|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Do tych co wymieniali olej we wspomaganiu |
Autor |
Wiadomość |
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-04-2005, 10:24 Do tych co wymieniali olej we wspomaganiu
|
|
|
Ile wam poszło oleju w układ ?
Jeden litr wystarczy ? |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-04-2005, 10:25
|
|
|
0,7 - 0,8 litra spokojnie wystarczy. |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2005, 10:44
|
|
|
A mi sie sam wymienia bo mam wyciek ...
Dolewam co miesiąc dosłownie pare kropel |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 18:23
|
|
|
0,6-0,7 jesli nie porozlewasz. Zostaje na dolewki.
Ważne żeby pompa nie pracowała na sucho! Odłącz powrót, spuść olej tylko ze zbiorniczka, zatkaj wolny spust, wlej olej (nie włączaj silnika jeśli w zbiorniczku nie ma oleju), zapal, pokręć kierownicą. Dolewaj oleju, aż z powrotu wyleci czysty, czerony olej. Potem podłacz powrót i gotowe |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-04-2005, 19:32
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | 0,6-0,7 jesli nie porozlewasz. Zostaje na dolewki.
Ważne żeby pompa nie pracowała na sucho! Odłącz powrót, spuść olej tylko ze zbiorniczka, zatkaj wolny spust, wlej olej (nie włączaj silnika jeśli w zbiorniczku nie ma oleju), zapal, pokręć kierownicą. Dolewaj oleju, aż z powrotu wyleci czysty, czerony olej. Potem podłacz powrót i gotowe |
Jutro powalcze , kilka dni temu jak zajrzałem do zbiorniczka to się przeraziłem tym co zobaczyłem , czarna substancja , która już nie przypomina oleju.
Acha , Marcin jutro do ciebie będę dzwonił via GSM |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 21:02
|
|
|
Mam nowy numer : 668 179 811. Dzwoń najlepiej po 15.
Pozdro |
|
|
|
|
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2005, 23:27
|
|
|
Witam
Od dwoch dni ejstem uzytkownikiem tempry i mam pytanko odnosnie oleju we wspomaganiu.
Po otworzeniu korka zbiorniczka widze czarna ciecz, czy taka powinna byc czy trzeba ja zmienic i jezeli mozecie to powiedzcie mi jako poczatkujacemu jak to dokladnie zrobic ??
Z gory wielkie dzieki |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 23:34
|
|
|
Marcin poczytaj dokladnie posty wyzej!
Odepnij przewod powrotowy (o ile pamietam ten po prawo) i podloz pojemnik. Zatkaj otwor od weza w puszcze, wlej czysty nowy olej, niech druga osoba odpali auto. Teraz z pojemnika zacznie zasysac plyn, dolewaj nowego dopoki czysty plyn nie powroci zwrotem, czyli do pojemnika zacznie leciec swiezy olej.
Moze zrob tak zeby jak najmniej zostalo w zbiornikczu oleju bo jak zdejmiesz "korek" z otworu od weza powrotnego to sie ulejesz olejem.
Teraz wloz waz, scisnij opaska, zalej tak do 3/4 olejem i wlacz silnik. Na poczatku moze troche "bulgotac" to normalne.
To wszystko.
Ja wymienilem na Agip DextronIII |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2005, 23:38
|
|
|
Ok w takim razie wielkie dzieki i jutro bede z tym walczyl |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:24
|
|
|
koledzy,
popatrzcie na ten rysunek:
czy powrot plynu do zbiorniczka to przewod oznaczony jako 2 na moim zdjeciu?
Jezeli odpale silnik z otwartym korkiem to zafajda mi komore czy cisnienie "na powrocie" nie jest az tak duze, zeby powodowalo chlapanie?
Co sie stanie, jezeli pompa zassie powietrze? |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:29
|
|
|
Nie zafajda jak delikatnie bedziesz odpowietrzal.
