Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Śrubka ekonomizera i podciśnienie...
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2011, 12:20   Śrubka ekonomizera i podciśnienie...

cześć,

trochę odgrzeję starego kotleta :badgrin: ale może się komuś przyda..

W nawiązaniu do 2 dyskusji:

http://forum.tempra.org/t...872a9071b738217

http://forum.tempra.org/t...ight=ekonomizer

Gnębiło mnie przekonanie, że mój ekonomizer nie reaguje wystarczająco szybko na gaz / obciążenie silnika tj. ma za duże opóźnienie (syndrom leniwej wskazówki).

Luczu wystawił filmik jak to u niego chodzi i po oglądnięciu już byłem pewny, że z u mnie jest coś nie tak...

Swego czasu przed podłączaniem pytałem się na forum do czego służy wkręt zaślepiający wyjście z ekonomizera w desce. JAM_BELFEGOR nawet mnie postraszył, że sobie rozkalibrowałem wskaźnik kręcąc tym wkrętem.

co się okazało ?

wykręciłem tę małą śrubkę całkowicie (wyjąłem ją), pod nią zobaczyłem wg mnie właściwy wkręt regulacyjny (na płaski śrubokręt) i tego przezornie nie ruszałem. Założyłem wężyk podciśnienia, odpalam i ...cud ! wskaźnik wreszcie reaguje tak jak powinien !

Zmontowałem deskę i zrobiłem próbę w trasie, pokazuje szybko i bardzo logicznie tj. hamowanie silnikiem - wskazówka spada na min, mocniejsze wciśnięcie gazu - wpada na czerwone. Jazda ze stałą prędkością po równym - wskazówka w okolicach połowy.

Wniosek, który mi się nasuwa. Ekonomizer jest zabezpieczony śrubką, która wg mnie ma na celu zabezpieczenie dostępu do wkrętu regulacyjnego i można ją całkowicie wykręcić.

W moim przypadku była powodem zmulonego wskaźnika..

Sprawa druga:

nie wiem jak działają dwa termozaworki podciśnienia na kolektorze dolotowym....

Wykręciłem doświadczalnie oba, wylało się trochę płynu chłodniczego, same końcówki zaworków nie mają zewnętrznie widocznych żadnych elementów ruchomych więc pewnie jakiś bimetal jest umieszczony wewnątrz. Nic nie da się wyczyścić z przyczyny jw.

Zrobiłem test na ciepłym silniku i żadne z w sumie 4 wyjść tych dwóch zaworków nie daje podciśnienia. Co więcej jedno wyjście (króciec) mam otwarty (nie jest podłączony do niczego). W takim układzie silnik pracuje idealnie zarówno na gazie jak i na PB.

Zastanawiam się czy ktoś z Was doszedł do tego jak to działa w praktyce ? :?:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2011, 12:35   

w praktyce działa to tak że sterują one pracą silnika za pomocą podciśnienia. tj. jeden z termozaworów dokładniej ten po prawej jest odpowiedzialny na zapodnoszenie obrotów biegu jałowego do ok. 1100-1200 na zimnym silniku z wyłączonym ssaniem. Drugi nie wiem na pewno ale podejrzewam że ma podobną funkcję.
     assistance
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-03-2011, 12:38   

zasilane jest z serva
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2011, 17:42   

brynol69, to że sterują praca silnika za pomocą podciśnienia to wiem ale bardziej mi chodzi o to jak dokładnie (który zawór którym elementem i kiedy)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-03-2011, 08:41   

Jeden element zasilany przez podcisnienie to pneumatyczny zawór uchylenia przepustnicy i pneumatyczna pompka przyspieszacza, ale co i jak to musi sie wypowiedziec fchowiec co sie z tym bawil.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load