Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 16v
Autor Wiadomość
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2005, 18:56   2.0 16v

Witam!
Potrzebowal bym troche danych na temat silnika 2.0 16v.

Przedewszystkim wzniosy krzywek i konty otwarcia najlepiej dla walkow seryjnych jak i sportowych - z gory dzieki za info.

Jak rozniez mam pytanie dotyczace tlokow w silnikach 1.8 - 2.0 8v a 16v. Czy tloki te roznia sie od siebie ksztaltem, czy w silniku 16v mozna zastosowac tloki z ktorejs 8v ? Napewno odpadaja z silnika 1.6 8v (dohc) gdyz tam sa wystajace tloki.
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2005, 20:19   

Ja się podłączę do pytnia,ale o wytrzymałość tłoków i korbowodów w 2.0 8v.
W Lanci jeździł silnik 2.0 8v lecz turbo i ponoć był to ten sam silnik co w T tylko wsadzone turbo. Prawda czy nie?
Jakie obciążenia mogłyby wyrzymać seryjne bebechy z 2.0 8v (pewnie 3a by było wysadzić jeden silnik żeby się dowiedzieć) :lol: 8)
Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2005, 20:42   

z tego co ja wiem,to turbo dorzucono do silników 2.0 16v i sa montowane w fiatch coupe,maja z tego co pamietam ok 225 kucy,nie wiadomo mi nic o turbie w 2.0 8v
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-12-2005, 21:00   

Binio, a probowales czegos szukac w manualach w naszym downloadzie? Moze znajdziesz wymiary dot. tlokow itp.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2005, 22:21   

miszko dla mnie najwazniejszy jest ksztalt tloka glownie chodzi o denko, bo srednice wiadomo sa te same, roznica moze byc w wysokosci i grubosci denka, a tych danych raczej w manualach nie bedzie, ale dla pewnosci poszukam - dzieki za podpowiedz
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2005, 00:53   

Ego - bardzo malo Ci wiadomo jak na osobe tak duzo prawiaca w innych tematach

jednym z pierwszych popularnych i sprawdzonych turbiakow bylo wlasnie 8vt...

...m.in. w Lancii Delcie, pozniej w Themie itd... w pierwszej wersji 165km, pozniej dosc popularna 185km.

Raku: Roznica jest kolosalna w stopniu sprezania, i bardzo mozliwe ze takze w wytrzymalosci - material

Nie wiem jak to jest dokladnie w 2.0, ale wiem ze ceny tlokow od 1.4 T o stopniu sprezania w okolicach 8:1, sa juz we wloszech parokrotnie drozsze od tych z NA st. spr. 9-9,5:1
Z kolei nie roznia sie one prawie wcale od tych z Punto GT, a roznice w cisnieniu i momencie spore. Uno 0.7bara a Punto 1.3b oczywiscie nadcisnienia

Co do pytania w temacie: 1.8 od 2.0 roznia sie skokiem. Jednak sam ksztalt tloka pomiedzy 16v a 8v moze sie znacznie roznic, nie wiem jak z ich kolizyjnoscia, ale sa raczej tak zrobione, by nawet przy ew. spotkaniu tloka z zaworami nie narobic powaznych konsekwencji.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-12-2005, 01:51   

TUTAJ sa ciekawe zdjecia.Wg. mnie te tloki z wklesnietymi denkami sa od wesji turbo.U mnie sa plaskie jak na innych zdjeciach.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-12-2005, 09:44   

Pele_Tipo napisał/a:
Ego - bardzo malo Ci wiadomo jak na osobe tak duzo prawiaca w innych tematach


a musze wszystko wiedzieć? jak widzisz niema ludzi wszech wiedzących
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
  
     assistance   Moneta
 
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-12-2005, 18:32   

Pele_Tipo o roznicach w skoku wiem, ale chodzi mi o roznice w ksztalcie denka. Chce zmienic glowice na 16v i w moim przypadku wiaze sie to ze zmina tlokow na "plaskie" i teraz pytanie czy musza byc od 16 czy wystarcza od 8 ?
Kiedys na stronie Euro Moto Fanu byly rysunki tlokow z poszczegolnych wersjii Tipo/Tempra Delta/Prisma ale niestety www nie dziala :(
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2005, 12:59   

Raku napisał/a:
Jakie obciążenia mogłyby wyrzymać seryjne bebechy z 2.0 8v

8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-12-2005, 22:42   

ego napisał/a:
z tego co ja wiem,to turbo dorzucono do silników 2.0 16v i sa montowane w fiatch coupe,maja z tego co pamietam ok 225 kucy,nie wiadomo mi nic o turbie w 2.0 8v


FC 2,0 16V mialy 190PS
natomiast 2,0 20V bylo 220PS
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-12-2005, 22:46   

TiP016V;) napisał/a:
ego napisał/a:
z tego co ja wiem,to turbo dorzucono do silników 2.0 16v i sa montowane w fiatch coupe,maja z tego co pamietam ok 225 kucy,nie wiadomo mi nic o turbie w 2.0 8v


FC 2,0 16V mialy 190PS
natomiast 2,0 20V bylo 220PS


możliwe,dlatego napisałem,że jeśli dobrze pamiętam,ale źle pamiętałem #-o ,dzięki za poprawienie ;D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load