Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Światło awaryjne
Autor Wiadomość
tl 
witamy nowego



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: zachodniopomorskie
Województwo: Zachodniopomorskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-09-2008, 10:56   Światło awaryjne

Witam wszystkich serdecznie!

To mój pierwszy post. Na początek powiem że jestem pod wrażeniem tą stroną, bardzo ładnie wykonana. Gratulacje dla twórców za pomysł i konsekwentne utrzymanie forum. Widzę że już sporo postów...

Od razu zacznę od pytania:

W moim Tipo 1.4 i rok 1995 mam dziwny problem:

Światło awaryjne w ogóle nie działa, ale kierunkowskazy działają. Bezpieczniki wszystkie z tego co widzę (próbowałem też zamienić bezpieczniki ale bez rezultatu) są całe. Przy włączeniu świateł awaryjnych też nie słychać tzw. "pykanie" przekaźnika, tak jak to jest jak kierunkowskaz jest włączony.

Jakiś czas temu jeszcze wszystko ładnie działało... A raptownie przestało... Czy ktoś ma pojęcie co to może być?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam!
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 11:07   

tl, ja bym na dzień dobry ściągnął plastiki z tyłu kierownicy, tam gdzie masz włącznik awaryjnych i obejrzał bym kostkę oraz kable, czy coś się nie przypaliło albo obluzowało. Zaraz poszukam ci zdjęcia. Ne sugeruj się zielonymi kablami oraz strzałkami foto jest z innego tematu zdjęcie jest po to żebyś wiedział o którą kostkę mi chodziło.

Ewentualnie uszkodzony jest sam mechanizm włącznika, gdzieś obił mi się o oczy taki temat na forum a propos tego wyłącznika. polecam skorzystać z szukajki na forum.
np. tu się pojawia temat włącznika awaryjnych w połowie tematu
http://forum.tempra.org/t...znik+awaryjnych
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tl 
witamy nowego



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: zachodniopomorskie
Województwo: Zachodniopomorskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-09-2008, 12:16   

JAM_BELFEGOR: dzięki za sugestię ale :sciana: Niestety to nic nie dawało. Opiszę co zrobiłem:

Odkręciłem plastiki od kolumny kierowniczej: :idea: dla tych którzy tego jeszcze nigdy nie robili:

:arrow: odkręć 2 śruby pod kierownicą i usuń dolną połowę pokrywy kolumny (bez kluczyków bo jak masz wsadzone kluczyki to nie pójdzie - :D
:arrow: odkręć 2 śruby pod plastikiem którego właśnie usunąłeś (zupełnie z przodu przy kierownicy) i usuń górną część

Wyciągnąłem włącznik od awaryjnego (od strony szyby są dwa zaciski, wciśniesz i guzik wychodzi).
Wyciągnąłem dwie wtyczki, które idą do wyłącznika (z obu stron po 1 kablu - wciśnij od góry i wyciągnij w bok)

Wyczyściłem kontakty od środka, sprawdziłem kable (zero brudu, śladów przypaleń, wyglądają jak nowe tak jak w sumie całe autko bo dopiero ma po 13 latach 74000 przebiegu :) ) i złożyłem wszystko z powrotem.

Obserwacja: jak włożę kluczyk do zapłonu i włączę światła, następnie włączę kierunkowskaz (obojętnie który) to w momencie że włączę guzik od awaryjnego, kierunkowskaz przestanie działać. Czy to jest normalna objawa?

Teraz mam 2 następne pytania:

:?: 1. Czy można i jeśli tak to jak, w jakiś sposób kabelkiem próbować omijać guzik od awaryjnego aby sprawdzać że to jest guzik zepsuty i czy reszta instalacji jest sprawna? Które wtyki trzeba byłoby ze sobą chwilowo podłączyć?
:?: 2. Jeśli to nie jest guzik to w takim razie pewnie przekaźnik (bardziej mi się wydaje to prawdopodobne uwzględniając że już kiedyś był problem z innym przekaźnikiem) to który to jest przekaźnik i ile taki przekaźnik mniej więcej kosztuje? Dzwoniłem do dilera Fiat który mi mówi że takie przekaźniki między 50 a 150 złotych kosztują, wydaje mi się że to trochę dużo?

