całej powierzchni owalnego łebka zamiast standardowych świec z jedna iskrą. Czy to działa nie powiem nie miałem, ale jest taka idea żeby zapalić mieszankę w możliwie jak nawiewającej punktach w tym samym czasie dla lepszego jej spalenia.
Właśnie ma ktoś takie świece?

Jeździłem na "bezelektrodowych" świecach Brisk w Ritmie 1,6 , a potem w Lancii Dedrze 1,8 . Może jeździłbym dalej tylko w jednej pękła porcelana . ( gdzieś po ~40 tys km łacznie w obu autach ) . Przyrostu mocy rzędu dziesiątków koni nie stwierdziłem , ale - po pierwsze trwałość , po drugie - poprawną pracę w każdych warunkach . Głównie chodzi o zapalanie ubogiej mieszanki ( bo trochę eksperymentowałem na silniku Ritma ) . Na innych świeczkach silnik chodził nierówno , na Briskach zawsze było ok.
Natomiast nie do końca zgodzę się z teorią , że w świecach bezelektrodowych , czy też -dwu , -trzy , czy czteroelektrodowych chodzi o jednoczesne zapalenie mieszanki w kilku punktach . Mianowicie - mieszanka zapala się tylko raz , a "w tym szaleństwie" chodzi o umożliwienie przeskoku iskry w tym miejscu , gdzie w danym momencie mieszanka jest najbogatsza ( bo taka ma najlepszą przewodność elektryczną ) I niekoniecznie iskra przeskakuje pomiędzy centralną elektrodą , a obwodową , czy jedną z kilku . Często iskra wali w denko tłoka w jego skrajnym górnym położeniu - zwłaszcza jeśli tłoki są garbate . Przy okazji świece takie są znacznie bardziej odporne na zakłócenia w pracy spowodowane osadzaniem nagaru , czy też zalaniem .
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2008, 14:20   

No cóż braki w teorii :prayer: co do przyrostów mocy rzędu kilkunastu koni z samych świec, to wiem że takie cuda się nie zdarzają ale jak to mówią "po nitce do kłębka" :> tu 1-2KM ze świec więcej 3-4KM z dobrego układu wydechowego, jak się pokusimy o dobrze zrobiony dolot i stożek ok 2KM itd. W efekcie możemy dorobić sobie około 10KM (plus większy moment) bez większej ingerencji w silnik a to już coś.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load