Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nie pokazuje temperatury
Autor Wiadomość
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-04-2009, 20:30   nie pokazuje temperatury

Witam,

Nie wiem gdzie dokładnie umieścić ten temat.
Mam taki problem. Na desce rozdzielczej nie pokazuje mi temperatury płynu chłodniczego lub czegoś tam. Potocznie mówi się, że to temperatura silnika. Co musiałbym wymienić żeby znowu zadziałalo. Zanim się popsuł wskazówka skakała sobie przy każdej zmianie biegów. Wyglądało to jakbym miał ładowanie turbo, bo szybko spadała i wolno się podnosiła. :D No ale pewnego dnia już się nie podniosła.
A teraz, przy tych upałach czuję, że silnik mi się za bardzo grzeje jak nie działa ta wskazówka. Wcześniej się nie grzał w takich temperaturach.
Co to może być?? Co muszę wymienić lub naprawić?

Z góry dzięki za odpowiedź.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2009, 20:38   

między świecami, w głowicy masz wkręcony czujnik z jednym kabelkiem, być może padł, ale skoro wcześniej skakała temperatura to podejrzewam, że ten kabelek się zerwał lub pękł gdiześ w otulinie

możesz to łatwo sprawdzić, po zetknieciu kableka z masą (np. obudową silnika) wskaźnik na desce powinien pokazać maksymalną temperaturę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-04-2009, 20:46   

pomiędzy świecami?? Nie znam się zbytnio na autach. Ale takie proste sprawy warto wiedzieć. Możesz mi naświetlić jak to może wyglądać??
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2009, 20:53   

kimson, widzę że masz dieselka, w poprzednim poście tego nie napisałeś więc opisałem jak dla benzyniaka


nie wiem gdzie w dieslach jest czujnik ale jest to niewielka rzecz wkręcona najczęściej w gowicę, dochodzi do tego jeden przewód (mierzona jaest chyba rezystanacja miedzy przewodem a masą) i wsówka często osłonieta jest takim gumowym kondomem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-04-2009, 20:59   

ok dzięki wielkie za wytłumaczenie. zobaczę jutro rano co tam jest i najwyżej będę dalej pisał. A może być to przyczyna tego, że silnik mi się grzeje za bardzo?? Czuję taki lekki charakterystyczny dla przegrzanego silnika "smrodek" jak włączę nawiew. Zresztą z tego co już wcześniej jeździłem dieselkami to temp. powinna być na poziomie ok 80 st. C. A u mnie przekraczała 90. Jest to normalne??
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2009, 21:09   

smrodek? może słodki zapach płynu chłodniczego, to by znaczyło że masz wyciek

róznie się autka grzeją ale jeśli temp tylko troszkę przekracza 90 stopni a w trasie jest troszkę niższa to nie ma się co przejmować
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-04-2009, 21:15   

właśnie nie słyn chłodniczy. Tak jaby trochę spaliny ale to też nie to. Nie wiem nawet jak to określić. A w trasie jest cały czas taka sama temp. pow 90 st. C.
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-04-2009, 21:27   

kimson, a załącza Ci się wentylator ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-04-2009, 19:09   

właśnie dzisiaj zauważylem że nie!! :( a tego ustrojstwa co mi yoyo podpowiedział niema w silniku. ale znalazłem za to jakąś dziuręz gwintem na górze silnika co to może być? żadnego zwisającego kabla niema. :( POMOCY!!!!
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2009, 19:34   

kimson, zrób fotkę, albo kilka poszukamy razem :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-04-2009, 19:37   

oki. zrobie je jutro i podeśle.

** Dodano: 14-04-2009, 08:28 **
OK. Już zrobiłem. Jak się człowiek postara to zrobi. Dla wszystkich, którzy będą mieli lub mają problem taki jak ja miałem:

Czujnik temperatury w 1,7D jest na prawym boku silnika. Wystaje taki "kondonik". To tam jest właśnie czujnik. A kabel, który łączy się z tym czujnikiem odchodzi od rozdzielacza nad chłodnicą. U mnie był szary, i z mocnym uziemieniem- otuliną.

