Strasznie wolny........ |
Autor |
Wiadomość |
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-03-2006, 23:00 Strasznie wolny........
|
|
|
Witam.
Posiadam od niedawna Tipo 1,6 gaźnik+LPG .
Próbowałem na lotnisku zobaczyć ile pojedzie na maxa i sie zawiodłem do 100km/h wmiare idzie,ale na gazie opornie do 120km/h byla końcówka gazu przełączyłema na benzyne i 140km/h:( też opornie,dalej by bylo jeszcze ciężej.Nie jest on młody bo 89 rocznik i nie 2.0 16v ale mysle ze powinnien troche szybciej jechac jak na 1.6 Prosze o jakieś rade co może mu dolegać.Dzięki
P.S ile powinien mi palić gazu mniej więcej po mieście
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-03-2006, 23:09
|
|
|
Totalny przegląd.Swiece, kable WN ,pompa paliwa, serduszko czyli gażnik,sprężanie,sonda itp. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2006, 23:19
|
|
|
Sondy to on nie ma. A całą resztę trzeba sprawdzić.
Po mieście tak do 13 l chyba może spalić. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-03-2006, 23:27
|
|
|
13l to może spalić ale gazu, benzyny tele nie powinien...
a przyspieszenie powinien mieć lepsze niż (jak sądzę) piszesz, osiągi też...
pompa może nie , ale warto sprawdzić, za to na 90% gaźnik masz poprzestawiany i/lub pozapychany już i/lub uszkodzony (np jakieś uszczelki i bierze lewe powietrze czy np na podciśnieniu też tam chyba pompka przyszpieszająca i inen działają - mają membranki gumowe, dysze możesz mieć zapchane i wiele inych....) gaźnik koniecznie rób jak nie był robiony, gwarantowana różnica wydajności i ekonomii, ale warto wcześniej wszystko sprawdzić nim będziesz robił, tzn kable WN do śiwec, same świece (!) filtr paliwa (wątpię by przytykał tak, tak jak wątpię by to pompa paliwa)...
chyba gaźniczek do odmłodzenia, do zrobienia samemu czyszczenie i wymiana elementów (zestawy naprawcze ok 80zł albo mniej) ... albo daj komuś niech zrobi jak umie dobrze... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-03-2006, 23:31
|
|
|
Moja tempera na gazie też kiepsko idzie.....180km/h to wszystko co z niej da się wyciągnąć i to przy dobrym wietrze na benzynce nie wiele więcej....A tobie proponuje czyszczenie gaźnika i późniejszą jego regulacje..... |
_________________
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-03-2006, 23:42
|
|
|
No faktycznie zamulone masz auto.
To może nie być wina gaźnika bo by strzelał albo się dusił i szarpał, myślę że silnik już ma słabe sprężanie i dlatego słabo ciągnie.
Moja Tempra z tym silnikiem poleci na benzynce przeszło 170, a na gazie najwięcej jechałem 160 km/h |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 07:39
|
|
|
Hmmm moj spokojnie na gazie sie da 160 poleciec
Do 100 zaleznie od ustalenia instalki ale nie jest najgorzej :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 10:51 Re: Strasznie wolny........
|
|
|
pokwis napisał/a: | Witam.
Posiadam od niedawna Tipo 1,6 gaźnik+LPG .
Próbowałem na lotnisku zobaczyć ile pojedzie na maxa i sie zawiodłem do 100km/h wmiare idzie,ale na gazie opornie do 120km/h byla końcówka gazu przełączyłema na benzyne i 140km/h:( też opornie,dalej by bylo jeszcze ciężej.Nie jest on młody bo 89 rocznik i nie 2.0 16v ale mysle ze powinnien troche szybciej jechac jak na 1.6 Prosze o jakieś rade co może mu dolegać.Dzięki
P.S ile powinien mi palić gazu mniej więcej po mieście
POZDRAWIAM |
Zmierz ciśnienie w cylindarch - to może Ci wiele podpowiedzieć o stanie silnika.
A swoją drogą - mój Tipek dociąga do 160 km/h nie zależnie od tego czy śmiga na gazie czy na benzynce - to chyba i tak nie jest źle biorąc pod uwagę przebieg rzędu 227 kkm. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 17:18
|
|
|
No dzieki koledzy rozmawiałem dziś z kolesiem od którego kupilem
mówił ze kable wymienial w lutym(faktycznie są nowe)świece też mówił ze dobre
ale gaznika od czasu jak założył gazownie nie ruszał a to już dobre 3,5 roku.
