Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SPI -> MPI
Autor Wiadomość
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2005, 19:23   SPI -> MPI

Witam wszystkich forumowiczow TTT !!
W zwizaku z pracami nad moim autem (http://projekt900.fiatuno.pl) i dalszymi planami rozwoju mam pytanie dotyczace zasilania i sterownaia wtryskowego w silnikach DOHC fiat/lancia.

W obecnej fazie prac w aucie (fiat uno) zamontowany zostal silnik 1.6 DOHC SPI (Tipo) wraz z calym osprzetem i jednostka sterujaca. W ramach dlaszych ewolucji chcialbym przejsc z zasilania SPI na MPI - czy jest to mozliwe z wykorzystaniem sterownika SPI ?

Z tego co zdarzylem ustalic (dzieki schemata zamieszczonym na tym forum) w silnikach 1.8 - 2.0 (z zasilaniem MPI) do regulacji wolnych obrotow wykorzystany jest elektrozawor.
W silniku 1.6 znajduje sie silniczek krokowy (cztero przewodowy), czy jest mzoliwsoc zastosowania w kolektorze MPI silniczka krokowego, ewentualnie czy sterownik SPI moze z powodzeniem sterowac elektrozaworem z wersji MPI.

Z gory dziekuje za pomoc i serdecznie zapraszam na moja strone.
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 11-11-2005, 20:12   

a ja zadam nieco dziwne pytanie...
Po co pakujesz w to Uno kase i silnik od Tipo? Wpakuj od UNO turbo i bedzie wiecej frajdy.Skoro i tak juz sporo kasy wpakowales...Zmien elementy silnika na kute...Jak juz sie bawic w tuning to bawic,a nie jakis pic na wode fotomontaż...
     assistance
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2005, 20:25   

Robertino napisał/a:
a ja zadam nieco dziwne pytanie...
Po co pakujesz w to Uno kase i silnik od Tipo? Wpakuj od UNO turbo i bedzie wiecej frajdy.Skoro i tak juz sporo kasy wpakowales...Zmien elementy silnika na kute...Jak juz sie bawic w tuning to bawic,a nie jakis pic na wode fotomontaż...


Robertino Nie sadze zeby to bylo dziwne pytanie - dlaczego silnik z tipo, bo IMHO jest wiecej mozliwsoci, a poza uno turbo jest juz dosc sporo, a uno dohc znacznie mniej - to tak jak bym sie zapytal poco do tipka pchac 2.0 z coupe :) Kute elemtnety silnika, czemu nie, podaj mi jakies namiary na producenta i ewentualnie dystrybutora na Polske - bede wdzieczny.
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-11-2005, 09:06   

hmmm... moze inaczej, wejdz na http://www.streetracing.pl/forum/index.php
i Zaloz temat. Tam ci chlopaki podpowiedza co nieco.
A na moj gust to gdybys zalozyl silnik od Uno turbo to tez mialbys wcale niemalo mozliwosci.
Zakladajac od tipo robic to co robisz. Polerujesz dolot,robisz gniazda zaworowei inne takie pier*ol aby moc zwiekszyc,mniejsza o to co tam robisz a w Uno Turbo? Mozesz sie jeszcze dodatkowo pobawic cisnieniem doładowania. Jest wiecej mozliwosci kombinowania w takim silniku niz w zwyklym 1,6 DOHC od Tipka. Ja mam u siebie w tipku wlasnie takis silnik. Seryjnie ma 90 koni.Chwale sobie ten silnik ale czy on sie nadaje do tuningu to ja nie wiem.Nie jestem tak swiecie przekonany. Fiat Uno to mala masa przedewszystkim. Wsadzisz ten 1,6 90 konny i juz samo w sobie smiga ale wsadz turbo to wtedy jest to mala rakieta. Turbo daje ci ogromny moment obrotowy i wiecej mozliwosci jak na moj gust.Zaklikaj na autocentrum do Tomi 16V on ma swoj warsztat Klinike Tuningu http://www.klinikatuningu.pl/ powolaj sie na mnie i on Ci podpowie co nieco. On sam jezdzi Tipkiem 2,0 16V juz rasowanym.
Pozdrawiam i zycze udanego dlubania ;)
     assistance
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2005, 16:42   

Robertino wielkie dzieki za namiary, ale wstrzymam sie troszke moze ktos da jakis pomysl na tym forum[/b]
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-11-2005, 18:41   

Binio napisał/a:
czy jest to mozliwe z wykorzystaniem sterownika SPI

Chodzi Ci sterownika, czyli komputera? Jesli tak to raczej to nie wchodzi w gre.

A ile ty masz KM? Bo z tego co pamietam, byly dwa DOHC:
:arrow: z SPI i mialy 90KM, producent osprzetu GM / Multec oraz
:arrow: MPI rowniez o tej samej mocy 90KM, firmy GM, ale osprzet od Delco.

Obydwa te silniki sa 90KM. Wiec nie wiem czy warto sie bawic?!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2005, 22:01   

Binio napisał/a:
W obecnej fazie prac w aucie (fiat uno) zamontowany zostal silnik 1.6 DOHC SPI (Tipo) wraz z calym osprzetem i jednostka sterujaca. W ramach dlaszych ewolucji chcialbym przejsc z zasilania SPI na MPI - czy jest to mozliwe z wykorzystaniem sterownika SPI ?


Raczej nie darady, w układach wielopunkowych inaczej realizowany jest wtrysk. Albo jest to wtrysk sekwencyjny(każdy wtryskiwacz osobno sterowany) albo ciągły(wszystkie wtryski na raz), ale wtedy jest inny algorytm sterowania.
Najprościej zaadaptować cały układ z 1,8/2,0 na wielopunktowym wtrysku.

Cytat:
Kute elemtnety silnika, czemu nie, podaj mi jakies namiary na producenta i ewentualnie dystrybutora na Polske - bede wdzieczny.

http://www.guy-croft.com - jeden z większych specjalistów od dwu-wałkowych silników fiata
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-11-2005, 12:33   

romano tu masz racje ze zdecydowanie lepszy efekt dalo by zastosowanie calego ukladu sterowania z MPI, ale wiaze sie to z kolejnym przerabianiem wiazki elektrycznej.
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load