Dziwne zwarcie-klaskon i zapalniczka nie światła stop tak |
Autor |
Wiadomość |
wojcioo
Wiek: 49 Dołączył: 20 Lut 2005 Posty: 30 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-10-2007, 07:57 Dziwne zwarcie-klaskon i zapalniczka nie światła stop tak
|
|
|
Witam. Mój problem polega na tym że nie dział mi gniazdo zapalniczki i klakson a światła stopu tak. Wszystkie podpięte są do jednego bezpiecznika. Bezpiecznik jest ok. Jestem trochę zielony w temacie co mam zrobić żeby to naprawić. Pozdrawiam |
_________________ wojcioo |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 21:46
|
|
|
wojcioo napisał/a: | co mam zrobić żeby to naprawić |
Posprawdzać przewody... |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-10-2007, 20:19
|
|
|
a może zaśniedziałe masz styki na kostce wchodzącej w panel bezpieczników od tyłu |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2007, 21:34
|
|
|
sprawdź przekaźnik od klaksona,jest w skrzynce bezpieczników,albo naciśnij klakson i przysłuchaj się czy przekaźnik "tyka" |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
wojcioo
Wiek: 49 Dołączył: 20 Lut 2005 Posty: 30 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-10-2007, 22:50
|
|
|
Sprawdziłem przekaźni tyka styki przy klaksonie wyczyszczone i dalej nic |
_________________ wojcioo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-10-2007, 09:15
|
|
|
A jak naciszkasz przycisk klaksonu to przekaźnik pstryka? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
wojcioo
Wiek: 49 Dołączył: 20 Lut 2005 Posty: 30 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 07:24
|
|
|
jak nacisnę kierownicę to pstryka |
_________________ wojcioo |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 18:27
|
|
|
Sprawdź połączenia przy klaksonie - miałem dokładnie to samo, przekaźnik pykał i nic się nie działo. Po wyczyszczeniu styków klaksonu wszystko wróciło do normy i klakson ładnie sobie wrzeszczy |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-06-2009, 20:43 by nie tworzyć nowego przypne się do starego :)
|
|
|
by nie tworzyć nowego przypne się do starego
otóż problem troche dziwny. Podobno(nie było mnie przy tym) perełka zaczęła samoistnie trąbić po czym nastąpiła cisza
objawy spalony bezpiecznik wkładam nowy i pstryk znów spalony po krótkim rozeznaniu i zdjęciu przycisku z kiery zwarcie powoduje włączanie klaksonu zwieram 2 kable w kierownicy i pstryk
czy może ktos spotkał sie z takim problemem i zna przyczynę ? |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 22:40
|
|
|
stasu, instalacja przy klaksonie nie jest skomplikowana. zacznij od przeglądu styków przy sygnale(samo złącze+mocowanie do kabla, czy nie naderwane, brudne itd) następnie otwierasz kierownicę i podobnie postępujesz z włącznikami. (masz tak po dwie blaszki na pokrywie, które w chwili naciśnięcia się stykają i puszczają prąd.) jeśli tutaj nic nie znajdziesz, to skontaktuj się z kimś z łodzi w celu chwilowego przełożenia jego sygnału do twojego auta. tutaj jeszcze jedna rada, Tipo i Tempra mają inne mocowania i złącza przy klaksonie nie tylko u siebie, ale i z innych roczników(sam się o tym boleśnie przekonałem).
Ps.: jeszcze jak masz możliwość to posprawdzaj prąd (wolty, czyli V) na poszczególnych elementach instalacji. powinno wynosić jak wiadomo około 12V |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-07-2009, 10:14
|
|
|
trąbka spalona po przypince do akau lecą iskry:)
wygląda na to że dalej jest zwarcie w kier na jednym jest +12 a drugi ma przejście na masę czy to normalne ??(jak by ktoś mógł sprawdzić z góry THX). Po wypięciu kostki ze skrzynki już nie. Od drugiej strony czyli klaksonu na + jest ok nie ma przebicia widocznie tak dziwnie musi być bo z nową tiditką wróciło do normy i daje odgłos paszczą
czary mary i jest dobrze |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|