Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknie po wymianie oleju.
Autor Wiadomość
andrzej&sz 



Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2005
Posty: 78
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-04-2005, 06:14   Cieknie po wymianie oleju.

Mam problem, a raczej mój znajomy, wymienił olej podobno mówił że na lepszy no i zaczął cieknąć olej pod uszczelekami. Czy jest na to jakiś sposób, mówił że widział jakies uszczelniacze w płynie które sie wlewa do silnika. Może niech lepiej spusci ten olej i wleje taki sam co miał wcześniej. co radzicie.
_________________
Tempra 1.6 `94
gaźnik/LPG
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2005, 06:32   

Wg mnie silnik się po prostu rozszczelnił i może byc trudno z usunięciem wycieków. Jesli to Fiat to niech sróbuje wymienić uszczelkę na pokrywie rozrządu. Często ta uszczelka puszcza i leje sie po całym silniku. Wtedy wygląda jak rozszczelniony. Ja tez tak miałem.
Co do "uszlachetniaczy" to wiele z nich zapycha filtry!! Szczególnie te z teflonem. Wlanie uszczelniacza to raczej pomoc na teraz i uszkodzenie silnika na potem. Do tego tez słuzy MOTODOKTOR- gęsty olej który zapycha dziury razem z kanalikami, otworami. POtem się zapieka i po kilku-kilkunastu tysiacach zostaje wypłukany po zmianie oleju. No i wtedy masz dopiero rozszczelniony silnik!!
Wg mnie powrót do starego oleju- ja nie wiem jaki olej wlewał wczesniej NIemiec, więc w sklepie powiedziano mi że lepiej wlać dobry 15W40 niż rozszczelnić silnik jakims lepszym. Zresztą porównujac parametry to pomiedzy dobryą 15 a 10 jest naprawdę niewielka róznica!
     assistance   Moneta
 
 
andrzej&sz 



Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2005
Posty: 78
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-04-2005, 06:58   

Jest to fiat Tempra. Uszczelka pod rozrządem właśnie była wymieniona po zmainie oleju i nie cieknie , cały silnik jakby sie poci wlał chyba 10w/40. czyli jest jakaś szansa że jak wymieni na 15W40 to będzie poprawa.
_________________
Tempra 1.6 `94
gaźnik/LPG
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2005, 07:14   

tego pewien nie jestem, bo rozszczelnienie silnika to wypłukanie nieczystości które uszczelniają. Wg mnie lał kiepski 15W30 i zmienił na dobry 10W40.
Normalnie nie powinno to powodować róznicy. 10 jest rzadszy od 15, ale nie na tyle, żeby coś uszkodzić. To klasa oleju rozszczelnia. Jeśli np z SG zmienił na SL to ma problem. Im druga litera jest wyżej tym wyższa klasa- tym więcej dodatków uszlachetniającyh, czystszy olej, szybciej dochodzi, płucze lepiej (czyści z nagaru), mniej sie pieni, nie wypala się tak szybko. Lepszy jakościowo olej który w wielu starych silnikach może nawet przechodzić przez ścianki!! Tak, tak, widziałem takiego malucha.
Dlatego wg mnie jak najszybciej zmiana na stary olej. Możliwe że pomoże.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 07:19   Re: Cieknie po wymianie oleju.

andrzej&sz napisał/a:
Mam problem, a raczej mój znajomy, wymienił olej podobno mówił że na lepszy no i zaczął cieknąć olej pod uszczelekami.