Czytalem wyżej że morze miec złe sprężanie .Czy da sie coś z tym zrobić |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 21:30
|
|
|
pokwis napisał/a: | Czytalem wyżej że morze miec złe sprężanie .Czy da sie coś z tym zrobić |
Najpierw zmierzyć i zrobić próbę olejową
Jak jest złe sprężanie to wina może leżeć po stronie głowicy(zawory, gniazda) lub od dołu silnika(pierścienie, cylindry).
[ Dodano: 23-03-2006, 12:47 ]
Jeszcze jedno, sprawdź czy przepustnice w gaźniku otwierają sie do końca. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 18:55
|
|
|
Dzieki za pomoc będę musiał posprawdzać wszystko najpierw sprężanie a potem gaźnik bo 3,5 roku bez zagladania to troche za długo
Jeszcze czhciałem zapytać jakie powinno byci sprężannie jak bede sprawdzał zeby było dobrze Jest jakiś optymalny przedział dla tego silnika |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 20:26
|
|
|
Zapłon masz za puzny . |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 22:24
|
|
|
W takim razie bede musieł troche poszmerac z wujasem przy nim
Tak jak wyrzej chciałem zapytać jakie powinno być sprężannie jak bede sprawdzał zeby było dobrze Jest jakiś optymalny przedział dla tego silnika |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2006, 00:43
|
|
|
Jak auto wychodzi z fabryki to ciśnienie w jego cylindrach wynosi około 13 bar. A potem już coraz niżej. Nie jest źle jak jest 9. U mnie np. jest 9 i auto ma znacznie lepsze osiągi niż Twoje. Ale oleju spala sporo pomimo tego że uszczelniacze były dopiero robione. Podobno da się normalnie jeździć na 7.
5 to już szrot.
Pozdrawiam. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-03-2006, 11:31
|
|
|
mojego tipola kiedys po wymianie uszczelki pod gaznikiem regulowal szpec z fiata. ojciec mowil zeby nic nie ruszac bo on sam sobie go optymalnie ustawil, ale tamtem sie uparl i prawie ze obrazil ze nie chcemy skorzystac z jego "fachowej" wiedzy. jak wziął sie za regulacje i ustawianie zapłonu zgodnie z normami fiata, to tipek jezdzil jak ostatni wół, osiagniecie 120mkh graniczylo z cudem, a auto przestalo prawie wogole przyspeszac.
po samodzielnej regulacji auto chodzi jak burza, 170 kmh na a4 kolo gliwic i jeszcze bylo troche pod pedałem |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-03-2006, 18:14
|
|
|
thaas napisał/a: | po samodzielnej regulacji auto chodzi jak burza, 170 kmh na a4 kolo gliwic i jeszcze bylo troche pod pedałem |
To jak najlepiej ustawić żebym miel taką rekiete
Tak podobalo by mi sie a jak wychodzisz wtedy ze spalaniem |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2006, 00:06
|
|
|
Kamilbanan napisał/a: | Moja tempera na gazie też kiepsko idzie.....180km/h to wszystko co z niej da się wyciągnąć i to przy dobrym wietrze na benzynce nie wiele więcej....A tobie proponuje czyszczenie gaźnika i późniejszą jego regulacje..... |
No fakt, ja z kolegą jechałem jego 2.0 na autostradzie 195 (po dłuuugim rozpędzaniu) i to w 4 osoby na pokładzie. Choć kolega twierdził że sam też nie był w stanie dojść do 200.
A moja 1.6 to najszybciej pojechała 170 (do 150 bez problemu i to jest praktyczna przelotowa prędkość maksymalna bo powyżej to już więcej czasu zajmuje rozpędzanie).
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2006, 00:47
|
|
|
Zbyniu napisał/a: | A moja 1.6 to najszybciej pojechała 170 (do 150 bez problemu i to jest praktyczna przelotowa prędkość maksymalna bo powyżej to już więcej czasu zajmuje rozpędzanie).
|
Zbyniu Ty przynajmiej nie lamerujesz i nie piszesz o osiągach 200km/h przy spalaniu 7 l/100km
[ Dodano: 25-03-2006, 00:54 ]
pokwis napisał/a: | thaas napisał/a: | po samodzielnej regulacji auto chodzi jak burza, 170 kmh na a4 kolo gliwic i jeszcze bylo troche pod pedałem |
To jak najlepiej ustawić żebym miel taką rekiete
Tak podobalo by mi sie a jak wychodzisz wtedy ze spalaniem |
Pali 3l na 100km
Wycior ma na maxa ale spalanie ma na poziomie deskorolki!!!
