Swap "góry" 1.6 SPI -> 1.6 MPI |
Autor |
Wiadomość |
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2017, 15:30 Swap "góry" 1.6 SPI -> 1.6 MPI
|
|
|
Myślałem ostatnio nad przełożeniem głowicy z kolektorem z silnika 1.6 MPI do mojego jednopunktu. Stąd pytanie: wszystko na 100% pasuje plug and play? Duża zabawa z osprzętem silnika i elektryką? I przede wszystkim: robił to ktoś? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2017, 19:41
|
|
|
Kolektor ssący pasuje, egr zaślepić. Trzeba by dać wałek też od MPI bo deczko ostrzejszy niż np. spi czy gaźnik. Ecu, wiązka, nie wiem czy pompy w baku nie trzeba by zmienić bo ta do spi daje 1,3 bar tylko. Ale czy warto dla tych 15km ??
Można by się zastanowić nad 1.6 16v, ewentualnie 2.0 8v mocy 113km/156Nm, ma niezły dół a i zakręci się do 7tys rpm jak trzeba |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-02-2017, 09:16
|
|
|
ta nierub dziada i wkładaj 1.6 16v z bravo ja to mam i samochód samolot jest |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-02-2017, 12:04
|
|
|
Myślałem o tym, ale: 1)czas, 2)pieniądze. Pracuję po 12h dziennie i nie znajdę czasu, żeby samemu zrobić swapa, a dawanie tego mechanikowi to z kolei większa moneta ;/ Powiem o co chodzi: mam w tej chwili wymodzoną niezłą rzeźbę w postaci sekwencji założonej do SPI i nie idzie tego wystroić, żeby równocześnie był dobry dół i bogata mieszanka powyżej 4k rpm. Gazownicy walczą, ale chyba ich to przerasta. Mam to poskładane na wtryskach valtec typ 30 i na mój rozum one są za wolne do spi(mono motronic bosha ma minimalne czasy ~1ms, a waldemary chyba ~4ms) i tu powinny wjechać matrixy, żeby działało dobrze, no ale to oni są fachoFcy i powinni wiedzieć lepiej. Myślałem, żeby po najniższej linii oporu zrobić z silnika wielopunkt i wtedy obędzie się bez wymiany wtrysków(a za matrixy koło 400zł trzeba liczyć). Wtedy wtryski w tryb full group i chyba trzeba by być bardzo nieudanym, żeby tego nie wystroić. A i dodatkowe 15KM powitałbym z radością
Jak myślicie, co robić?
1)zamiana "czapki" i osprzętu na MPI
2)na bogato- swap na 16v
3)inne propozycje? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2017, 16:00
|
|
|
Jak masz wszystko do przeróbki na MPI to zakładaj zrób tylko lekki tuning głowicy :p ( ruwnanie kanałów w głowicy z tymi od kolektorów ) można by się jeszcze pokusić o ostrzejszy wałek i mogło by to nieźle chodzić |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-02-2017, 17:47
|
|
|
Kajlon, jakbym miał, to bym już kombinował jak to przełożyć sęk w tym, że w obu przypadkach czeka mnie wydanie mniejszych, czy większych pieniędzy i chcę to dobrze zaplanować |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2017, 18:55
|
|
|
Mam kolektor ssący z przepustnica i wtryskami od MPI a Maciek moze jeszcze ma glowiczke z wałkiem od MPI |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2017, 20:28
|
|
|
a mam |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2017, 07:26
|
|
|
Kajlon, Maciek, to jeszcze ECU i możemy robić interesy |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2017, 12:29
|
|
|
kup z Punto |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2017, 15:01
|
|
|
Punto 1 ten sam silnik, nie? Pytanie jak poskładać elektrykę? Nie chce mi się wierzyć, że obejdzie się bez zabawy cała wiązką... |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-03-2017, 16:53
|
|
|
mam taki kolektor na handel |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2017, 07:56
|
|
|
tak Punto 1 ma ten sam silnik 1.6 MPI 90KM |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2017, 19:36
|
|
|
Da radę to poskładać nie mając kompletnej wiązki z MPI? Kolejna rzecz: wielopunkt według dokumentacji ma wyższy stopień sprężania, czy to ma prawo prawidłowo działać na głowicy z SPI albo gaźnika? Takie głowice mam 3, więc mogę się pobawić Czy to za sprawą recyrkulacji spalin sprężanie jest wyższe? Wtedy bez EGR byłoby identycznie jak w głowicy MPI z zaślepionym? To się nie odbije na osiągach? Czy różnica tkwi w samej głowiczce? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2017, 19:45
|
|
|
kefir, Zaślepisz egr w głowicy i będzie działać, ewentualnie dasz głowice bez dziury na egr i tez będzie. Dasz do planowania to niech ci zbiorą deczko więcej jak samo planowanie. U siebie miałem zdjęte chyba z 1,5 mm ale na rozrządzie o pół ząbka był przestawiony. Co do wiązki to na dobra sprawę sam by skomponował, tylko ECU trzeba rozpracować od czego jaki pin we wtyczce. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2017, 19:58
|
|
|
Kajlon, czyli rozpracować schematy instalacji elektrycznej SPI i MPI i lutownica w dłoń? Mechaniki się nie boję, tylko strach że poskładam silnik i nie odpalę ;/ Głowicę mam odłożoną z poprzedniej Tempry, a ona była fajnie dłubnięta, więc parę koników więcej powinno być teoretycznie. Jakbym samochód z poskładanym silnikiem zawiózł ogarniętemu elektrykowi, to mi to podłączy? Głównie chodzi mi czy to robota na pół godziny z elektryką, czy zabawa na wiele dni, i rwanie pół wiązki żeby odpalić... |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2017, 20:28
|
|
|
kefir, popytaj kolesi od 1.6 MPI z allegro bo jest kilka silników, może który ma kompa i wiązkę . Wtedy tylko wtyczki podłączysz do osprzętu. Linke gazu też warto było by przytulić bo pewnie inna jak w spi. Sam wiązkę też ogarniesz ale wtyczki trzeba by mieć i schemat ins. silnika. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2017, 20:31
|
|
|
Kajlon, a ruszy na obecnej cewce, czy też do podmiany na GM? |
|
|
|
|
|