Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
OLEJ W POMPIE WTRYSKOWEJ
Autor Wiadomość
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 19-05-2005, 14:44   OLEJ W POMPIE WTRYSKOWEJ

Wczoraj przy okazji "udrożniania" masy, zauważyłem po zdjęciu filtra,że uszczelka gumowa na łączeniu wtrysku z obudową filtra jak i sama pompa jest zaolejona,lub raczej, pokryta filmem olejowym.Czy to moze mieć jakiś negatywny wpływ na działanie wtrysku?Co się stanie jak odłącze przewód odpowietrzający skrzynię korbową - bo to przez niego "pluje" tym olejem z silnika - i ten wychodzący z niego cieńszy?Jaką konkretnie funkcję one spełniają przy podłączeniu do obudowy filtra poza odpowietrzaniem?Można to jakoś zmodyfikować?
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-05-2005, 20:45   

Jeżeli jest olej to znaczy, że musisz udrożnić odolejacz. Jest to sprytne urządzonko pod kolektorem wydechowym. Ta gruba rurka gumowa jest do niego podłączona. W tej rurce gumowej powinien być tłumik spalania gazów: takie coś w postaci siatki skręconej spiralnie , która wchodzi do tej rurki gumowej.

Ja również zamierzam z tym powalczyć.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2005, 21:24   

Jeśli nie pomoże czyszczenie i udrożnienie to znaczy że najprawdopodobnie uchodzi kompresja z cylindra do wnętrza silnika.
     assistance   Moneta
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-05-2005, 00:35   

Dziś posprawdzam to o czym pisaliście.A tak poza tym to kompresja powinna być chyba dobra?Jak mierzyłem jakieś 2 tys km temu to na wszystkich "garach" miałem prawie 14.No ale to było wtedy,kto wie co się mogło stać przez ten czas.Jutro będę mądrzejszy :)
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-05-2005, 07:01   

Jadodada napisał/a:
Jeżeli jest olej to znaczy, że musisz udrożnić odolejacz. Jest to sprytne urządzonko pod kolektorem wydechowym.

Miałem podobny problem pojawił się w czasie zimy. Wyczyściłem i w tej chwili jest spokój.
A już myślałem, że silniczek się kończy ale dokonałem pomiaru - ciśnienie ok !
Pewnie należało by dokonać próby olejowej, ale co się będę czepiał silnika który kręci już 14 - sty roczek :)
Słyszałem opinie, że przyczyną może być przymarzanie. Przewód zanieczyszczony, jakieś krople wody i gotowe.
Gościowi, który wydał taką opinie przy rannym odpaleniu Tipka po mroźnej nocy wywaliło miarke oleju.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-05-2005, 19:22   

Bijcie,zabijcie,ale ja nie znalazłem żadnego odolejacza :( Chyba coś się źle rozumiemy więc opiszę dokładniej o co mi chodzi.

Z bloku silnika tuż koło bagnetu wychodzi gruby gumowy przewód i idzie do obudowy filtra.W połowie tego przewodu jest wyjście na cieńszy,który wchodzi bezpośrednio do pompy wtryskowej,zaraz koło innego przewodu ciśnieniowego idącego od tej plastikowej puszki na podszybiu.W tym grubym przewodzie nie było żadnego filtra czy czegoś w tym rodzaju.Ten cieńki był całkowicie zapchany,tak,że ledwo go udrożniłem.Zrobiła się skorupa.Nie wiem dlaczego,ale możliwe,ze jakiś farfocel wpadł i potem stopniowo zaczął się zamulać.Wymieniłem na nowy.Obejrzałem sobie dokładnie całą pompę i nigdzie nie widziałem w okolicach kolektora jakiegoś dodatkowego przewodu.Jedyny biegnie do serva i jest przykręcony na mosiężne podkładki.

To tyle z moich obserwacji.Może w tym grubym przewodzie idącym koło bagnetu powinien być jakiś filtr?I właściwie to po "kiego grzyba" jest ten mały przewód,który wymieniłem?Logicznie rzecz biorąc to normalne,że opary z oleju będą nimi biegły tylko po co?
A można zatkać wejście w pompie od tego małego i odłączyć też gruby?Domyślam się,że po coś konstruktorzy to wymyślili,ale ja już nie kumam. :?
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load