[Thalia 1] Problem z obrotami na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2014, 14:15 [Thalia 1] Problem z obrotami na biegu jałowym
|
|
|
Cześć wszystkim, potrzebuje waszej rady ewentualnie pomocy Może nie typowo bo to nie Tipo ale zawsze może dowiem się jeszcze czegoś więcej skorzystam z Waszej wiedzy
Samochód: Renault Thalia 1 faza 1 silnik 1.4 8v symbol K7J 700
Otóż problem polega na tym, iż samochód pracuje nie równo na biegu jałowym oraz z rury wydechowej wydobywa się dźwięk w postaci ' pyrkania ' Wydech dymi na biało. Wszystko co do tej pory udało mi się sprawdzić oraz potwierdzić przeze mnie osobiście to:
- wtryskiwacze - wyczyszczone, test na wtryski OK
- spalanie w normie
- auto nie szarpię oraz nie jest ," mułowate " przyśpieszenie w OK
- podpięcie do ECU - wszystkie czujniki oraz parametry - OK
- brak lewego powietrza
- pompa paliwa - OK
- świece oraz kable WN świeżo wymienione
- rozrząd wymieniany 8 tys. kilometrów temu
- samochód nie bierze oleju oraz wody
- przepustnica -OK
- cewka - OK
- filtry świeżo wymienione
Do sprawdzenie również czujnik położeni wału.
Powoli kończą mi się pomysły, co może być nie tak. Podejrzewam, iż może zawory są do regulacji, ale jest to mało prawdopodobne ponieważ autko ma dopiero świeżo najechane 95800 km na swoim przebiegu. Mile widziane wszelakie sugestie '' czego można się jeszcze zaczepić " . Z góry dzięki za udzieloną pomoc |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2014, 16:07
|
|
|
takie rzeczy tylko w erze albo na Renault klub polska |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2014, 20:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR, mega zabawne
JAM_BELFEGOR napisał/a: | albo na Renault klub polska |
Na Clio Klub Polska już widnieje |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-01-2014, 10:09
|
|
|
Sprawdź kompresję w silniku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-01-2014, 10:32
|
|
|
ZielonyTBG, słuszna uwaga w tym tygodniu, jeżeli tylko wyjdę wcześniej z pracy postaram się załatwić manometr. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-01-2014, 10:35
|
|
|
...i ustawienie rozrzadu mimo ze byl niedawno wymieniany |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-01-2014, 14:17
|
|
|
shagger78, dzięki za pomoc. Myślisz że rozrząd może być źle ustawiony, wydaje mi się że już dawno skutki były by opłakane przeskok o jeden ząbek itd. jeśli się nie mylę. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2014, 19:43
|
|
|
na pewno nie ubywa ci płynu chłodniczego lub nie miesza się z olejem?
ten biały dym z rury... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-01-2014, 21:57
|
|
|
maxi, kiedys przeskoczyl mi w tipo 2.0 pasek o 3 zabki i tak jezdzilem dosc dlugo.Byly w tym czasie problemy z biegiem jalowym silnika,powiekszone spalanie i nieco mniejsza moc silnika ale na tyle nie dokuczliwe ze jezdzilem ze 2 mce zanim przyszlo mi do glowy sprawdzic rozrzad.Para z tlumika taka ze cofac sie nie dalo bo nie bylo nic widac do tylu a plynu w chlodnicy nic a nic nie ubywalo.Sprawdzilem rozrzad i sie zdziwilem,ze tak mozna bylo tyle czasu jezdzic.Po poprawieniu paska jednak wszystkie objawy ustaly.Proponuje sprawdz dokladnie ustawienie rozrzadu.Najwyzej okaze sie ze to nie to |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-01-2014, 17:01
|
|
|
konikks, pod korkiem wlewu płynu chłodniczego jak najbardziej wszystko ok
shagger78, jeżdżę już z tą usterką od ponad miesiąca. Objawy występują tylko na biegu jałowym oraz przeważnie na postoju na zapalonym motorze. Płynu chłodniczego oraz oleju nie ubywa, uważam że twoja uwaga jest jak najbardziej słuszna. Zamierzam również w tygodniu o ile starczy mi na to czasu dokonać pomiaru kompresji. Zapobiegawczo zapytam - czy uważasz że źle ustawiony rozrząd może być przyczyną zbyt niskiej kompresji na jednym z cylindrów ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-01-2014, 17:07
|
|
|
tak moze byc mniejsza kompresja ale na wszystkich cylindrach, wałek rozrzadu bedzie przestawiony tak samo dla każdego cylindra |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-01-2014, 17:15
|
|
|
palidzojnt221, jesteś pewny, iż na wszystkich cylindrach kompresja będzie niska ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-01-2014, 21:29
|
|
|
tzn jezeli masz przestawiony rozrząd a z pierscieniami głowicą i zaworami wszystko oki to kompresja bedzie niższa ale porównywalna na kazdym cylindrze, np. prawidłowo powinno byc 12-13 a u Ciebie moze byc 9-10 |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-01-2014, 21:26
|
|
|
palidzojnt221, myślę że pomiar kompresji rozwieje wiele wątpliwości. W poniedziałek zamierzam ostro przysiąść ddo tematu, bo strasznie irytuje mnie już taki stan rzeczy cytując klasyka Podejrzewam również, iż najbliższy czas na regulacje zaworów. Autko nigdy nie widziało instalacji LPG ale warto to wypróbować zapobiegawczo.
** Dodano: 27-01-2014, 16:16 **
Pomiar kompresji jak najbardziej OK także problem mega nurtujący |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|