Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak przerobić auto aby odpalało na gazie.
Autor Wiadomość
Pietia 
witamy nowego


Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-08-2010, 07:59   Jak przerobić auto aby odpalało na gazie.

Witam!
Auto którym jeżdżę to niestety nie fiat, ale nie znalazłem innego forum, na którym byłoby tyle wątków na temat przeróbek w LPG. Wracając do tematu: mam Poloneza Atu plus 1.6 z 99 roku z wielopunktowym wtryskiem, półtora roku temu założyłem instalację gazową na której przejechałem 50tys km, auto ma obecnie przejechane 102tys km. Problem: od pewnego czasu (około miesiąca) nieustannie przepala mi się bezpiecznik od pompy paliwa. Nie potrafię określić sytuacji typowej dla tego zdarzenia. Czasem przejadę 400km i nic, a czasami po 2km już jest po zabawie... Wymieniłem pompę paliwa gdyż poprzednia nie wytrzymała skoku napięcia więc tą przyczynę wyeliminowałem. Samochód 3 dni stał u mechanika, który stwierdził że nie wie co jest przyczyną awarii. W związku z powyższym wpadłem na pomysł aby auto jeździło tylko na LPG. Czy jest to w ogóle możliwe? Czy instalacja z sekwencyjnym wtryskiem gazu nadaje się do tego typu przeróbek? Ostatnie pytanie: czy jest to zgodne z prawem?

Pozdrawiam, Piotr.
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-08-2010, 12:35   

Pietia, ja ci dam taką radę, zmień mechanika i gazownika.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-08-2010, 20:27   

Pietia napisał/a:
Czy instalacja z sekwencyjnym wtryskiem gazu nadaje się do tego typu przeróbek?


Zależy jaka to instalacja ale generalnie da się ustawić tak instalację, aby startowała z LPG.

Pietia napisał/a:
Ostatnie pytanie: czy jest to zgodne z prawem?

W żaden sposób nie łamiesz prawa odpalając na LPG ;)

Co do palącego się bezpiecznika. Stawiałbym wpierw na pompę, ale jak mówisz, że pali Ci bezpiecznik i po jej wymianie to możliwe, że gdzieś jest przebicie.
A nie masz przypadkiem za małego bezpiecznika?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-08-2010, 21:12   

miszko napisał/a:
Zależy jaka to instalacja ale generalnie da się ustawić tak instalację, aby startowała z LPG


niektóre sterowniki maja blokadę i nie da sie ustawic na odpalanie z LPG. nawet nie ma opcji trybu awaryjnego.

Trzeba wtedy zmieniac oprogramowanie lub sterownik instalacji
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Pietia 
witamy nowego


Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-08-2010, 06:59   

miszko napisał/a:
W żaden sposób nie łamiesz prawa odpalając na LPG

Co do palącego się bezpiecznika. Stawiałbym wpierw na pompę, ale jak mówisz, że pali Ci bezpiecznik i po jej wymianie to możliwe, że gdzieś jest przebicie.
A nie masz przypadkiem za małego bezpiecznika?


Przez 1.5 roku jeździłem na bezpieczniku 10mA i wszystko było ok, teraz wariuje. Raz włożyłem 15mA i spaliłem pompę...

Czy wiecie może jak samemu dokonać takich przeróbek? Auto nie będzie już bardzo eksploatowane, ma pokonywać około 15 km dziennie.
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 20-08-2010, 21:45   

Pietia, polecam zrobic tak jak ja - tez miałem problem z pompa paliwowa w tipku (za 5 lat poszły 3szt) i dopiero założenie wyłącznika na zasilaniu pompy pomogło. Poprostu zasilanie pompki na ON, odpalam na Pb, przełączam na LPG i odcinam zasilanie na pompke paliwowa - OFF
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
MGSH 


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2010, 06:32   

@tipacz, to wielopunkt - wtryski Pb zajedzie w tydzień ;)

@Pietia, Sprawdź co jeszcze jest podpięte pod ten bezpiecznik. Może coś innego zwiera a nie pompa, która w dupę dostaje za darmo. Znajdź jakiegoś rozsądnego elektryka (i niech ma troszkę czasu). Ja bym rozpoczął od czyszczenia styków i ogólnych oględzin puszki bezpieczników.
_________________
Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek
  
 
Pietia 
witamy nowego


Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2010, 08:11   

Tipacz! Twój pomysł mi się podoba, ale po przeczytaniu stwierdzenia MGSH zacząłem się zastanawiać. Tak jak pisałem poprzednio, to auto ma jeździć tylko na krótki dystansach, ale mimo wszystko szkoda mi je świadomie niszczyć. Rozmawiałem z mechanikiem, który stwierdził, że przyczyną może być też brud w baku. Myślicie, że to logiczne? Może powinienem wyczyścić zbiornik, przez te 11 lat użytkowania mogło się tam tego trochę nazbierać...[/b]
  
 
MGSH 


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2010, 15:44   

Jeśli jeździsz na rezerwie Pb to spodziewaj się wymiany pompy. Jeśli długo tak jeździsz to spodziewaj się upalonych kabli, styków etc (znam z to autopsji, u mnie paliło nawet 30'tkę). Co do brudnego baku to wymień filtr i to co ze starego zleci złap do czystej butelki. Obadasz sobie gołym okiem czy trzeba czyścić.
_________________
Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 22-08-2010, 12:10   

Cytat:
Może powinienem wyczyścić zbiornik, przez te 11 lat użytkowania mogło się tam tego trochę nazbierać...


Jak najbardziej jest to mozliwe bo najczesciej rozsypuje sie ze starosci uszczelka na pompie (u mnie tak było) i zawalało filter paliwa. Wyczysciłem bak, zmieniłem filterek i do tej pory jest ok.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pietia 
witamy nowego


Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 4
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-09-2010, 15:13   

Witam! Po uporaniu się z problemami wynikającymi z ograniczonej dostępności części zastępczych wziąłem się za naprawę auta. Wyczyściłem zbiornik paliwa ( było w nim trochę brudu), wymieniłem spaloną pompę, założyłem wyłącznik pompy i dodatkowy bezpiecznik wpięty szeregowo. Czy uważacie, że faktycznie może się coś stać z wtryskami benzyny jeżeli jeżdżę na gazie z wyłączoną pompą? Nie wiem na jakiej zasadzie one działają... Idąc za radą MGSH sprawdziłem filtr paliwa. Ku mojemu zdziwieniu był on odwrotnie założony!!!! Grot strzałki wskazującej kierunek przepływu benzyny był skierowany w stronę zbiornika! Tak właśnie pracują "fachowcy" w niektórych polskich warsztatach samochodowych... Biorąc pod uwagę powyższe, czy uważacie, że to mógł być powód palącej się notorycznie pompy? Boję się jeździć z włączoną pompą bo jak znowu mi się przepali to stracę już i tak niewielkie pokłady sił i cierpliwości do tego auta.

Pozdrawiam, Piotrek.
  
 
MGSH 


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-09-2010, 08:21   

Looknij post kolegi LuKas: http://forum.tempra.org/t...t6579.htm#67572

Wymieniłeś całą pompę - z koszem, czy tylko wkład? Jak pompa oryginał to elektryka gdzieś pewnie siada. Jak nie oryginał lub sam wkład zamiennik to może po prostu jakiś trefny kupiłeś. O to nie trudno, w szczególności na allegro ;)
Jakieś przekaźniki jak są po drodze to też mogą być uwalone - do wymiany.
Ogólnie tematów o pompie jest opór... niestety.
_________________
Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load