Wyglada na to ze przedobrzyl. Generalnie unikac jak ognia trzeba zmiany oleju na "lepszy" - np. tak jak wspomnial mkaminski100 - wlania oleju o wyzszej klasie jakosciowej niz byl do tej pory. Jedyna rada w tej chwili to powrot do oleju stosowanego wczesniej, ale nie ma gwarancji ze wycieki ustana.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
andrzej&sz 



Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2005
Posty: 78
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-04-2005, 07:26   

Czyli wymiana na stary, a czy dolać tzw uszczelniacz czy odpuscic sobie ten zabieg
_________________
Tempra 1.6 `94
gaźnik/LPG
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 07:34   

andrzej&sz napisał/a:
Czyli wymiana na stary, a czy dolać tzw uszczelniacz czy odpuscic sobie ten zabieg


Zawszy slyszalem ze uszczelniacze to najgorsze ku...stwo i zeby tego nie lac. Tylko na wlasna odpowiedzialnosc!
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2005, 08:19   

Potwierdzam! Uszczelniacz nadaje się tylko do mocno wyeksploatowanych silników. Jeśli właściciel już nie może jeździć a naprawę nie ma kasy to już pogorszyć się nie da, więc można lać uszczelniacz bo i tak silnik do naprawy. Drugie zastosowanie to oszuści na giełdach którzy sprzedają 15 letnie auta z przebiegiem 80.000. Wtedy w silniku jest głównie taki uszczelniacz, a po zmianie oleju samochodem nie da się jechać.
Dlatego ja osobiście stanowczo odradzam wszelkich wynalazków chyba, że już silnik jest do kapitalnego remontu. Niech kolega przejdzie na stary olej i zobaczy co się stanie.
     assistance   Moneta
 
 
andrzej&sz 



Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2005
Posty: 78
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-04-2005, 08:41   

Ok dzięki za rady. Silnik raczej nie do remontu 94 z przebiegiem 125000, odziedziczył go po ojcu który był niedzielnym kierowcą.
_________________
Tempra 1.6 `94
gaźnik/LPG
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2005, 08:54   

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu... Sam się o tym przekonałem kiedy przedobrzyłem z naprawami w swoim bolidzie. Niestety często polepszając tylko pogarszamy, więc odnośnie oleju wlałem 15W40 o klasie SL. Może lepiej było wlać 10W40 o klasie SJ, ale cóż, tak mi polecono i olej się sprawuje dobrze. Zrobiłem na nim na razie 3.000km, ale nadal jest jak nowy.
Dziwi mnie tylko, że go ubywa! Nie mam wycieków a oleju ubywa. Ciśnienie ok. 13bar. Sam już nie wiem... Niedługo dokładnie sprawdzę silnik czy nie ma wycieków gdzieś gdzie nie widać
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2005, 23:30   

Andrzej tak jak koledzy napisali daruj sobie roznego rodzaju wynalazki bo szkoda silnika [-X
Kumpel wlac Ci po prostu polsyntetyk dobrej jakosci i zaczelo sie "czyszczenie" brudow.
Im szybciej zmienisz olej tym lepiej chociaz moze nadal cieknac i trzeba bedzie wymienic uszczelki.
Polsentetyki sa duzo lepsze od mineralnych ale niestety nie mozna na nie od tak sobie przejsc bo jeden sinik to wytrzyma,a drugi nie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2005, 07:23   

Emf napisał/a:
Andrzej tak jak koledzy napisali daruj sobie roznego rodzaju wynalazki bo szkoda silnika [-X
Kumpel wlac Ci po prostu polsyntetyk dobrej jakosci i zaczelo sie "czyszczenie" brudow.
Im szybciej zmienisz olej tym lepiej chociaz moze nadal cieknac i trzeba bedzie wymienic uszczelki.
Polsentetyki sa duzo lepsze od mineralnych ale niestety nie mozna na nie od tak sobie przejsc bo jeden sinik to wytrzyma,a drugi nie.


hmmm... zastanawia mnie tylko jak do tego ma sie opis stosowania oleju Valvoline Maxlife 10W40, ktory jest polecany do silnikow pracujacych wczesniej na oleju mineralnym (po przeplukaniu)?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 13-04-2005, 07:24   