Ponownie z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam!
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 21:30   

tl napisał/a:
dilera Fiat który mi mówi że takie przekaźniki między 50 a 150 złotych kosztują
co??? pogięło ich standardowy przekaźnik do Tipo nie powinien kosztować więcej niż 10-20zł w zależności od sklepu producenta itp. ja mam w garażu kilka jak chcesz to ci wyślę. Nie pamiętam jaki tam jest ale chyba 20A.
tl napisał/a:

Obserwacja: jak włożę kluczyk do zapłonu i włączę światła, następnie włączę kierunkowskaz (obojętnie który) to w momencie że włączę guzik od awaryjnego, kierunkowskaz przestanie działać. Czy to jest normalna objawa?
nie normalna :lalala:
Poczytałeś tematy na forum odnośnie wyłącznika awaryjnych?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 22:49   

tl napisał/a:
Obserwacja: jak włożę kluczyk do zapłonu i włączę światła, następnie włączę kierunkowskaz (obojętnie który) to w momencie że włączę guzik od awaryjnego, kierunkowskaz przestanie działać. Czy to jest normalna objawa?
Normalny objaw. Awaryjne kiedy są włączone mają "pierwszeństwo" przed kierunkowskazem. Dlatego gdybys mial dzialajace awaryjne, to po ich wlaczeniu beda ci migac wszystkie swiatla kierunkowskazow mimo wlaczonego lewego czy prawego kierunkowskazu. Co za tym idzie, jest tu zawarta odpowiedz na twoje pytanie:
tl napisał/a:
1. Czy można i jeśli tak to jak, w jakiś sposób kabelkiem próbować omijać guzik od awaryjnego aby sprawdzać że to jest guzik zepsuty i czy reszta instalacji jest sprawna? Które wtyki trzeba byłoby ze sobą chwilowo podłączyć?
przycisk od awaryjnych widocznie jest sprawny, skoro "odłącza" lewy lub prawy kierunek. Ale nie zalącza awaryjnych. Więc problem tkwi gdzies za przyciskiem. Być może właśnie w przekaźniku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 23:22   

Ciechu78, ja bym jeszcze nie skreślał przycisku z listy (być może nie działa do końca prawidłowo), nie mniej jednak tl, powinien sobie podmienić przekaźnik żeby mieć pewność że to nie on.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tl 
witamy nowego



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: zachodniopomorskie
Województwo: Zachodniopomorskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 18-09-2008, 05:54   

Dzięki Wam za reakcje, okazało się że się myliłem co do przekaźnika. Po konsultacji w sklepie z częściami okazuje się, że przekaźnik jest ten sam jak do kierunkowskazów. I ten działa. Dali mi w sklepie nawet zapasowy żeby wypróbować - bez zmian.

:arrow: JAM_BELFEGOR miał rację, jest to wyłącznik od awaryjnych który jest zepsuty. Wczoraj rozebrałem guzik do części pierwszych i tam w środku są takie blaszki z miedzi które są bardzo słabe i się wygięły. Po drobnej naprawie chwilowo działa, lecz jakoś popsułem guzik a teraz jak jest w pozycji "na dole" czyli wyłączone awaryjne, to nie blokuje guzik i po kilkadziesięciu dziurach w drodze same awaryjne się włączają. :sciana:

Więc teraz pytanie: :?: kto ma na sprzedaż a jeśli tak to za ile wyłącznik do świateł awaryjnych? Zobaczę też na Allegro ale może ktoś tu ma coś?

Pozdrawiam i miłego dnia!

** Dodano: 18-09-2008, 07:09 **
Tu znalazłem wyłącznik, jest też jakaś oferta za 30 zł na Allegro ale tam chyba guzik używany jest a tu piszą że nowy.

To chyba się zdecyduję, ale poczekam jeszcze czy ktoś tu zareaguje :)
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2008, 08:19   

Święta racja! Skoro działały kierunkowskazy, to przekaźnik musiał być dobry, bo awaryjne są na tym samym przekaźniku. W zasadzie teraz wydaje się być oczywiste, dlaczego wina leży po stronie przełącznika. Ale tak to już jest :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2008, 10:56   

tl napisał/a:
Po konsultacji w sklepie z częściami okazuje się, że przekaźnik jest ten sam jak do kierunkowskazów
teraz jestem mądrzejszy bo tego nie wiedziałem hehehe przycisk kupisz u nas zapraszam do działu sprzedam a jak nikt nie odpowie to zamieść w dziale kupie ogłoszenie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load