Jak zassa powietrze to sie zapowietrzy to raz - dwa pogorszy sie sprawnosc - trzy opcja rozwalenia pompy
Nie pamietam ktory przewod to powrot - oblukaj zbiorniczek powinny byc strzalki. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:33
|
|
|
snajper555 napisał/a: | czy powrot plynu do zbiorniczka to przewod oznaczony jako 2 na moim zdjeciu? |
Dokładnie nie pamietam, ale raczej tak, a zeby sie upewnic to sprawdz skąd idzie, jesli od maglownicy to jest to powrót, a jesli do pompy to tędy "pobiera" płyn |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:49
|
|
|
ubek, ubek napisał/a: | Jak zassa powietrze to sie zapowietrzy to raz - dwa pogorszy sie sprawnosc - trzy opcja rozwalenia pompy |
w ksiazce napraw (nota bene link pobrany z forum) pojawia sie ztwierdzenie, ze po naprawie pmpy poskladac wszystko do kupy, zalac plynem i odpalic silnik. nastepnie dolewac plynu az do ustabilizowania sie ilosci w zbiorniczku.
domyslam sie, ze jezeli takie rzeczy pisza w ksiazce, ktora ukazala sie wysokim nakladem, to chyba nie jest to niebezpieczne dla pompy. a po drugie pompa powinna sie "automatycznie" odpowietrzyc przez przepompowywanie do zbiorniczka resztek powietrza z ukladu... prawda?
najchetniej to pozbylbym sie calosci plynu i nastepnie odpowietrzyl krok po kroku. ale czy sa jakies korki spustowe? jak powinno sie wzorcowo odpowietrzac uklad wspomagania w warunkach domowych/warsztatowych? jak to robili w fabryce? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-04-2009, 10:47
|
|
|
snajper555, nie ma żadnych korków do spuszczania.
Robiłem to u siebie tak jak ktoś to napisał na forum.Zdjąłem powrotny przewód ze zbiorniczka i włożyłem go do pustej butelki,potem zdjąłem przewód zasilający pompę i włożyłem do niego lejek.Oczywiście umyłem też zbiorniczek bo było sporo syfu w nim.Nalałem do lejka nowego oleju na maxa i czekając z butelką w ręce aby zacząć dolewać,powiedziałem bratu żeby odpalił.Olej ubywał szybko ale nadążałem wlewać i gdy mi się kończył olej w butelce brat zgasił silnik.Podpiąłem przewody do zbiorniczka i zalałem pod stan.Zapaliłem,pokręciłem kołami i wsio gotowe.A zbiorniczek ma na dnie blachę żeby nie ciapało,więc nie ochlapie silnika.
Tak więc mi nie zassało powietrza,ale jak coś to musisz kręcić kierownicą do skrajnych położeń żeby go odpowietrzyć.Trzeba też dodać że jak się układ zapowietrzy to po próbie odpowietrzenia musisz trochę odczekać(jakąś godzinę lub więcej),bo olej będzie wymieszany z powietrzem i może dalej wspomaganie nie działać.
Ubek jak pompa złapie powietrza i chwilę tak pośmiga to nic się jej nie stanie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 10:55
|
|
|
Kurka wodna a ja kupiłem Hipola zielonego a widzę, że wszyscy leją czerwony |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-04-2009, 11:07
|
|
|
solidboy, ja mam wlany Mobil czerwony czyli taki do skrzyń automatycznych.22 lub 24 złote za butelkę.To musi być olej hydrauliczny. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 12:20
|
|
|
solidboy, Ja mam przezroczysty z firmy Total, bo taki miałem wcześniej, ale w sumie to on się zrobił już brązowy pomimo tego, że kupiłem więcej i przepłukałem układ.
snajper555, jak wymieniałem rok temu to zdejmowałem ten po prawej stronie, jak stoisz przodem do maski czyli numer 2 na foto. |
_________________
|
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 13:05
|
|
|
Ja robiłem metodą strzykawkową aby nie zafajdać mojego pięknie zalanego olejem silnika
Tyle że optycznych efektów nie widzę. Jak był czarny tak jest. Albo się nie wymieszał albo po wlewaniu czystego do zbiorniczka i kręceniu kierownicą mimo wszystko wyciągałem strzykawką ten nowy przed chwila wlany a nie stary hehe |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|