Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Za duze i zbyt małe napięcie alternatora wraz z kontrolką
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 22:33   Za duze i zbyt małe napięcie alternatora wraz z kontrolką

Witam, od dłuzszego czasu walcze z alternatorem, od jakiegoś roku pali się kontrolka tylko nie zaświeca się pełną barwą, ładowanie było. Z czasem kontrolka zaczeła mrugać, później szybciej i ładowanie padło. Wymieniłem szczotki wraz z regulatorem, mostek diodowy i teraz napięcie wacha się od 12,7 do 15,2V zaleznie od obrotów a kontrolka nadal się pali nie całą mocą, gdy zdejmę ten cięki przewód co idzie do szczotek/regulatora kontrolka po przekręceniu stacyjki zapala się troche później jednak nie robi to różnicy w działaniu, co może być przyczyną?
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-12-2009, 23:11   

a kolega zwarcia niema??
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-12-2009, 23:49   

krzychTIPOspeed, wątpię , żeby to było zwarcie.


Larry075 napisał/a:
napięcie wacha się od 12,7 do 15,2V


masz na myśli ładowanie ? To wygląda na regulator ... ale kurde dziwne skoro wszystko wymienione :|

Larry075 napisał/a:
co może być przyczyną?


nie wiem czy to coś da ale można spróbować - przeczyść wszystkie połączenia kabli i masę od altka ... w sumie to na 99% nic nie da. Na twoim miejscu "poddał" bym się i leciał jak najszybciej do kogoś kto się na tym zna i niech to zrobi bo akumulator zarżniesz :idea:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-12-2009, 09:37   

Nie eksplatuje samochodu teraz, staram się to naprawić bo szkoda jest mi nowego akumulatora. Przed wymianą regulatora gdy włączyłem światła zapalała sie kontrolka ładowania i akumulator się rozładowywał. Bardzo nurtujące mnie pytanie, od czego jest ten przewodzin który idzie do regulatora? Regulator ma trzy wyjścia, dwa idą na szczotki i trzecie rozgałęzia się na dwa, jeden przewodzik idzie z altka a drugi z zewnątrz.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2009, 09:55   

ja bym stawiał na fabrycznie wadliwy regulator napięcia. założyłeś MM czy coś innego ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-12-2009, 10:05   

mm?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-12-2009, 10:10   

MM = Mgneti Marelli
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-12-2009, 11:46   

Oczywiście że tak
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2009, 12:14   

pomimo że są to dobre regulatory to zdarzają się fabrycznie uszkodzone. nawet ostatnio na forum ktoś przeklinał nowy regulator MM.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-12-2009, 12:43   

ja zalozylem mm i smiga dobrze ;) a mysle ze kolega moze miec gdzies zwarcie (zlodzieja pradu) :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-12-2009, 13:03   

krzychTIPOspeed napisał/a:
mysle ze kolega moze miec gdzies zwarcie (zlodzieja pradu) :roll:


ale to nie powoduje tak kosmicznego ładowania
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-12-2009, 14:08   

No właśnie, teraz ładowanie jest na poziomie 15- 15,2V a kontrolka ładowania się nadal swieci (nie pełną mocą). Doradzono mi podłączyć zaróweczke 4W zamiast tego małego przewodziku co idzie do alternatora a drugi jej koniec do plusa akumulatora. Oto efekt
http://www.youtube.com/watch?v=gIo1UuPvorw
(filmik do góry nogami)
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-12-2009, 16:36   

zupełnie nie wiem co ta żaróweczka ma tam robić. również nie wiem co jest na tym filmie :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
batonpl 



Wiek: 34
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 20
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-12-2009, 00:10   

Witam wszystkich, nie dawno zwalczyłem problem opisany przez użytkownika Larry075. U mnie problem polegał na zbyt małym napięciu lub zbyt dużym a czasami było dobre. po wymianie regulatora miałem raptem, dzień spokoju z kontrolką po czym na drógi dzień zaś sobie mrugała, bądź wogóle nie gasła. pojechałem do znajomego mechanika, który mi doradził zmiane na nowe. Kabel od wzbudzania alternatora i kabel masowy od akumulatora. I mam spokój po wymianie;)
_________________
TiPo 1.9 td zawsze razem;)
     assistance
 
capitanos 


Wiek: 34
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 21:52   

Jeśli możesz to napisz jeszcze ile ta przyjemność kosztowała, bo też jakiś czas temu wymieniałem regulator, a dziś znowu ta franca się zapaliła kilka razy podczas jazdy.
_________________
Tipo 1.4 S '94 r.
  
