Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miska Oleju
Autor Wiadomość
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-03-2005, 09:44   Miska Oleju

Mam pytanie przymierzam się do wymiany uszczelki miski lekko mi sączy hehe.Kilka srub jest pod blachą od skrzyni ?? jak tam odkręcić sruby do których nie idzie dojsc?? :evil:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-03-2005, 10:19   

Kolo koła zamachowego pewnie tam sie nie mozoesz dostac.

To kolo zamachowe jest zakrtyte taka blacha ktora jest przykrecona na 2-3 sruby. Musisz osłone zdjąć i dopiero wtedy masz lepszy dostep do srub mocujacych miske. Choc i tak sie nie obejdzie bez akrobacji. Musisz uzyc klucz nasadowy z przedluzka i troche miec cierpliwosci. Mi sie udaloodkręcic. Reszta srub to juz sa ogolnie dostępne.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-03-2005, 10:34   

No oto chodzi własnie te po blachą .Co ta blacha daje to jakby podpora skrzyni?
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2005, 16:19   

witam. nie wiem czy to bedzie tak samo jak w tipo 1.4 gaznik ktorego mialem ale zeby zdjac ta blache musialem odkrecic srobki od lapy trzymajacej silnik i skrzynie jednoczesnie na srodku.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2005, 16:57   

miszko napisał/a:
Kolo koła zamachowego pewnie tam sie nie mozoesz dostac.

To kolo zamachowe jest zakrtyte taka blacha ktora jest przykrecona na 2-3 sruby. Musisz osłone zdjąć i dopiero wtedy masz lepszy dostep do srub mocujacych miske. Choc i tak sie nie obejdzie bez akrobacji. Musisz uzyc klucz nasadowy z przedluzka i troche miec cierpliwosci. Mi sie udaloodkręcic. Reszta srub to juz sa ogolnie dostępne.


Dokładnie jak mówi Miszko. Klucz 10 na przedłużce i jazda!!
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 09-03-2005, 18:44   

Warto zwrócic uwagę na uszczelkę a dokładniej na ilość otworków. Ja kiedyś wymieniałem uszczelkę i po odkręceniu miski okazało się, że mam niewłasciwą uszczelkę tzn miała ona wycięte otworki jedynie pod śruby mocujące. Potrzebna była jednak uszczelka z trzema otworkami (obok siebie) czyli środkowy otwór na śrubę, pozostałe na takie wytłoczenia (rodzaj dystansu aby nie za mocno ścisnąć uszczelkę podczas przykręcania) w misce olejowej. Ponieważ nie miałem wyjścia zamontowałem jaką miałem.
Później kupiłem dobrą uszczelkę i teraz czeka na lepsze czasy aby ją zmienić.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2005, 01:20   

Przy okazji zapytam: co sądzicie o "przyklejeniu" miski na silikon, zamiast wkładania standardowej uszczelki??
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2005, 01:32   

radzio nie polecam. w ostatecznosci mozna dac troche silikonu dla pewnosci.
jesli dasz na sam silikon to wytrzyma albo nie. w skodzie 105l raz przykleilem bo nie mialem uszczelki i bylo wporzadku jednak nastepnym razem musialem tam zajrzec i pewny swego znowu przykleilem. olej lal sie strumieniami. tak wiec najwyzej mozesz dac troche dla szczelnosci i nic pozatym. ale najlepiej to wsadzic orginal ewentualnie dobry zamiennik. pozdrawiam
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2005, 09:37   

Przy naprawach Poloneza tam gdzie były uszczelki (najczęściej kartonowe) stosowałem taką metodę:
- pierwszy element smarowałem silikonem;
- na to nakładałem uszczelkę;
- drugi element smarowałem silikonem;
- całość skręcałem.
Przy skręcaniu nadwyżki silikonu były wypychane (smarowałem cieniutką warstwę bo wypycha na obie strony). Tam gdzie były jakieś nierówności silikon zostawał i stanowił dodatkowe uszczelnienie. Stosowałem oczywiście silikon do tego typu zastosowań (jakiś taki czerwony).
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2005, 10:24   

jarek mozna czerwony on jest specjalny termiczny trzyma swoje wlasciwosci bodajze do 300 stopni.i stosuje sie go zregoly przy silniku tam gdzie temperatura moze przekroczyc te 110 stopni. nie mowie ze nie mozna stosowac do innych miejsc. ja zwykle uzywalem silikonu termicznego takiego co sie w pistolet wklada. bodajze do 150 stopni. i bylo oki. ale szczerze odradzam klejenia na sam silikon. lepiej dac stara uszczelke i posmarowac sili. z drugiej strony jednak nie ma co oszczedzac na uszczelkach. kilka razy musialem w tipku wymieniac uszczelke pod dekiel zaworow.
koszt korkowej czyli nieorginalnej okolo 10 zl a orginal korkowo-gumowy 17
i korkowe wytrzymywaly :
pierwsza 1000 km
druga 1200 km
orginal 8000 km i mial checi dluzej

wiec nie ma sensu oszczedzac. Pozdrawiam
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 14-03-2005, 12:55   