Wystarczy zamontować 5 magnetyzerów i spojler z tyłu. Najlepiej też napompować helem koła bo wtedy auto otrzymuje system: turbo , power, double action "spalejszyn"!!!!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 09:15
|
|
|
Podstawą całej imprezy jest zadbany i sprawny silnik, który nie bierze oleju, nie faluje itp. A kwestia regulacji byla dochodzona metoda prób i błędów - odpowiednei sutawienie kąta wyprzedzenia aparatu zapłonowego w połączeniu z wyregulowaniem składu mieszanki i obrotów.
Jak przychodzi zima i trzeba zacząć jeździć oszczędnie -> myk na uboższą dawkę i nei jest tak źle. W lecie czy na wiosne troche inne proporcje, ale wtedy czuć że ten silnik chce ciągnąć, kręci się do tych około 6 tyś bez problemu. Ad spalania, to tipo demonem oszczednosci nie jest, w zimie w miescie dyszke bierze lekko, ale w trasie przy spokojnej jezdzie tzn srednia kolo 80 w granicach 7l sie zamyka. Wszystko zalezy od stylu jazdy, jak sie chce to sie nawet uda ponizej 7 zejsc ale cos za cos.
Co do tych 170 na a4 - do tkaiej predkosci bez problemu sie rozbuja, tyle ze w 1-2 osoby przytym speedzie auto juz sie odrywa od ziemi, a kierowalnosc jest na poziomie extreme
Przy 4 osobach tez tyle pojdzie, ale trzeba go dluzej ciągnąć, a najlepiej na czwórce dojechac do 160 i dalej pedzic na V. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2006, 14:04
|
|
|
Emf napisał/a: | Zbyniu napisał/a: | A moja 1.6 to najszybciej pojechała 170 (do 150 bez problemu i to jest praktyczna przelotowa prędkość maksymalna bo powyżej to już więcej czasu zajmuje rozpędzanie).
|
Zbyniu Ty przynajmiej nie lamerujesz i nie piszesz o osiągach 200km/h przy spalaniu 7 l/100km
|
Przy normalnej jeździe (powiedzmy w granicach 110-120) w trasie to pali mi 6,8-7l/100 (najmniej się udało 6,5) ale ja się pruje te 150 na trasie Łódź-Kraków (w tym A4 i dochodzenie do max.) z 4 osobami na pokładzie (w takich warunkach mierzyłem spalanie) to już jest 8,5.
W mieście to inna bajka. Latem ok. 10-10,5, zimą to już 12,5.
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2006, 14:16
|
|
|
Zbyniu napisał/a: | Emf napisał/a: | Zbyniu napisał/a: | A moja 1.6 to najszybciej pojechała 170 (do 150 bez problemu i to jest praktyczna przelotowa prędkość maksymalna bo powyżej to już więcej czasu zajmuje rozpędzanie).
|
Zbyniu Ty przynajmiej nie lamerujesz i nie piszesz o osiągach 200km/h przy spalaniu 7 l/100km
|
Przy normalnej jeździe (powiedzmy w granicach 110-120) w trasie to pali mi 6,8-7l/100 (najmniej się udało 6,5) ale ja się pruje te 150 na trasie Łódź-Kraków (w tym A4 i dochodzenie do max.) z 4 osobami na pokładzie (w takich warunkach mierzyłem spalanie) to już jest 8,5.
W mieście to inna bajka. Latem ok. 10-10,5, zimą to już 12,5.
Pozdr,
Z. |
Nie ma co się oszukiwać ze spalaniem. Mój po mieście pali 15LPG. Po trasie do 130km/h w 13 się mieści... Szybciej i bardziej dynamicznie to spali 15LPG. Reasumując.....MAŁY SMOK |
_________________
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2006, 20:32
|
|
|
Wszystko fajnie tylko że jedni piszą o spalaniu benzyny , inni o spalaniu gazu a mamy jeszcze diesle
dlatego prosze to uściślić plissssssssss |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2006, 23:17
|
|
|
Jak już wszystko wysprawdzasz i ponaprawiasz, to "przegoń go na wysokich obrotach z kilkanaście kilometrów, aby sie "odmulił". Niektóre samochody jak jeździ się nimi delikatnie na niskich obrotach, po pewnym czasie tak się zachowują. ja swoją Temprę też oszczędzam, ale co pewien czas daję jej " wycisk", tak profilaktycznie. Chyba że masz silnik "skończony" słaba kompresja, to pomiń tę moją propozycję. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-03-2006, 14:23
|
|
|
Tak się zachowują bo użytkownik tak uczy komputer.Zawsze powinna być jazda mieszana.Trochę osiołka i trochę lwa. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
|