Pozdrawiam, i dzieki za pomoc.
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-05-2009, 21:35   

Moze ktos z Was poda mi gdzie znajduje sie ten czujnik w tipo 1.4i, bo jakos skutecznie sie przede mna ukrywa. Czy da sie go wymienic bez spuszczania cieczy z ukladu?
_________________
tp
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-05-2009, 21:56   

Czujnik jest wkręcony w głowicę. Znaleźć go jest łatwo. Znajduje się miedzy 2 a 3 świecą, trochę powyzej nich. Idzie od niego kabelek i na twoim miejscu sprawdziłbym ten kabelek bo u mnie np kiedyś odłączył się on od czujnika, przylutowałem go i znowu było oki. Czujnik jest osłonięty gumowym brązowym kapturkiem, ściągnij kapturek i zobacz. P.S. jakby co to ja mam drugi taki czujnik, mogę ci za grosze sprzedać jak twoj nie bedzie sie nadawał.

** Dodano: 08-05-2009, 22:57 **
Moim zdaniem trzeba spuścić płyn z układu.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2009, 22:11   

nie trzeba spuszczać płynu, to miejsce jest dość wysoko w układzie, choć oczywiście zawsze może coś wyciec
jeśli chcesz sprawdzić czy kabelek jest ok to go dotknij do masy (obudowy silnika) temp. na desce powinna wtedy wskazywać max.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-05-2009, 22:41   

czy to nie jest czujnik od cisnienia oleju? Tak mi sie cos kojarzy,bo go kiedys wymienialem...
_________________
tp
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-05-2009, 07:59   

Czujnik od ciśnienia oleju jest niżej a od wskaźnika temperatury silnika jest nad drugą świecą.
Zrób tak jak pisze kolega Yoyo.Po dotknięciu kablem silnika wskaźnik ma pokazać MAX.A płyn będzie się lał.Odkręcasz czujnik i zatykasz otwór palcem po czym szybko wkręcasz nowy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2009, 10:20   

Dzieki Zielony. Czujnik juz kupiony, czekam tylko aż silnik ostygnie i biorę się do roboty. Czujnik na pewno jest nie do konca sprawny,, bo sprawdzalem temperature w zbiorniczku wyrownawczym, a tam temp. przy wlaczaniu wentylatora dochodzila do 90 stopni, wiec z chlodzeniem jest ok.

** Dodano: 09-05-2009, 14:56 **
No cóż...czujnik płynu wymieniony, termostat nówka i oczywiście chłodnica też i zero poprawy. Nadal wskazówka pokazuje przy normalnej jeździe dwie kreski za 90. Co koledzy na to? Ja już się poddałem, brak koncepcji. (Korci mnie jeszcze pompa cieczy, ale kręci się, więc powinna być ok. Co w jej wnętrzu może się zepsuć? )
_________________
tp
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-05-2009, 20:51   

tad42, sprawdź jeszcze masę na podłużnicy pod cewka WN.A najlepiej to przerób te wsuwki na oczka,bo jak to ruszysz to zaczną się kłopoty hehe.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2009, 22:10   

Sądzisz, że z masą może być coś nie tak? Ona w tym miejscu ma coś wspólnego ze wskazaniami temperatury? Wskazówka przez to może wychylać się za bardzo w prawo? Dzięki za foto i konkretne wyjaśnienia.
_________________
tp
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-05-2009, 23:55   

tad42, może to dziwne,ale producent tak to zaprojektował że masa na deskę jest brana właśnie z tamtego miejsca.Nie gwarantuje że coś to pomoże ale tyle zostaje.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-05-2009, 19:17   

