nie pokazuje temperatury |
Autor |
Wiadomość |
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:30 nie pokazuje temperatury
|
|
|
Witam,
Nie wiem gdzie dokładnie umieścić ten temat.
Mam taki problem. Na desce rozdzielczej nie pokazuje mi temperatury płynu chłodniczego lub czegoś tam. Potocznie mówi się, że to temperatura silnika. Co musiałbym wymienić żeby znowu zadziałalo. Zanim się popsuł wskazówka skakała sobie przy każdej zmianie biegów. Wyglądało to jakbym miał ładowanie turbo, bo szybko spadała i wolno się podnosiła. No ale pewnego dnia już się nie podniosła.
A teraz, przy tych upałach czuję, że silnik mi się za bardzo grzeje jak nie działa ta wskazówka. Wcześniej się nie grzał w takich temperaturach.
Co to może być?? Co muszę wymienić lub naprawić?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:38
|
|
|
między świecami, w głowicy masz wkręcony czujnik z jednym kabelkiem, być może padł, ale skoro wcześniej skakała temperatura to podejrzewam, że ten kabelek się zerwał lub pękł gdiześ w otulinie
możesz to łatwo sprawdzić, po zetknieciu kableka z masą (np. obudową silnika) wskaźnik na desce powinien pokazać maksymalną temperaturę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:46
|
|
|
pomiędzy świecami?? Nie znam się zbytnio na autach. Ale takie proste sprawy warto wiedzieć. Możesz mi naświetlić jak to może wyglądać?? |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:53
|
|
|
kimson, widzę że masz dieselka, w poprzednim poście tego nie napisałeś więc opisałem jak dla benzyniaka
nie wiem gdzie w dieslach jest czujnik ale jest to niewielka rzecz wkręcona najczęściej w gowicę, dochodzi do tego jeden przewód (mierzona jaest chyba rezystanacja miedzy przewodem a masą) i wsówka często osłonieta jest takim gumowym kondomem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:59
|
|
|
ok dzięki wielkie za wytłumaczenie. zobaczę jutro rano co tam jest i najwyżej będę dalej pisał. A może być to przyczyna tego, że silnik mi się grzeje za bardzo?? Czuję taki lekki charakterystyczny dla przegrzanego silnika "smrodek" jak włączę nawiew. Zresztą z tego co już wcześniej jeździłem dieselkami to temp. powinna być na poziomie ok 80 st. C. A u mnie przekraczała 90. Jest to normalne?? |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:09
|
|
|
smrodek? może słodki zapach płynu chłodniczego, to by znaczyło że masz wyciek
róznie się autka grzeją ale jeśli temp tylko troszkę przekracza 90 stopni a w trasie jest troszkę niższa to nie ma się co przejmować |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:15
|
|
|
właśnie nie słyn chłodniczy. Tak jaby trochę spaliny ale to też nie to. Nie wiem nawet jak to określić. A w trasie jest cały czas taka sama temp. pow 90 st. C. |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:27
|
|
|
kimson, a załącza Ci się wentylator ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 19:09
|
|
|
właśnie dzisiaj zauważylem że nie!! a tego ustrojstwa co mi yoyo podpowiedział niema w silniku. ale znalazłem za to jakąś dziuręz gwintem na górze silnika co to może być? żadnego zwisającego kabla niema. POMOCY!!!! |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 19:34
|
|
|
kimson, zrób fotkę, albo kilka poszukamy razem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 19:37
|
|
|
oki. zrobie je jutro i podeśle.
** Dodano: 14-04-2009, 08:28 **
OK. Już zrobiłem. Jak się człowiek postara to zrobi. Dla wszystkich, którzy będą mieli lub mają problem taki jak ja miałem:
Czujnik temperatury w 1,7D jest na prawym boku silnika. Wystaje taki "kondonik". To tam jest właśnie czujnik. A kabel, który łączy się z tym czujnikiem odchodzi od rozdzielacza nad chłodnicą. U mnie był szary, i z mocnym uziemieniem- otuliną.