Myślę, że dużo zależy od tego jaki olej był wcześniej i jak często był zmieniany. Nie chodzi tylko o klasę, ale i jakość, bo co innego dobry minerał mobila czy Shella lub Orlenu a co innego olej kupiony w LIDLU czy na bazarze. Jeśli do tego był zmieniany co 20-30tys km to silnik może się rozszczelnić bardzo szybko.
Marcin - właśnie chodzi o to, że nie każdy 10W zaraz zniszczy silnik. Jest pewnie rzadszy, ale o niskiej klasie i płukaniu. Dlatego zapewne się nadaje do takich silników...
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-04-2005, 19:22   

Cytat:
hmmm... zastanawia mnie tylko jak do tego ma sie opis stosowania oleju Valvoline Maxlife 10W40, ktory jest polecany do silnikow pracujacych wczesniej na oleju mineralnym (po przeplukaniu)?


Marcin napewno ten olej nie ma takich wlasciwosci jak dobry polsyntetyk, a jak wiadomo "reklama czyni cuda".
Ja mialem malucha, auto mialo przebieg ok. 40 tys. i tez nie polecano mi polsyntetyka.
Zaryzykowalem i wlalem Castrola GTX i powiem jedno, jakosc oleju poznasz zawsze w zimie.
Przy ponizej -20 ja odpalalem malucha, podczas gdy pod blokiem zostawaly sobie duzo lepsze auta, a ich wlasciciele szli grzecznie na przystanek.
Niestety maluch jest chlodzony powietrzem i w lato strasznie duzo oleju zre.
Butelka Castrola kosztowala wtedy ok. 25zl. wiec po 1,5 roku zaczalem lac zwykly i zaczalem rowniez przy wiekszych mrozach grzecznie chodzic na przystanek :(

W lecie nie zauwazysz roznicy ale w zimie jest ona kolosalna.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-04-2005, 19:32   

to ja sie spytam od tej strony mialem generalny remont silnika:
- wszystkie mozliwe uszczelki, simeringii
- pierscienie
- paski wszystkie
- lozyska
- rolka napinacza
- szlif zaworow itp.
no slowem wszystko, jezdzilem na 15w40 jaki olej byscie mi teraz polecali ? autko ma 200kkm ale remoncik generalny byl wiec silniczek bedzie szczelny tak wiec jaki olej polecacie ?
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
Nazir 


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 36
Skąd: Głogów
Wysłany: 13-04-2005, 19:59   

Mechanicy mówią: jest taka zasada że po mineralnym nigdy nie leje się pół- a tym bardziej pełnego syntetyka. A nawet najlepszy remont nigdy nie przywróci właściwości silnika fabrycznie złożonego. Ja uważam: olej mineralny, dobrej firmy, wymiana co 10 tyś.km.
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 13-04-2005, 20:12   

Też tak myślę. Wlej dobry 15W, bo możesz przekombinować. Widzisz, np teść w Felicii ma Mobil1 0W40, ale taki był on nowości. My mieliśmy w Oplu 0W40, ale ze względu na dużą ilośc kilometrów i częste zmiany wlaliśmy 5W50. Zresztą zapewne na początku był gorszy olej i przy 0W brał. Teraz już nie bierze.
W Tipo nie wiedziałem jaki był wcześniej, ale nawet stosowany za dopłatą 10W był kiepskiej jakości produktem Fiata i możliwe że gdybym zmienił na odpowiednik 10W to mógłbym rozszczelnić też silnik. Wolałem nie ryzykować i wlałem 15W40 Orlenu i wszyscy którzy sprzedają oleje i się znają mówili mi że Lotos mu nie dorasta do pięt (jakością porównywalny do 10W)!! Najwięcej mówi fakt, że nie wolno go lać do silników poniżej 91 roku, a zaznaczam, jest to minerał.
Tak więc olej olejowi nierówny i lepiej zwrócić uwagę na klasę jaką się wlewa, a nie tylko na to czy 10 czy 15.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load