|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wątpliwości z Kappą |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 21:59 wątpliwości z Kappą
|
|
|
Ok parę pytanek w związku z Lancią Kappą ale takich motoryzacyjnych.
Dorwałem się do instrukcji po polsku i tam jest tkie coś jak prędkości na poszczególnych biegach wygląda to tak
1-65
2-104
3-152
4-200
5-225
I to niby że co?
jak jedę po mieście to tylko na jedynce,no góra dwójce?
i inne jak wyłączyć AIRBAGI?
czy jak zdejmę kierownicę i osłone da pasażera i je poprostu wymontuje to muszę później jakos oszukać komputer bo inaczej będzie mi cały czas wyświetlał komunikat o awarii.
Czy wystarczy że zewrę styki w złączkach?
Chodzi o to ze zabawka ma juz 11 10,5 roczku, a żywotnośc AIRBAGU to 10 lat (w/g instrukcji-potem zalecają wizytę w ASO-nie stać mnie )
A nie chciał bym mieć jakiejś niespodzianki że dostane naraz w twarz poduszką,zresztą kij ze mna ale obok jeździ syn,dla niego może być gorzej. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 22:04 Re: wątpliwości z Kappą
|
|
|
Witam
RobertWroc napisał/a: | Ok parę pytanek w związku z Lancią Kappą ale takich motoryzacyjnych.
Dorwałem się do instrukcji po polsku i tam jest tkie coś jak prędkości na poszczególnych biegach wygląda to tak
1-65
2-104
3-152
4-200
5-225
I to niby że co?
jak jedę po mieście to tylko na jedynce,no góra dwójce?
|
To zapewnie predkości maxymalne dla poszczególnych biegów, podejrzewam że ten silnik jest na tyle elastyczny że będziesz jeździł "normalnie"
BTW jaki to ma moment obrotowy i przy jakich obrotach?.. ten parametr wraz z charakterystyką momentu wiele Ci powie jak jeździć tym cudem |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 22:20
|
|
|
sheriffnt, dokładnie nie powiem ale ok 270/6000 lub coś koło tego. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 22:35
|
|
|
Witam
Max. moment obrotowy to będzie zapewne gdzieś niżej, 2500 - 3500 obrotów?. Prędkości max na poszczególnych biegach dotyczą obrotów max silnika, z reguły moc max jest bliska maxymalnym obrotom potem szybko spada, a moment max jest bliżej środkowych obrotów, im bardziej płaski ma przebieg, tym silnik jest elastyczniejszy..
Podawana dla większości aut prędkośc ekonomiczna 90 km/h, wynikała stąd, że dla większości typowych aut jest to prędkość na IV biegu, z obrotami przy max momencie obrotowym, przy założeniu że dla tych prędkości co podałeś masz ok 3000 obr.min moment max, oznacza że jak jedziesz ok 100k/h, jedziesz ekonomicznie na IV-V biegu, a na IV masz optymalne warunki do przyśpieszenia |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-02-2008, 23:33
|
|
|
RobertWroc, poducha powinna miec bezpiecznik, znajdz i wywal.
Tabelka którą podałeś jest istatnie jak piszesheriffnt, wykazem prędkości maksymalnych na poszczególnych biegach.
Masz duży silnik więc sporo momętu dostępnego w szerokim zakresie obrotów. Poszukaj wykresu momentu obrotowego przy zwiekszających się obrotach da Ci to dokładnią informacje przy jakich brotach jedziesz ekonomicznie a przy jakich możesz bardzo dynamicznie przyspieszać.
3.0 V6 24v 2959 cm 204km/150kW/6300 obr. 270Nm/4500 obr
** Dodano: 08-02-2008, 23:48 **
Nie musisz przeciez zmieniac biegow przy 4500 orb/min bo spalanie bedzie spore.
Wystarczy ze bedziesz mial 60-70 % momentu i mozesz bieg zmienic na wyzszy. Jezeli sie myle to proszę poprawic
BTW:
Sam chce skombinować sobie takie autko |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 00:17
|
|
|
Witam
ubek napisał/a: |
Nie musisz przeciez zmieniac biegow przy 4500 orb/min bo spalanie bedzie spore.
Wystarczy ze bedziesz mial 60-70 % momentu i mozesz bieg zmienic na wyzszy. Jezeli sie myle to proszę poprawic
|
Rzeczywiście, masz rację, nie trzeba ciągnąć do 4500 obr, 6 garowe motory mają spory i dosyć równy wykres momentu obrotowego, zresztą myśl e że Robert sam szybko wyczuje autko. A swoją drogą gratulacje, super auto, oby się dobrze sprawowało |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 10:41
|
|
|
Ja bylem swoim autem w ASO airbagi sprawdzili podpieli jakies cudo i mozna smigac nastepne 10 lat hehe
Jesli zdemontujesz lamka bedzie sie napewno palic bo mierzona jest rezystancja musialbys wsadzic oporniki.
Swoja droga jesli dzialaja i sa ok to czemu chcesz demontowac? |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 11:30
|
|
|
dzięki za pomoc,będę się uczył. XM w pierwszych dniach palił ok 15l/100 dopiero później jak się nauczyłem zszedł do 8-9l/100.
Z kappą będzie podobnie tylko szybciej,mam juz lekką nogę.
do dzisiaj zrobiłem ok 150km i spalanie nie jest tragiczne-oscyluje w okolicach 12l.,oczywiście w mieście.
idealnie wyregulowany silnik też swoje robi.
Co do Poduszek,żona się naogladała dzici połamanych przez to cos i chce żeby al;bo wymieniać albo wyłącyć.Juz odkryłem ze pasażera się wyłącza pokombinuje z kierowcy,tym bardziej że zastanawiam sie nad jakąś ładną kierownicą |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 08:49
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | żona się naogladała dzici połamanych przez to cos i chce żeby al;bo wymieniać |
Heh naogladac to sie mozn roznych rzeczy. Nie wiem w jakim wieku masz dzieci i jakiej generacji sa poduszki w kappie.
W przypadku nowych aut poduszki a raczej fotele maja czujniki jakiej wielkosci osoby siedza na siedzeniach i odpowiednio sie napelniaja zeby nie wyrzadzic szkod.
Jesli masz poprawnie zapiete pasy -dociagniete to w momencie wypadku poduszka zadziala prawidlowo
Jesli jezdzisz w luznych pasach albo co gorsza bez to faktycznie poduszka moze przyniesc wiecej szkod niz pozytku!
Podobnie osoby ponizej 140cm nie powinny siadac na fotaleach z poduszkami bo moze to przyniesc odwrotny efekt niz zamierzony. |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 22:51
|
|
|
MupiK, i włąsnie te osoby poniżej 1.40...
mój syn ma niby 150 ale mimo wszystko.... |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|