Pozdrawiam, i dzieki za pomoc. |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 21:35
|
|
|
Moze ktos z Was poda mi gdzie znajduje sie ten czujnik w tipo 1.4i, bo jakos skutecznie sie przede mna ukrywa. Czy da sie go wymienic bez spuszczania cieczy z ukladu? |
_________________ tp |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-05-2009, 21:56
|
|
|
Czujnik jest wkręcony w głowicę. Znaleźć go jest łatwo. Znajduje się miedzy 2 a 3 świecą, trochę powyzej nich. Idzie od niego kabelek i na twoim miejscu sprawdziłbym ten kabelek bo u mnie np kiedyś odłączył się on od czujnika, przylutowałem go i znowu było oki. Czujnik jest osłonięty gumowym brązowym kapturkiem, ściągnij kapturek i zobacz. P.S. jakby co to ja mam drugi taki czujnik, mogę ci za grosze sprzedać jak twoj nie bedzie sie nadawał.
** Dodano: 08-05-2009, 22:57 **
Moim zdaniem trzeba spuścić płyn z układu. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 22:11
|
|
|
nie trzeba spuszczać płynu, to miejsce jest dość wysoko w układzie, choć oczywiście zawsze może coś wyciec
jeśli chcesz sprawdzić czy kabelek jest ok to go dotknij do masy (obudowy silnika) temp. na desce powinna wtedy wskazywać max. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 22:41
|
|
|
czy to nie jest czujnik od cisnienia oleju? Tak mi sie cos kojarzy,bo go kiedys wymienialem... |
_________________ tp |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-05-2009, 07:59
|
|
|
Czujnik od ciśnienia oleju jest niżej a od wskaźnika temperatury silnika jest nad drugą świecą.
Zrób tak jak pisze kolega Yoyo.Po dotknięciu kablem silnika wskaźnik ma pokazać MAX.A płyn będzie się lał.Odkręcasz czujnik i zatykasz otwór palcem po czym szybko wkręcasz nowy.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 10:20
|
|
|
Dzieki Zielony. Czujnik juz kupiony, czekam tylko aż silnik ostygnie i biorę się do roboty. Czujnik na pewno jest nie do konca sprawny,, bo sprawdzalem temperature w zbiorniczku wyrownawczym, a tam temp. przy wlaczaniu wentylatora dochodzila do 90 stopni, wiec z chlodzeniem jest ok.
** Dodano: 09-05-2009, 14:56 **
No cóż...czujnik płynu wymieniony, termostat nówka i oczywiście chłodnica też i zero poprawy. Nadal wskazówka pokazuje przy normalnej jeździe dwie kreski za 90. Co koledzy na to? Ja już się poddałem, brak koncepcji. (Korci mnie jeszcze pompa cieczy, ale kręci się, więc powinna być ok. Co w jej wnętrzu może się zepsuć? ) |
_________________ tp |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-05-2009, 20:51
|
|
|
tad42, sprawdź jeszcze masę na podłużnicy pod cewka WN.A najlepiej to przerób te wsuwki na oczka,bo jak to ruszysz to zaczną się kłopoty hehe. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 22:10
|
|
|
Sądzisz, że z masą może być coś nie tak? Ona w tym miejscu ma coś wspólnego ze wskazaniami temperatury? Wskazówka przez to może wychylać się za bardzo w prawo? Dzięki za foto i konkretne wyjaśnienia. |
_________________ tp |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-05-2009, 23:55
|
|
|
tad42, może to dziwne,ale producent tak to zaprojektował że masa na deskę jest brana właśnie z tamtego miejsca.Nie gwarantuje że coś to pomoże ale tyle zostaje. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-05-2009, 19:17
|
|
|
