|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
SPI -> MPI |
Autor |
Wiadomość |
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 19:23 SPI -> MPI
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczow TTT !!
W zwizaku z pracami nad moim autem (http://projekt900.fiatuno.pl) i dalszymi planami rozwoju mam pytanie dotyczace zasilania i sterownaia wtryskowego w silnikach DOHC fiat/lancia.
W obecnej fazie prac w aucie (fiat uno) zamontowany zostal silnik 1.6 DOHC SPI (Tipo) wraz z calym osprzetem i jednostka sterujaca. W ramach dlaszych ewolucji chcialbym przejsc z zasilania SPI na MPI - czy jest to mozliwe z wykorzystaniem sterownika SPI ?
Z tego co zdarzylem ustalic (dzieki schemata zamieszczonym na tym forum) w silnikach 1.8 - 2.0 (z zasilaniem MPI) do regulacji wolnych obrotow wykorzystany jest elektrozawor.
W silniku 1.6 znajduje sie silniczek krokowy (cztero przewodowy), czy jest mzoliwsoc zastosowania w kolektorze MPI silniczka krokowego, ewentualnie czy sterownik SPI moze z powodzeniem sterowac elektrozaworem z wersji MPI.
Z gory dziekuje za pomoc i serdecznie zapraszam na moja strone. |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 20:12
|
|
|
a ja zadam nieco dziwne pytanie...
Po co pakujesz w to Uno kase i silnik od Tipo? Wpakuj od UNO turbo i bedzie wiecej frajdy.Skoro i tak juz sporo kasy wpakowales...Zmien elementy silnika na kute...Jak juz sie bawic w tuning to bawic,a nie jakis pic na wode fotomontaż... |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 20:25
|
|
|
Robertino napisał/a: | a ja zadam nieco dziwne pytanie...
Po co pakujesz w to Uno kase i silnik od Tipo? Wpakuj od UNO turbo i bedzie wiecej frajdy.Skoro i tak juz sporo kasy wpakowales...Zmien elementy silnika na kute...Jak juz sie bawic w tuning to bawic,a nie jakis pic na wode fotomontaż... |
Robertino Nie sadze zeby to bylo dziwne pytanie - dlaczego silnik z tipo, bo IMHO jest wiecej mozliwsoci, a poza uno turbo jest juz dosc sporo, a uno dohc znacznie mniej - to tak jak bym sie zapytal poco do tipka pchac 2.0 z coupe Kute elemtnety silnika, czemu nie, podaj mi jakies namiary na producenta i ewentualnie dystrybutora na Polske - bede wdzieczny. |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2005, 09:06
|
|
|
hmmm... moze inaczej, wejdz na http://www.streetracing.pl/forum/index.php
i Zaloz temat. Tam ci chlopaki podpowiedza co nieco.
A na moj gust to gdybys zalozyl silnik od Uno turbo to tez mialbys wcale niemalo mozliwosci.
Zakladajac od tipo robic to co robisz. Polerujesz dolot,robisz gniazda zaworowei inne takie pier*ol aby moc zwiekszyc,mniejsza o to co tam robisz a w Uno Turbo? Mozesz sie jeszcze dodatkowo pobawic cisnieniem doładowania. Jest wiecej mozliwosci kombinowania w takim silniku niz w zwyklym 1,6 DOHC od Tipka. Ja mam u siebie w tipku wlasnie takis silnik. Seryjnie ma 90 koni.Chwale sobie ten silnik ale czy on sie nadaje do tuningu to ja nie wiem.Nie jestem tak swiecie przekonany. Fiat Uno to mala masa przedewszystkim. Wsadzisz ten 1,6 90 konny i juz samo w sobie smiga ale wsadz turbo to wtedy jest to mala rakieta. Turbo daje ci ogromny moment obrotowy i wiecej mozliwosci jak na moj gust.Zaklikaj na autocentrum do Tomi 16V on ma swoj warsztat Klinike Tuningu http://www.klinikatuningu.pl/ powolaj sie na mnie i on Ci podpowie co nieco. On sam jezdzi Tipkiem 2,0 16V juz rasowanym.
Pozdrawiam i zycze udanego dlubania |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2005, 16:42
|
|
|
Robertino wielkie dzieki za namiary, ale wstrzymam sie troszke moze ktos da jakis pomysl na tym forum[/b] |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2005, 18:41
|
|
|
Binio napisał/a: | czy jest to mozliwe z wykorzystaniem sterownika SPI |
Chodzi Ci sterownika, czyli komputera? Jesli tak to raczej to nie wchodzi w gre.
A ile ty masz KM? Bo z tego co pamietam, byly dwa DOHC:
z SPI i mialy 90KM, producent osprzetu GM / Multec oraz
MPI rowniez o tej samej mocy 90KM, firmy GM, ale osprzet od Delco.
Obydwa te silniki sa 90KM. Wiec nie wiem czy warto sie bawic?! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2005, 22:01
|
|
|
Binio napisał/a: | W obecnej fazie prac w aucie (fiat uno) zamontowany zostal silnik 1.6 DOHC SPI (Tipo) wraz z calym osprzetem i jednostka sterujaca. W ramach dlaszych ewolucji chcialbym przejsc z zasilania SPI na MPI - czy jest to mozliwe z wykorzystaniem sterownika SPI ? |
Raczej nie darady, w układach wielopunkowych inaczej realizowany jest wtrysk. Albo jest to wtrysk sekwencyjny(każdy wtryskiwacz osobno sterowany) albo ciągły(wszystkie wtryski na raz), ale wtedy jest inny algorytm sterowania.
Najprościej zaadaptować cały układ z 1,8/2,0 na wielopunktowym wtrysku.
Cytat: | Kute elemtnety silnika, czemu nie, podaj mi jakies namiary na producenta i ewentualnie dystrybutora na Polske - bede wdzieczny. |
http://www.guy-croft.com - jeden z większych specjalistów od dwu-wałkowych silników fiata |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-11-2005, 12:33
|
|
|
romano tu masz racje ze zdecydowanie lepszy efekt dalo by zastosowanie calego ukladu sterowania z MPI, ale wiaze sie to z kolejnym przerabianiem wiazki elektrycznej. |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|