|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Śrubka ekonomizera i podciśnienie... |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2011, 12:20 Śrubka ekonomizera i podciśnienie...
|
|
|
cześć,
trochę odgrzeję starego kotleta ale może się komuś przyda..
W nawiązaniu do 2 dyskusji:
http://forum.tempra.org/t...872a9071b738217
http://forum.tempra.org/t...ight=ekonomizer
Gnębiło mnie przekonanie, że mój ekonomizer nie reaguje wystarczająco szybko na gaz / obciążenie silnika tj. ma za duże opóźnienie (syndrom leniwej wskazówki).
Luczu wystawił filmik jak to u niego chodzi i po oglądnięciu już byłem pewny, że z u mnie jest coś nie tak...
Swego czasu przed podłączaniem pytałem się na forum do czego służy wkręt zaślepiający wyjście z ekonomizera w desce. JAM_BELFEGOR nawet mnie postraszył, że sobie rozkalibrowałem wskaźnik kręcąc tym wkrętem.
co się okazało ?
wykręciłem tę małą śrubkę całkowicie (wyjąłem ją), pod nią zobaczyłem wg mnie właściwy wkręt regulacyjny (na płaski śrubokręt) i tego przezornie nie ruszałem. Założyłem wężyk podciśnienia, odpalam i ...cud ! wskaźnik wreszcie reaguje tak jak powinien !
Zmontowałem deskę i zrobiłem próbę w trasie, pokazuje szybko i bardzo logicznie tj. hamowanie silnikiem - wskazówka spada na min, mocniejsze wciśnięcie gazu - wpada na czerwone. Jazda ze stałą prędkością po równym - wskazówka w okolicach połowy.
Wniosek, który mi się nasuwa. Ekonomizer jest zabezpieczony śrubką, która wg mnie ma na celu zabezpieczenie dostępu do wkrętu regulacyjnego i można ją całkowicie wykręcić.
W moim przypadku była powodem zmulonego wskaźnika..
Sprawa druga:
nie wiem jak działają dwa termozaworki podciśnienia na kolektorze dolotowym....
Wykręciłem doświadczalnie oba, wylało się trochę płynu chłodniczego, same końcówki zaworków nie mają zewnętrznie widocznych żadnych elementów ruchomych więc pewnie jakiś bimetal jest umieszczony wewnątrz. Nic nie da się wyczyścić z przyczyny jw.
Zrobiłem test na ciepłym silniku i żadne z w sumie 4 wyjść tych dwóch zaworków nie daje podciśnienia. Co więcej jedno wyjście (króciec) mam otwarty (nie jest podłączony do niczego). W takim układzie silnik pracuje idealnie zarówno na gazie jak i na PB.
Zastanawiam się czy ktoś z Was doszedł do tego jak to działa w praktyce ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2011, 12:35
|
|
|
w praktyce działa to tak że sterują one pracą silnika za pomocą podciśnienia. tj. jeden z termozaworów dokładniej ten po prawej jest odpowiedzialny na zapodnoszenie obrotów biegu jałowego do ok. 1100-1200 na zimnym silniku z wyłączonym ssaniem. Drugi nie wiem na pewno ale podejrzewam że ma podobną funkcję. |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-03-2011, 12:38
|
|
|
zasilane jest z serva |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2011, 17:42
|
|
|
brynol69, to że sterują praca silnika za pomocą podciśnienia to wiem ale bardziej mi chodzi o to jak dokładnie (który zawór którym elementem i kiedy) |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-03-2011, 08:41
|
|
|
Jeden element zasilany przez podcisnienie to pneumatyczny zawór uchylenia przepustnicy i pneumatyczna pompka przyspieszacza, ale co i jak to musi sie wypowiedziec fchowiec co sie z tym bawil. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|