Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne zwarcie na bezpieczniku klakson, wlacznik stopu, zapa
Autor Wiadomość
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-05-2007, 16:56   dziwne zwarcie na bezpieczniku klakson, wlacznik stopu, zapa

witam kolegow. ponizej prawie podobny problem ma kolega golem.
tempra jest mojego kolegi. 91r 1.6 mono deska digital.

problem wyglada nastepujaco:
po deszczu jesli sie wylaczy zaplon tempra dalej chodzi. dopiero po wyjeciu bezpiecznika od wyzej wymienionych czesci. nawet przy wylaczonym zaplonie mozna wlaczys swiatla, klakson dziala, swieca sie kontrolki.

jesli wyciagnie sie ten bezpiecznik to mozna autko normalnie zgasic.

jest instalacja gazowa. aha dodam jeszcze ze kontrolka od ladowania sie zarzy. autko jest kolegi i brakuje nam pomyslow. taka sytuacja powtarza sie od zeszlego roku ale nie jestem pewien czy i wtedy kontrolka ladowania sie zarzyla.

nie bede podawal co sprawdzilem poniewaz moglo by to sugerowac cos,, a z drugiej strony moglem nie sprawdzic rzeczy oczywistej.
bede wdzieczny za jakies informacje ktore beda mogly pomoc poniewaz kolega traci juz zmysly a mnie osobiscie wkurza jesli cos stwarza problem a nie ma sie juz pomyslow jak go rozwiazac. pomozcie bo kolega chyba zeswiruje przy nastepnym opadzie deszczu a szkoda bo to fajny gosc
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2007, 17:25   

musisz mieć gdzieś zwarcie między plusem 'głównym' (R chyba w stacyjcie) a jego poprzez stacyjke 'rozprowadzeniem', bodajże oznaczone Acc i CA dwa kable; podczas pracy na te dwa kable z R przychodzi + (gdy włączysz stacyjkę); skoro ona nie rozłącza tego to musi gdzieś na ich obwody plus się przedostawać; inna opcja - o ile pamiętam, obwody plusa do Acc i CA tych 'łaściwych' już, nie 'stacyjkowych' łączą przekaźniki; może zwarcie jest na sterowaniu przekaźńikami? nie potrzebują one dużego prądu (więc porządnego zwarca do plusa) by zaskoczyć...

więc mogłaby to być skryznka z bezpiecznikami, tym bardziej, że jeśli nigdy nie udrażniałeś
kanałów odpływowych (zakladam, że nie ;P ) to typowym objawem ich zapchania (tych pod maską) jest przelewanie się ich podczas deszczu a cała woda (duża część) przedostaje się wtedy wprost na skrzynkę bezpieczników i przekaźniki... sprawdź to najpierw więc....

a co kontrolki ładowania - jeśli zalałeś alternator lub poprzez zwarcie go przeciążyeś to może siadać regulator napięcia; inna opcja - podczas zwarcia masz nietypowe spadki napięć miejscami w elektryce i stąd kontrolka świeci....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load