Dzieki za wszelkie rady. Chyba wyczerpaly sie mozliwosci naprawy tego problemu. Wlasnie wyczyscilem te masy ponizej cewki (bo chyba chodzilo o kabelki przytwierdzone do blachy pod cewka zaplonowa) i jest tak samo. Temperatura plynu w zbiorniczku wyrownawczym 90 st i wtedy wlacza sie wentylator chlodnicy, a wskaznik pokazuje w tym momencie trzy kreski za 90 i ciekawe ktory termometr klamie :)
_________________
tp
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-05-2009, 17:27   

tad42, a jak się to stało?Samo z siebie,taki kupiłeś czy co?A teraz to zostaje chyba tylko dłubanie w desce.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-05-2009, 20:29   

Nie bede jeszcze dlubal w desce :) Tam jest raczej OK. Podejrzewam, ze zamulone sa kanaliki w bloku, bo kiedys byl uzyty proszek do uszczelniania starej, cieknacej chlodnicy i caly czas jakies drobinki tego proszku zlatuja. Teraz wlalem czystej wody, takiej odmineralizowanej bez kamienia. Troche na niej pojezdze, potem spuszcze i naleje jeszcze raz wody, az do skutku. Zauwazylem, ze na wodzie temperature pokazuje mniejsza, czyli jest nadzieja... Jak za ktoryms razem poleci czysta woda, to dopiero zastosuje plyn.
Ktos moze zapytac dlaczego nie spuscilem cieczy z bloku i od razu odpowiem,ze sruba spustowa w bloku tkwi tak mocno, ze boje sie zeby jej nie ukrecic. W koncu to wszystko co jest w ukladzie powoli przejdzie do wody i musi wyleciec... Nie chce tez stosowac niczego do plukania ukladu, bo chlodnica jest nowa-wiadomo, po co jej niepotrzebna chemia.
_________________
tp
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2009, 21:09   

jeśli już zdecydujesz się na jakąś płukankę, to nie oszczdzędzaj i nie kupuj noname tylko coś firmowego weź, a jeśli walczysz czysta wodą to butelka octu może pomóc
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-05-2009, 20:29   

Jest mała nadzieja, bo na wodzie (wymienilem ja dwa razy) wskazuje 90 st, czasami przejdzie pół kreski poza 90 -oczywiscie w czasie jazdy,bo na postoju wiadomo:). Chce jeszcze dwa razy wymienic wode, bo caly czas pokazuje sie jeszcze lekko niebieski kolor od plynu, ktory byl w ukladzie. Kusi mnie troszke ten ocet, ale nie wiem czy nie zaszkodzi, moze jeszcze ktos sie wypowie na temat octu, bo wiem, ze zakamieniony czajnik sie nim traktuje, ale w ukladzie nie ma kamienia, moze byc tylko syfek po proszku uszczelniajacym. pozdrawiam i dzieki za wszelkie rady.

** Dodano: 20-05-2009, 20:46 **
Jeszcze Wam pozawracam glowe:) Otóż dzis rozmawialem z gosciem w sklepie i powiedzialem mu, ze na wodzie pokazuje 90 stopni, a na plynie powyzej 90. Powiedzial, ze moze pompa wody lepiej przerzuca wode, bo jest rzadka, a plyn bardziej gęsty, a pompa nie jest juz pierwszej mlodosci. Jak myslicie, czy kombinować z wymianą pompy i isć tym tropem, czy po prostu dać sobie spokoj. A tak nawiasem, to wydaje mi sie, ze z wymiana pompy jest troche kombinacji, bo dostep do niej jest malo wygodny. Robił to juz ktoś? jeśli tak to prosze krotko opowiedziec jak sie za to zabrac... dziekuje za dotychczasowa dyskusje, wiele mi Wasze uwagi pomogły...

** Dodano: 30-05-2009, 22:21 **
Układ zalałem Prestone i jest OK. Wskazówka w czasie jazdy maksymalnie wychyliła się 1 kreskę za 90 st. Polecam ten płyn, bo jego temp. wrzenia to 130 stopni i nie jest drogi...
_________________
tp
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load