|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
gaśnie silnik |
Autor |
Wiadomość |
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2008, 20:44 gaśnie silnik
|
|
|
Problem przedstawia się następująco, silnik podczas jazdy zarówno jak zimny jak i ciepły potrafi zgasnąć gdy dłużej wcisnę sprzęgło lub jadę na luzie.Szczególnie dzieje się to podczas jazdy na LPG, choć na benzynie też czasem potrafi.Dodatkowo jest problem z obrotami przeważnie trzyma prawidłowe ale czasem są takie 700-600 i trzęsie budą.
I tu nasuwają się moje pytania czy wymienione poniżej sprawy mają coś z tym wspólnego czy szukać przyczyny gdzie indziej?
1.Silnik gubi olej przez uszczelkę pod pokrywą zaworów-wymieniam na dniach
2.dziura w tłumiku końcowym
3.Niedogrzany silnik- temperaturę 90' łapie dopiero jak stoję w korku, podczas normalnej jazdy jest sporo poniżej 90'
Może ''usterki'' 1 i 2 są trochę naiwne co do opisanego problemu, ale może coś w tym jest? |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 20:49
|
|
|
evillysy, a moze masz przepustnice zabrudzona wymyj ja delikatnie rozpuszczalnikeim |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2008, 20:55
|
|
|
albert19912, zapomniałem dopisać że to też zrobię na dniach |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 21:02
|
|
|
evillysy, to jeszcze jak masz na jednopunkcie to krokowca sprawdz i obroty czy masz dobrze zapłon ustawiony |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 22:11
|
|
|
evillysy napisał/a: | podczas normalnej jazdy jest sporo poniżej 90' | no to dobrze wiesz co jest przyczyną wkład termostatu się kłania. evillysy napisał/a: | 2.dziura w tłumiku końcowym | to z gaśnięciem nie ma nic wspólnego. Cytat: | 1.Silnik gubi olej przez uszczelkę pod pokrywą zaworów-wymieniam na dniach | to również evillysy, tak poza tym to o którym samochodziku piszesz? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2008, 18:20
|
|
|
JAM_BELFEGOR, o Cromie
a termostat też na dniach wymieniam |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-11-2008, 11:56
|
|
|
evillysy bo niedługo to całe auto na nowe wymienisz... na dniach nie no żart. miałem tak samo czasem się zdaża że jak jade na Pb i jest zimny to też mi zgaśnie na 1 skrzyżowaniu potem już nie a wcześniej jak na LPG śmigałem to miałem tak samo i szczerze mówiąc odkąd jeżdżę na Pb to już tak nie mam myślałem że to parownik wymieniłem cały kompletny parownik wyregulowałem gaz... i było to samo ale z kim bym nie gadał to każdy mówił że krokówka lub przepustnica no ale tego nie czyściłem. nie mam czasu prawie w ogóle. wyczyszczę na wekendzie.
obroty na Pb mi nieznacznie fikają. na gazie to była tragedia (1200-700-600-1000-600-1200, i tak w kółko). a co do termostatu to raczej nie jest tego wina... termostat masz dobry. ja mam tak samo temp 90 osiąga tylko w korkach albo podczas jazdy 150 km/h normalnie jest ponad 70 przy normalnej jeździe na trasie. w mieście powyżej 80. ale 90 bardzo żadko. (oczywiście mówimy o takich warunkach jak teraz bo w lato non stop było 90) |
|
|
|
|
strongmen
witamy nowego
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 4 Skąd: Podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-11-2008, 21:44
|
|
|
albert19912 napisał/a: | evillysy, to jeszcze jak masz na jednopunkcie to krokowca sprawdz i obroty czy masz dobrze zapłon ustawiony |
A to raczej do gazu nie ma nic w spulnego, predzej na paliwie.
Co do samej przyczyny polecam wymiane filterka przy gazie i termostatu, nie zaszkodzi sprawdzic plyn jego wlasciwosci hcoc to nie ma nic w spulnego z tymi opisanymi przypadkami, ale na zimi nie zaszkodzi luknac. A i odpowieczyc uklad tez moze byc przyczyna zamarzania serwa.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2008, 08:52
|
|
|
Też mam temp, poniżej 90 st. Termostat jest dobry. Ten tym już tak ma. Po drugie nie wiadomo na ile przekłamuje czujnik temp. i ja jeszcze mam czujnik wkręcany w blok, a nie w termostacie, więc odchyłki moga byc różne.
W tej sytuacji każdy Ci powie, że masz termostat do wymiany. Ja wymieniłem już dwa i dałem sobie spokój. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|