Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zwarcie-klaskon i zapalniczka nie światła stop tak
Autor Wiadomość
wojcioo 



Wiek: 49
Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 30
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-10-2007, 07:57   Dziwne zwarcie-klaskon i zapalniczka nie światła stop tak

Witam. Mój problem polega na tym że nie dział mi gniazdo zapalniczki i klakson a światła stopu tak. Wszystkie podpięte są do jednego bezpiecznika. Bezpiecznik jest ok. Jestem trochę zielony w temacie co mam zrobić żeby to naprawić. Pozdrawiam
_________________
wojcioo
     assistance
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-10-2007, 21:46   

wojcioo napisał/a:
co mam zrobić żeby to naprawić


Posprawdzać przewody...
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2007, 20:19   

a może zaśniedziałe masz styki na kostce wchodzącej w panel bezpieczników od tyłu
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2007, 21:34   

sprawdź przekaźnik od klaksona,jest w skrzynce bezpieczników,albo naciśnij klakson i przysłuchaj się czy przekaźnik "tyka"
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
wojcioo 



Wiek: 49
Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 30
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-10-2007, 22:50   

Sprawdziłem przekaźni tyka styki przy klaksonie wyczyszczone i dalej nic
_________________
wojcioo
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-10-2007, 09:15   

A jak naciszkasz przycisk klaksonu to przekaźnik pstryka?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
wojcioo 



Wiek: 49
Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 30
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2007, 07:24   

jak nacisnę kierownicę to pstryka
_________________
wojcioo
     assistance
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-10-2007, 18:27   

Sprawdź połączenia przy klaksonie - miałem dokładnie to samo, przekaźnik pykał i nic się nie działo. Po wyczyszczeniu styków klaksonu wszystko wróciło do normy i klakson ładnie sobie wrzeszczy :)
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-06-2009, 20:43   by nie tworzyć nowego przypne się do starego :)

by nie tworzyć nowego przypne się do starego :)

otóż problem troche dziwny. Podobno(nie było mnie przy tym) perełka zaczęła samoistnie trąbić :) po czym nastąpiła cisza
objawy spalony bezpiecznik wkładam nowy i pstryk znów spalony po krótkim rozeznaniu i zdjęciu przycisku z kiery zwarcie powoduje włączanie klaksonu zwieram 2 kable w kierownicy i pstryk
czy może ktos spotkał sie z takim problemem i zna przyczynę ?
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-06-2009, 22:40   

stasu, instalacja przy klaksonie nie jest skomplikowana. zacznij od przeglądu styków przy sygnale(samo złącze+mocowanie do kabla, czy nie naderwane, brudne itd) następnie otwierasz kierownicę i podobnie postępujesz z włącznikami. (masz tak po dwie blaszki na pokrywie, które w chwili naciśnięcia się stykają i puszczają prąd.) jeśli tutaj nic nie znajdziesz, to skontaktuj się z kimś z łodzi w celu chwilowego przełożenia jego sygnału do twojego auta. tutaj jeszcze jedna rada, Tipo i Tempra mają inne mocowania i złącza przy klaksonie nie tylko u siebie, ale i z innych roczników(sam się o tym boleśnie przekonałem).

Ps.: jeszcze jak masz możliwość to posprawdzaj prąd (wolty, czyli V) na poszczególnych elementach instalacji. powinno wynosić jak wiadomo około 12V
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-07-2009, 10:14   

trąbka spalona :( po przypince do akau lecą iskry:)
wygląda na to że dalej jest zwarcie w kier na jednym jest +12 a drugi ma przejście na masę czy to normalne ??(jak by ktoś mógł sprawdzić z góry THX). Po wypięciu kostki ze skrzynki już nie. Od drugiej strony czyli klaksonu na + jest ok nie ma przebicia widocznie tak dziwnie musi być :) bo z nową tiditką wróciło do normy i daje odgłos paszczą :P

czary mary i jest dobrze :P
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load