|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak przerobić auto aby odpalało na gazie. |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
witamy nowego
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-08-2010, 07:59 Jak przerobić auto aby odpalało na gazie.
|
|
|
Witam!
Auto którym jeżdżę to niestety nie fiat, ale nie znalazłem innego forum, na którym byłoby tyle wątków na temat przeróbek w LPG. Wracając do tematu: mam Poloneza Atu plus 1.6 z 99 roku z wielopunktowym wtryskiem, półtora roku temu założyłem instalację gazową na której przejechałem 50tys km, auto ma obecnie przejechane 102tys km. Problem: od pewnego czasu (około miesiąca) nieustannie przepala mi się bezpiecznik od pompy paliwa. Nie potrafię określić sytuacji typowej dla tego zdarzenia. Czasem przejadę 400km i nic, a czasami po 2km już jest po zabawie... Wymieniłem pompę paliwa gdyż poprzednia nie wytrzymała skoku napięcia więc tą przyczynę wyeliminowałem. Samochód 3 dni stał u mechanika, który stwierdził że nie wie co jest przyczyną awarii. W związku z powyższym wpadłem na pomysł aby auto jeździło tylko na LPG. Czy jest to w ogóle możliwe? Czy instalacja z sekwencyjnym wtryskiem gazu nadaje się do tego typu przeróbek? Ostatnie pytanie: czy jest to zgodne z prawem?
Pozdrawiam, Piotr. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-08-2010, 12:35
|
|
|
Pietia, ja ci dam taką radę, zmień mechanika i gazownika. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2010, 20:27
|
|
|
Pietia napisał/a: | Czy instalacja z sekwencyjnym wtryskiem gazu nadaje się do tego typu przeróbek? |
Zależy jaka to instalacja ale generalnie da się ustawić tak instalację, aby startowała z LPG.
Pietia napisał/a: | Ostatnie pytanie: czy jest to zgodne z prawem? |
W żaden sposób nie łamiesz prawa odpalając na LPG
Co do palącego się bezpiecznika. Stawiałbym wpierw na pompę, ale jak mówisz, że pali Ci bezpiecznik i po jej wymianie to możliwe, że gdzieś jest przebicie.
A nie masz przypadkiem za małego bezpiecznika? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2010, 21:12
|
|
|
miszko napisał/a: | Zależy jaka to instalacja ale generalnie da się ustawić tak instalację, aby startowała z LPG |
niektóre sterowniki maja blokadę i nie da sie ustawic na odpalanie z LPG. nawet nie ma opcji trybu awaryjnego.
Trzeba wtedy zmieniac oprogramowanie lub sterownik instalacji |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Pietia
witamy nowego
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2010, 06:59
|
|
|
miszko napisał/a: | W żaden sposób nie łamiesz prawa odpalając na LPG
Co do palącego się bezpiecznika. Stawiałbym wpierw na pompę, ale jak mówisz, że pali Ci bezpiecznik i po jej wymianie to możliwe, że gdzieś jest przebicie.
A nie masz przypadkiem za małego bezpiecznika? |
Przez 1.5 roku jeździłem na bezpieczniku 10mA i wszystko było ok, teraz wariuje. Raz włożyłem 15mA i spaliłem pompę...
Czy wiecie może jak samemu dokonać takich przeróbek? Auto nie będzie już bardzo eksploatowane, ma pokonywać około 15 km dziennie. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 20-08-2010, 21:45
|
|
|
Pietia, polecam zrobic tak jak ja - tez miałem problem z pompa paliwowa w tipku (za 5 lat poszły 3szt) i dopiero założenie wyłącznika na zasilaniu pompy pomogło. Poprostu zasilanie pompki na ON, odpalam na Pb, przełączam na LPG i odcinam zasilanie na pompke paliwowa - OFF |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
MGSH
Wiek: 44 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2010, 06:32
|
|
|
@tipacz, to wielopunkt - wtryski Pb zajedzie w tydzień
@Pietia, Sprawdź co jeszcze jest podpięte pod ten bezpiecznik. Może coś innego zwiera a nie pompa, która w dupę dostaje za darmo. Znajdź jakiegoś rozsądnego elektryka (i niech ma troszkę czasu). Ja bym rozpoczął od czyszczenia styków i ogólnych oględzin puszki bezpieczników. |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
|
Pietia
witamy nowego
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2010, 08:11
|
|
|
Tipacz! Twój pomysł mi się podoba, ale po przeczytaniu stwierdzenia MGSH zacząłem się zastanawiać. Tak jak pisałem poprzednio, to auto ma jeździć tylko na krótki dystansach, ale mimo wszystko szkoda mi je świadomie niszczyć. Rozmawiałem z mechanikiem, który stwierdził, że przyczyną może być też brud w baku. Myślicie, że to logiczne? Może powinienem wyczyścić zbiornik, przez te 11 lat użytkowania mogło się tam tego trochę nazbierać...[/b] |
|
|
|
|
MGSH
Wiek: 44 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2010, 15:44
|
|
|
Jeśli jeździsz na rezerwie Pb to spodziewaj się wymiany pompy. Jeśli długo tak jeździsz to spodziewaj się upalonych kabli, styków etc (znam z to autopsji, u mnie paliło nawet 30'tkę). Co do brudnego baku to wymień filtr i to co ze starego zleci złap do czystej butelki. Obadasz sobie gołym okiem czy trzeba czyścić. |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-08-2010, 12:10
|
|
|
Cytat: | Może powinienem wyczyścić zbiornik, przez te 11 lat użytkowania mogło się tam tego trochę nazbierać... |
Jak najbardziej jest to mozliwe bo najczesciej rozsypuje sie ze starosci uszczelka na pompie (u mnie tak było) i zawalało filter paliwa. Wyczysciłem bak, zmieniłem filterek i do tej pory jest ok. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Pietia
witamy nowego
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-09-2010, 15:13
|
|
|
Witam! Po uporaniu się z problemami wynikającymi z ograniczonej dostępności części zastępczych wziąłem się za naprawę auta. Wyczyściłem zbiornik paliwa ( było w nim trochę brudu), wymieniłem spaloną pompę, założyłem wyłącznik pompy i dodatkowy bezpiecznik wpięty szeregowo. Czy uważacie, że faktycznie może się coś stać z wtryskami benzyny jeżeli jeżdżę na gazie z wyłączoną pompą? Nie wiem na jakiej zasadzie one działają... Idąc za radą MGSH sprawdziłem filtr paliwa. Ku mojemu zdziwieniu był on odwrotnie założony!!!! Grot strzałki wskazującej kierunek przepływu benzyny był skierowany w stronę zbiornika! Tak właśnie pracują "fachowcy" w niektórych polskich warsztatach samochodowych... Biorąc pod uwagę powyższe, czy uważacie, że to mógł być powód palącej się notorycznie pompy? Boję się jeździć z włączoną pompą bo jak znowu mi się przepali to stracę już i tak niewielkie pokłady sił i cierpliwości do tego auta.
Pozdrawiam, Piotrek. |
|
|
|
|
MGSH
Wiek: 44 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-09-2010, 08:21
|
|
|
Looknij post kolegi LuKas: http://forum.tempra.org/t...t6579.htm#67572
Wymieniłeś całą pompę - z koszem, czy tylko wkład? Jak pompa oryginał to elektryka gdzieś pewnie siada. Jak nie oryginał lub sam wkład zamiennik to może po prostu jakiś trefny kupiłeś. O to nie trudno, w szczególności na allegro
Jakieś przekaźniki jak są po drodze to też mogą być uwalone - do wymiany.
Ogólnie tematów o pompie jest opór... niestety. |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|