Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania na wysokich obrotach
Autor Wiadomość
Tipek69 


Wiek: 55
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-07-2011, 17:13   Brak ładowania na wysokich obrotach

Witam,ostatnio mam problem z ładowaniem we Fiacie Tipo 1,4:ładowanie jest,ale tylko do wysokości obrotów rzędu 2500.Przekraczam tą wartośc i kontrolka od świateł przygasa,a od ładowania się zapala;raz mocniej raz słabiej...Noga z gazu-wszystko wraca do normy.Przeglądałem forum,ale takiego numeru to nie znalazłem.Jakieś sugestie?Bo trochę zgłupiałem... :| Wzbudzenie?Diody prostownicze?Pasek naciągnięty...
_________________
Tipo 1.4+lpg-Szybkośc,Piękno,Wygoda.
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-07-2011, 17:20   

http://forum.tempra.org/t...ala-vt21337.htm
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-07-2011, 17:53   

Zapoznaj się z tematem, który zapodał Luczu, przyczyn może być wiele regulator napięcia, diody a w ostateczności altek do wymiany. Po testuj wtedy, będziemy wiedzieli więcej ;)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Tipek69 


Wiek: 55
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-07-2011, 18:07   

Kurcze, przegapiłem wątek(ale szukałem tylko w alternatorach...)...Dzięki Koledzy,wezmę się za to po kolei.Posprawdzam wszystko,wstrzymując się na razie z kupnem następnego alternatora.
_________________
Tipo 1.4+lpg-Szybkośc,Piękno,Wygoda.
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-07-2011, 21:52   

na poczatek regulator bo wyglada na to że, nie przałacza na drugi obwód i dlatego nie ma ładowania przy wyzszych obrotach
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2011, 22:20   

palidzojnt221 napisał/a:
wyglada na to że, nie przałacza na drugi obwód

Jak możesz to rozwiń to bardziej bo nie mam pojęcia o jakim drugim obwodzie piszesz.
Tipek69,
Wyciągnij i dokładnie obejzyj altek. Czasami na wirniku odkleja się przewód łączący pierścienie z uzwojeniem. Przy wyższych obrotach jest zwarcie z obudową i nie ma ładowania.
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-07-2011, 07:02   



mam nadzieje ze zdjecia nie bedzie bardzo nieczytelne, opis:
prąd wzbudzenia płynie w alternatorzew obwodzie w którym znajduje sie tranzystorT1członu wykonawczego, wartośc tego praduw obwodzie jest określonawartoscia napiecia regulowanego i rezystancji obwodu. W tym okresie tranzystor T1 znajduje sie w stanie nasycenia, natomiast tranzystory T2 i T3członu wzmacniajacego sa w stanie odcieciai prąd przez nie nie płynie. Ten stan utrzymuje sie do chwili zrównaniasie napiecia na potencjometrze R3 z napieciamZenera. dalszy wzrostnpiecia na zaciskach alternatora powoduje przepływ prądu przez diode Zenera a tym samym przejscie tranzystorów T2 i T3 w stan nasycenia a tranzystota T1 w stan odciecia. Od tej chwili nastepuje zanik prądu wzbudzenia, a to z kolei spowoduje obniżenie wartości napięcia na zaciskach alternatora. Proces ten bedzie trwać do chwili zrwnania sie napięcia na potencjometrze z napięciam Zenerawówczas tranzystory T2 i T3 przechodzą w stan odcięcia, natomiast T1 w stan nasycenia.

czyli do tematu wygląda na to że dioda Zenera przesterowuje T1 w stan odciecia ale T2 i T3 nie wzbudzaja się, mam nadzieje że opis jest w miarę jasny i zrozumiały dla wszystkich 8)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tipek69 


Wiek: 55
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-07-2011, 16:48   

Dzięki za wskazówki,wyciągnąć go i tak muszę,więc obejrzę go sobie dokładnie.Puki co sprawdziłem bezpieczniki i masę-wszystko ok.
_________________
Tipo 1.4+lpg-Szybkośc,Piękno,Wygoda.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load