|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Klocek hamulca przód |
Autor |
Wiadomość |
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2006, 21:04 Klocek hamulca przód
|
|
|
Witam
Mam pytanko .
Trze klocek zew. w czasie jazdy . Po zdięciu zacisku okazuje się , że pracuje w bardzo minimalny sposób . Tarcza i klocek noszą rdzawe naloty. Po wciśnięciu pedała hamulca klocek pracuje ( przy wyjętym zacisku ) . Hamulec nie blokuje i nie ściąga podczas hamowania . Gdzie szukać przyczyny tarcia ? Dziękuje |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 21:58
|
|
|
Krzywe tarcze albo kolcki zle leza to pesymistyczna wersja
Optymistyczna to taka
Zacznij mocniej deptac na hamulce jesli masz rdzawy nalot i przestnaie ocierac :-) nie boj sie nacicnac mocniej :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-09-2006, 00:00
|
|
|
Witam.Celuję w zapieczone trzpienie zacisku hamulcowego....po prostu nie pływa.Sprawdz czy po zdjęciu zacisku dwa trzpienie ,które trzymają zacisk poruszają się swobodnie.Jeśli są zapieczone...trzeba je rozruszać.
** Dodano: 25-09-2006, 01:10 **
[quote="MupiK"]Krzywe tarcze albo kolcki zle leza to pesymistyczna wersja
Tu bym polemizował ,co do krzywych tarcz;w tym wypadku będzie czuć wibracje przy hamowaniu ,lub pulsowanie pedału hamulca.W temacie klocków;faktycznie może być to przyczyną ,potrafią się zapiec w uchwycie... |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-09-2006, 20:51
|
|
|
Myślę że masz rację co do zapieczonych trzpieni.
w sobote sprawdze całość |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2006, 00:29
|
|
|
to normalna po latach czynność eksploatacjna chyba
wczoraj robiłem bo grzały;
rozbieram zacisk (no, nie wyjmuję tłoczka całkiem ), te 2 trzpienie spężynkowe/wałki z gumami - gumy zdejmuję, duuuuuuuużo wd40, czyszcenie, pływa w środku;
tłoczki - wysuwam na max ale by nie wypadły, ściągam gumę (zsuwam w stronę zacisku) zalewam / smaruję tłoczki płynem hamulc, , pod gume też wstrzyknąć, gumę zakładam, tłoczki żabką wciskam, wypompuję pedałem i wciskam, taki zabieg + 'smarowanie' w międzyczasie powtórzyć kilka razy; dodatkowo wszędzie ładnie zaciski pilnikiem, zacisk,szczęski jak i mocowanie, klocki ładnie pilnikiem wszędzie spężynki nawet dogiąć trochę......
po tym wszystkim ustaje grzenie się i tarcie; na pół roku |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 21:10
|
|
|
keves może mieć rację. ja w swojej temptówce miałem zapieczone 2 dolne trzpienie po obu stronach - ponoc jak mechanicy wymieniają klocki to wyciągają tylko górny trzpień a na dolnym wisi obejma(żeby było szybciej). dlatego dolny częściej się zaciera ale równie dorze może być inny powód zapiekania. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:41
|
|
|
Hmm a jaką długość ma tłoczek w temprze? Nie chciałbym, żeby przy najbliższym czyszczeniu mi wypadł |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 21:58
|
|
|
wystarczy wysunac tlok na 1cm tak zeby odchylic gumke i strzykawka zalac plynem hamulcowym U mnie tloczki byly ok ale bolce (dolne) na ktorych przesuwa sie zacisk byly zapieczone Jak nie chca ruszyc to mozna w obejmie od tylu wywiercic dziure i wybic je wybijakiem U mnie jeden poszedl a drugi sie ukrecil i wymienialem cala obejme |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 65 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-10-2006, 07:31 Re: Klocek hamulca przód
|
|
|
Robert-k napisał/a: | Witam
Mam pytanko .
Trze klocek zew. w czasie jazdy . Po zdięciu zacisku okazuje się , że pracuje w bardzo minimalny sposób . Tarcza i klocek noszą rdzawe naloty. Po wciśnięciu pedała hamulca klocek pracuje ( przy wyjętym zacisku ) . Hamulec nie blokuje i nie ściąga podczas hamowania . Gdzie szukać przyczyny tarcia ? Dziękuje |
Wyjmij klocki i wyrównaj metalowe krawędzie pilnikiem . Nie od rzeczy jest też oskrobać nożem z nalotów jarzmo hamulca - w miejscach , gdzie przylegaja do niego klocki . ( broń boże smarować jakimiś smarami , bo po przedostaniu się na tarcze spowoduje brak hamulców , a poza tym po krótkim czasie nazbiera się na nim kurz i skutek będzie odwrotny do założonego )
Wytłumaczenie jest proste : metalowa część - do której klejona jest okładzina cierna - jest wytłaczana na prasie i później w żaden sposób nie jest obrabiana . Pozostałe ostre krawędzie powodują klinowanie się w jarzmie . I o ile siła nacisku tłoczka jest na tyle duża , że hamulec normalnie działa , o tyle - po cofnięciu się tłoczka - klocek się nie cofa bo opory są za duże . |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-10-2006, 05:39
|
|
|
Po to są gumki aby smar się nie wydostawał i wypada czasem sprawdzić ich stan.Ja okresowo jak mi się nudzi biorę spraya na bazie grafitu i poprzez cieniutka rurkę wstrzukuję pod gumki troszkę-i nie ma problemu. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|