Dzieki za wszelkie rady. Chyba wyczerpaly sie mozliwosci naprawy tego problemu. Wlasnie wyczyscilem te masy ponizej cewki (bo chyba chodzilo o kabelki przytwierdzone do blachy pod cewka zaplonowa) i jest tak samo. Temperatura plynu w zbiorniczku wyrownawczym 90 st i wtedy wlacza sie wentylator chlodnicy, a wskaznik pokazuje w tym momencie trzy kreski za 90 i ciekawe ktory termometr klamie |
_________________ tp |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-05-2009, 17:27
|
|
|
tad42, a jak się to stało?Samo z siebie,taki kupiłeś czy co?A teraz to zostaje chyba tylko dłubanie w desce. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:29
|
|
|
Nie bede jeszcze dlubal w desce Tam jest raczej OK. Podejrzewam, ze zamulone sa kanaliki w bloku, bo kiedys byl uzyty proszek do uszczelniania starej, cieknacej chlodnicy i caly czas jakies drobinki tego proszku zlatuja. Teraz wlalem czystej wody, takiej odmineralizowanej bez kamienia. Troche na niej pojezdze, potem spuszcze i naleje jeszcze raz wody, az do skutku. Zauwazylem, ze na wodzie temperature pokazuje mniejsza, czyli jest nadzieja... Jak za ktoryms razem poleci czysta woda, to dopiero zastosuje plyn.
Ktos moze zapytac dlaczego nie spuscilem cieczy z bloku i od razu odpowiem,ze sruba spustowa w bloku tkwi tak mocno, ze boje sie zeby jej nie ukrecic. W koncu to wszystko co jest w ukladzie powoli przejdzie do wody i musi wyleciec... Nie chce tez stosowac niczego do plukania ukladu, bo chlodnica jest nowa-wiadomo, po co jej niepotrzebna chemia. |
_________________ tp |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:09
|
|
|
jeśli już zdecydujesz się na jakąś płukankę, to nie oszczdzędzaj i nie kupuj noname tylko coś firmowego weź, a jeśli walczysz czysta wodą to butelka octu może pomóc |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-05-2009, 20:29
|
|
|
Jest mała nadzieja, bo na wodzie (wymienilem ja dwa razy) wskazuje 90 st, czasami przejdzie pół kreski poza 90 -oczywiscie w czasie jazdy,bo na postoju wiadomo:). Chce jeszcze dwa razy wymienic wode, bo caly czas pokazuje sie jeszcze lekko niebieski kolor od plynu, ktory byl w ukladzie. Kusi mnie troszke ten ocet, ale nie wiem czy nie zaszkodzi, moze jeszcze ktos sie wypowie na temat octu, bo wiem, ze zakamieniony czajnik sie nim traktuje, ale w ukladzie nie ma kamienia, moze byc tylko syfek po proszku uszczelniajacym. pozdrawiam i dzieki za wszelkie rady.
** Dodano: 20-05-2009, 20:46 **
Jeszcze Wam pozawracam glowe:) Otóż dzis rozmawialem z gosciem w sklepie i powiedzialem mu, ze na wodzie pokazuje 90 stopni, a na plynie powyzej 90. Powiedzial, ze moze pompa wody lepiej przerzuca wode, bo jest rzadka, a plyn bardziej gęsty, a pompa nie jest juz pierwszej mlodosci. Jak myslicie, czy kombinować z wymianą pompy i isć tym tropem, czy po prostu dać sobie spokoj. A tak nawiasem, to wydaje mi sie, ze z wymiana pompy jest troche kombinacji, bo dostep do niej jest malo wygodny. Robił to juz ktoś? jeśli tak to prosze krotko opowiedziec jak sie za to zabrac... dziekuje za dotychczasowa dyskusje, wiele mi Wasze uwagi pomogły...
** Dodano: 30-05-2009, 22:21 **
Układ zalałem Prestone i jest OK. Wskazówka w czasie jazdy maksymalnie wychyliła się 1 kreskę za 90 st. Polecam ten płyn, bo jego temp. wrzenia to 130 stopni i nie jest drogi... |
_________________ tp |
|
|
|
|
|