 
 
batonpl 



Wiek: 34
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 20
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-12-2009, 13:01   

Nie całą stówke za te kable zapłaciłem
_________________
TiPo 1.9 td zawsze razem;)
     assistance
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-01-2010, 21:36   

kontrolka żarzy się gdy napięcie jest za małe lub za duże jak u mnie teraz na jałowym 14.61 V dodam gazu spada do 14.46 i kontrolka przygasa ale nie do końca :(
rok temu było to samo zima i ledwo żarząca się kontrolka :) cieplej się zrobiło i przestało heheheh
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2010, 22:42   

Mam ten sam problem, tj. świecąca, ale słabo ta kontrolka od ładowania. Szczerze mówiąc taki stan jest od ponad roku, tj.odkąd mam Tipka. Poprzednia właścicielka jeździła tak ponoć 2 lata :D Ładowanie jest w porządku, także można się przyzwyczaić...

Ale swoją drogą ciekaw jestem, czy uda się to jakoś rozwiązać :)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
batonpl 



Wiek: 34
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 20
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-01-2010, 10:24   

Tak u mnie na jałowym było około 15,11 V skaczące do 15,46 V po włączeniu świateł dochodziło nawet do 16,86 V
_________________
TiPo 1.9 td zawsze razem;)
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-01-2010, 11:53   

kolego ja stawiałbym na słabą mase silnika(w tym altka),lub diody!!!Miałem kieyś taki problem,była padnieta dioda,lampka sie świeciła(raz mocniej raz słabiej) autko jeździło normalnie ale akumulator sie gotował!!
     assistance   Moneta
 
 
latarnia 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 164
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2010, 13:43   

ja miałem też podobny problem, ładowanie skakało nawet do 19V, okazało się, że było zwarcie w stojanie altka
_________________
był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG

www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki
     assistance   Moneta
 
bartek79 


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2010, 13:49   

Ja napięcie miałem za duże koło 15-16 i zanim nie wymieniłem regulatora szlag trafił akumulator. Regulator 30 aku ponad 200 Więc chyba warto naprawiać.
_________________
tipo 1,4ie '90
     Moneta
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-06-2010, 18:32   

a ja mam napiecie 14v na wolnych obrotach a jak podgazuje troszke to skacze prawie do 17 v....i kontrolka ladowania oczywiscie swieci sie rzarzacym blaskiem z 2 altkow skladalem jeden i mam problem jak zdemontowac uklad diod...prostowniczych bo do uzwojenia sa zlutowane trzy miedziane druciki a wiem ze to na 90 % walniete diody i nie mam ich jak przelozyc....dodam ze jeden nowy altek urwalo mi sie w nim mocowanie na ta dluga srube od spodu a drugi mialem ktory juz mi kiedys wariowal i dupa dalej wariujue...a wiem rowniez ze regul.napiecia jest ok. ośka razem z biezniami do szczotek jest ok. bo byly z nowego akumulatora i w nowym mam na 100 % diody sprawne a w tym starym skoro wlozylem nowe elementy i zostaly mi tylko diody prostownicze do wymiany no to na 90 % musza byc one...no chyba ze uzwojenie starego altka jest roz......one....jak za diody sie zabrac...?brak mi juz slow nowy altek mial w sumie niecaly rok i dzis sie urwal...
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-09-2010, 19:46   

Didody musisz wylutować bo są one zlutowane z miedzianym uzwojeniem stojana. Trzy druciki to pocżtki uzwojeń (trzech).
  
 
Kretoaza 


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2011, 07:11   

Witam ja mam panowie inny problem u mnie się żadna kontrolka nie świeci ale za to czasami jak jadę nagle wszystko jaśniej się zaświeca dmuchawa mocniej zaczyna wiać i za chwile się uspokaja a czasem włącza się kontrolka od wtrysków co to może być?? Myślałem że regulator napięcia. A i alternator mam najprawdopodobniej od diesla a mam benzyne.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load