Silikon jest dobry tylko tam gdzie są płaszczyzny ściśle przylegające. Inny problem to żeby silikon trzymał to musi wyschnąć, a jak się już skręci to się chce jechać. No i wtedy zaczyna sikać... :)
Ja kupiłem „oryginał” i był o 2-3mm za krótki. Niby pasował, a olej lał się strumieniami spod pokrywy koło korka (korek mam wkręcany a nie wciskany). Kupiłem drugą uszczelkę za 5zł i jak na razie trzyma.
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2005, 15:48   

mkaminski to jestes szczesciarzem ze masz korek wkrecany. tego wlocha debila ktory wymyslil kawalek gumy wciskanej w otwor zwany dalej korkiem oleju to bym poprostu ..........................................................................................


problemow mialem z tym korkiem mialem od cho.....
a nowy albo kosztowal 85 zeta i sie dluuugo czekalo albo nie mogli znalesc w hurtowniach.

jestem za wkrecanym korkiem.
praktycznie to silikon zaklei wsio ale trzeba poczekac az wyschnie. fakt jak naprawisz to sie chce od razu jezdzic. cierpliwosci u nas malo.
pozdrawiam
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 14-03-2005, 19:32   

Co do korka to ja naprawdę nie wiem jak można wymyśleć tak głupie rozwiązanie jak wciskany korek i tak długo się tego idiotyzmu trzymać. Nawet Maluch ma wkręcany korek jaki on by nie był.
nie wiem dlaczego, ale jestem szcześliwym posiadaczem korka wkręcanego i to mnie strasznie cieszy... :D
Niestety przy wymianie oleju nie potrafiłem dojść co odkręcić, żeby wymienić uszczelkę miski, więc wymiana dopiero za 10.000-15.000km. Wtedy będę mądrzejszy i odpompuję całość starego oleju z rozrządu. A jest go tam trochę i pewnie dlatego do silnika wchodzi tylko 3,75 zamiast 4,2l.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-03-2005, 21:47   

Z korkiem tym smigam dwa lata i jest idealny musi bardzo mocno wchodzić inaczej jest do niczego .Mi korek akurat nie zrobił jeszcze problemu.

Co do uszczelek to uwarzam że tylko orginalne ,i przy srubach temperaturo odpornym sylikonem.Sam sylikon wiadomo że nie starczy 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 14-03-2005, 22:06   

A wg mnie to albo dajesz korkową uszczelkę albo silikon. Nie jedno i drugie! Posmarować można tekturową a nie korkową, bo korek ma być elestyczny.
Wszystko zależy od powierzchni i tak np na górną pokrywę nie można zastosować silikonu bo zawsze jest tam szczelina na ok 2mm. Silikon dobrze sprawdza się tam gdzie powierzchnia styku jest gładka i dośc szeroka, jak np przy termostacie.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-03-2005, 22:52   

Nie mówie o korkowych bo tego nigdy nie stosowałem.Orginalnie czesto oprócz gumowej uszczelki przy srubach daje się sylikonu .Robi to także fabryka.Np przy kapie zaw. przy srubach niebieski albo czarny sylikon w każdym fiacie :lol: tak jest
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
JANEK
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2005, 09:56   

Właśnie wymieniałem tą uszczelkę dałem korkową bez silikonu i trzyma co do śrób przy kole to potrzebny jest klucz którym będzie można odkręcać pod kątem ja mam taki na przegubie, i jaszcze rada która może się przydać uszczelkę jest trudno ustawić tak aby pasowała na otwory razem zmiską przszkadza pompa oleju ja poradziłem sobie tak że podwiązałem ją do otworów cienkim drucikiem następnie przyłapałem śrubami miskę wyjąłem druciki dokręciłem całość i jest o.k pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia.
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-03-2005, 10:45   

JANEK napisał/a:
Właśnie wymieniałem tą uszczelkę dałem korkową bez silikonu i trzyma co do śrób przy kole to potrzebny jest klucz którym będzie można odkręcać pod kątem ja mam taki na przegubie, i jaszcze rada która może się przydać uszczelkę jest trudno ustawić tak aby pasowała na otwory razem zmiską przszkadza pompa oleju ja poradziłem sobie tak że podwiązałem ją do otworów cienkim drucikiem następnie przyłapałem śrubami miskę wyjąłem druciki dokręciłem całość i jest o.k pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia.


Polecam przez najbliższe dni sprawdzać, czy wszystko jest w porządku.
Uszczelki korkowe potrafią pękać, jeśli są zbyt mocno dokręcone.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load