Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wątpliwości z Kappą
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-02-2008, 21:59   wątpliwości z Kappą

Ok parę pytanek w związku z Lancią Kappą ale takich motoryzacyjnych.
Dorwałem się do instrukcji po polsku i tam jest tkie coś jak prędkości na poszczególnych biegach wygląda to tak
1-65
2-104
3-152
4-200
5-225
I to niby że co?
jak jedę po mieście to tylko na jedynce,no góra dwójce?

i inne jak wyłączyć AIRBAGI?
czy jak zdejmę kierownicę i osłone da pasażera i je poprostu wymontuje to muszę później jakos oszukać komputer bo inaczej będzie mi cały czas wyświetlał komunikat o awarii.
Czy wystarczy że zewrę styki w złączkach?
Chodzi o to ze zabawka ma juz 11 10,5 roczku, a żywotnośc AIRBAGU to 10 lat (w/g instrukcji-potem zalecają wizytę w ASO-nie stać mnie )
A nie chciał bym mieć jakiejś niespodzianki że dostane naraz w twarz poduszką,zresztą kij ze mna ale obok jeździ syn,dla niego może być gorzej.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2008, 22:04   Re: wątpliwości z Kappą

Witam
RobertWroc napisał/a:
Ok parę pytanek w związku z Lancią Kappą ale takich motoryzacyjnych.
Dorwałem się do instrukcji po polsku i tam jest tkie coś jak prędkości na poszczególnych biegach wygląda to tak
1-65
2-104
3-152
4-200
5-225
I to niby że co?
jak jedę po mieście to tylko na jedynce,no góra dwójce?



To zapewnie predkości maxymalne dla poszczególnych biegów, podejrzewam że ten silnik jest na tyle elastyczny że będziesz jeździł "normalnie" :)
BTW jaki to ma moment obrotowy i przy jakich obrotach?.. ten parametr wraz z charakterystyką momentu wiele Ci powie jak jeździć tym cudem :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-02-2008, 22:20   

sheriffnt, dokładnie nie powiem ale ok 270/6000 lub coś koło tego.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2008, 22:35   

Witam
Max. moment obrotowy to będzie zapewne gdzieś niżej, 2500 - 3500 obrotów?. Prędkości max na poszczególnych biegach dotyczą obrotów max silnika, z reguły moc max jest bliska maxymalnym obrotom potem szybko spada, a moment max jest bliżej środkowych obrotów, im bardziej płaski ma przebieg, tym silnik jest elastyczniejszy..
Podawana dla większości aut prędkośc ekonomiczna 90 km/h, wynikała stąd, że dla większości typowych aut jest to prędkość na IV biegu, z obrotami przy max momencie obrotowym, przy założeniu że dla tych prędkości co podałeś masz ok 3000 obr.min moment max, oznacza że jak jedziesz ok 100k/h, jedziesz ekonomicznie na IV-V biegu, a na IV masz optymalne warunki do przyśpieszenia :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 08-02-2008, 23:33   

RobertWroc, poducha powinna miec bezpiecznik, znajdz i wywal.

Tabelka którą podałeś jest istatnie jak piszesheriffnt, wykazem prędkości maksymalnych na poszczególnych biegach.
Masz duży silnik więc sporo momętu dostępnego w szerokim zakresie obrotów. Poszukaj wykresu momentu obrotowego przy zwiekszających się obrotach da Ci to dokładnią informacje przy jakich brotach jedziesz ekonomicznie a przy jakich możesz bardzo dynamicznie przyspieszać.

3.0 V6 24v 2959 cm 204km/150kW/6300 obr. 270Nm/4500 obr

** Dodano: 08-02-2008, 23:48 **
Nie musisz przeciez zmieniac biegow przy 4500 orb/min bo spalanie bedzie spore.
Wystarczy ze bedziesz mial 60-70 % momentu i mozesz bieg zmienic na wyzszy. Jezeli sie myle to proszę poprawic :)

BTW:

Sam chce skombinować sobie takie autko
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-02-2008, 00:17   

Witam
ubek napisał/a:


Nie musisz przeciez zmieniac biegow przy 4500 orb/min bo spalanie bedzie spore.
Wystarczy ze bedziesz mial 60-70 % momentu i mozesz bieg zmienic na wyzszy. Jezeli sie myle to proszę poprawic :)



Rzeczywiście, masz rację, nie trzeba ciągnąć do 4500 obr, 6 garowe motory mają spory i dosyć równy wykres momentu obrotowego, zresztą myśl e że Robert sam szybko wyczuje autko. A swoją drogą gratulacje, super auto, oby się dobrze sprawowało :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2008, 10:41   

Ja bylem swoim autem w ASO airbagi sprawdzili podpieli jakies cudo i mozna smigac nastepne 10 lat hehe

Jesli zdemontujesz lamka bedzie sie napewno palic bo mierzona jest rezystancja musialbys wsadzic oporniki.

Swoja droga jesli dzialaja i sa ok to czemu chcesz demontowac? :red_kartka:
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-02-2008, 11:30   

dzięki za pomoc,będę się uczył. XM w pierwszych dniach palił ok 15l/100 dopiero później jak się nauczyłem zszedł do 8-9l/100.
Z kappą będzie podobnie tylko szybciej,mam juz lekką nogę.
do dzisiaj zrobiłem ok 150km i spalanie nie jest tragiczne-oscyluje w okolicach 12l.,oczywiście w mieście.
idealnie wyregulowany silnik też swoje robi.
Co do Poduszek,żona się naogladała dzici połamanych przez to cos i chce żeby al;bo wymieniać albo wyłącyć.Juz odkryłem ze pasażera się wyłącza pokombinuje z kierowcy,tym bardziej że zastanawiam sie nad jakąś ładną kierownicą
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2008, 08:49   

RobertWroc napisał/a:
żona się naogladała dzici połamanych przez to cos i chce żeby al;bo wymieniać

Heh naogladac to sie mozn roznych rzeczy. Nie wiem w jakim wieku masz dzieci i jakiej generacji sa poduszki w kappie.

W przypadku nowych aut poduszki a raczej fotele maja czujniki jakiej wielkosci osoby siedza na siedzeniach i odpowiednio sie napelniaja zeby nie wyrzadzic szkod.
Jesli masz poprawnie zapiete pasy -dociagniete to w momencie wypadku poduszka zadziala prawidlowo
Jesli jezdzisz w luznych pasach albo co gorsza bez to faktycznie poduszka moze przyniesc wiecej szkod niz pozytku!

Podobnie osoby ponizej 140cm nie powinny siadac na fotaleach z poduszkami bo moze to przyniesc odwrotny efekt niz zamierzony.
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-02-2008, 22:51   

MupiK, i włąsnie te osoby poniżej 1.40...
mój syn ma niby 150 ale mimo wszystko....
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load