Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Łożyska alternatora
Autor Wiadomość
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:21   Łożyska alternatora

Dużo jest roboty z wymianą łożysk? Potrzebny jest ściągacz? Szumi paskuda...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2006, 20:32   

Najwięcej problemu miałem z wyjęciem altka.Ściągacza nie miałem,zresztą nie ma do czego go używać.Jedno łożysko zostaje w obudowie już po rozpołowieniu altka,a to drugie od komutatora zgniatam w imadle,a potem nadcinam bieżnie wewnętrzną szlifierka i prawie samo spada. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:44   

Też słyszałem że najgorzej to wytargać alternator z komory silnika.
Jeszcze trudniej jak masz LPG.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:48   

Może to ci coś troszeczkę pomoże.

http://www.tempra.org/ttt/schematy/alternator.pdf

Często robię alternatory ale dla mnie najgorszym problemem jest odkręcenie szajbki. Zwłaszcza w fiacie.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:51   

ZielonyTBG napisał/a:
Najwięcej problemu miałem z wyjęciem altka.Ściągacza nie miałem,zresztą nie ma do czego go używać.Jedno łożysko zostaje w obudowie już po rozpołowieniu altka,a to drugie od komutatora zgniatam w imadle,a potem nadcinam bieżnie wewnętrzną szlifierka i prawie samo spada. 8)


No, zakładam że wyjęcie altka się uda, bo bez tego nie ma nawet o czym gadać :)

[ Dodano: 14-03-2006, 20:52 ]
jabko napisał/a:

Jeszcze trudniej jak masz LPG.


Bebechy od LPG u mnie nie zawadzają...

[ Dodano: 14-03-2006, 20:53 ]
dziura.arek napisał/a:
Może to ci coś troszeczkę pomoże.

http://www.tempra.org/ttt/schematy/alternator.pdf

Często robię alternatory ale dla mnie najgorszym problemem jest odkręcenie szajbki. Zwłaszcza w fiacie.


Dzięki Arek, mam to w książce.
Co to jest "szajbka"? :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-03-2006, 11:05   

Szajbka to koło pasowe.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-03-2006, 12:52   

Najgorzej wyjac alt z komory silnika. Ja musialem czesciowo zdemontowac wspomagane, by wyjac go. A co do lozysk, to same wypadly. Jedno lozysko jest "trzymane" taką blaszką,a drugie "wpychane" Ale bez problemu obydwa zdjalem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2006, 14:27   

Co do wyjęcia alternatora, też wydawało mi się to problematyczne - ale Panowie nie ciągnijcie altka do siebie - tylko opuście go niżej, ja zdjąłem prawe koło, plastikową osłonę i bardzo ładnie wyszedł obok silnika do wnętrza nadkola, żadnego problemu.
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2006, 16:07   

Antenus,taki był mój pierwszy plan.Ale dopiero wyszedł do góry,po zdemontowaniu pompy od wspomagania.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-05-2007, 22:18   

dzisiaj wymieniałem w swoim.Tak jak napisał Antenus, -najlepiej i najprościej przez wnękę koła.W moim jest altek Magneti i miał łozyska:6201 i 6303.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-05-2007, 05:22   

jakby ktos mial zamiar przy dieslu wymieniac lozyska to ida takie: 6203-2RSH/C3 i 6201-2RSH/C3 sa to oznaczenia lozysk z skf'u ;) ja wymianialem u siebie ostatnio przy altku z 1.9d ktorego mam na aucie i na zapasowym fabrycznym od 1.7d ktory sobie odpoczywa od paru latek i napewno sie kiedys przyda.. regulator napiecia nosi oznaczenia RTT119C z Magneti Mareli podobnie jak caly altek tez jest z magneti..
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-05-2007, 06:05   

Ja zmieniałem w altku magneti z 1,9TD, łożyska jak wyżej jednak to które jest na wałku siedziało strasznie mocno i musiałem użyć sciagacza żeby zlazło. Drugie które jest trzymane blaszką do tego przedniego dekla wyszło bez problemu.

Dodam od siebie jako przestroge ze jak łożyska zaczną szumieć to nie ma co czekac tylko odrazu wymieniać bo w innym przypadku mogą się zatrzeć i obracać się w całości. W ten sposób własnie mój wujaszek skasował jeden altek bo łożysko obracało się w calości na wałku i pięknie wytarło sobie "bieżnie". Efekt, nowe łożysko latało luzem na tym, miejscu i skończyło się wymianą altka.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2007, 13:16   

Ja wyciągałem alternator pod blokiem i nie było najmniejszego problemu. Wychodził dołem. Dodam, że przed wymianą warto zaopatrzyć się w nowe szczotki bo zazwyczaj okazują się dobrze zużyte. U mnie jedna była ok. ale druga to chyba tylko muskała komutator. Nie miałem czasu na szukanie samych szczotek (najprawdopodobniej pasują od malucha - do uno pasowały) i wymieniłem komplet ze szczotkotrzymaczem i regulatorem napięcia. Koszt kompletu 34 plz.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load