Za duze i zbyt małe napięcie alternatora wraz z kontrolką |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:33 Za duze i zbyt małe napięcie alternatora wraz z kontrolką
|
|
|
Witam, od dłuzszego czasu walcze z alternatorem, od jakiegoś roku pali się kontrolka tylko nie zaświeca się pełną barwą, ładowanie było. Z czasem kontrolka zaczeła mrugać, później szybciej i ładowanie padło. Wymieniłem szczotki wraz z regulatorem, mostek diodowy i teraz napięcie wacha się od 12,7 do 15,2V zaleznie od obrotów a kontrolka nadal się pali nie całą mocą, gdy zdejmę ten cięki przewód co idzie do szczotek/regulatora kontrolka po przekręceniu stacyjki zapala się troche później jednak nie robi to różnicy w działaniu, co może być przyczyną? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-12-2009, 23:49
|
|
|
krzychTIPOspeed, wątpię , żeby to było zwarcie.
Larry075 napisał/a: | napięcie wacha się od 12,7 do 15,2V |
masz na myśli ładowanie ? To wygląda na regulator ... ale kurde dziwne skoro wszystko wymienione
Larry075 napisał/a: | co może być przyczyną? |
nie wiem czy to coś da ale można spróbować - przeczyść wszystkie połączenia kabli i masę od altka ... w sumie to na 99% nic nie da. Na twoim miejscu "poddał" bym się i leciał jak najszybciej do kogoś kto się na tym zna i niech to zrobi bo akumulator zarżniesz |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-12-2009, 09:37
|
|
|
Nie eksplatuje samochodu teraz, staram się to naprawić bo szkoda jest mi nowego akumulatora. Przed wymianą regulatora gdy włączyłem światła zapalała sie kontrolka ładowania i akumulator się rozładowywał. Bardzo nurtujące mnie pytanie, od czego jest ten przewodzin który idzie do regulatora? Regulator ma trzy wyjścia, dwa idą na szczotki i trzecie rozgałęzia się na dwa, jeden przewodzik idzie z altka a drugi z zewnątrz. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 09:55
|
|
|
ja bym stawiał na fabrycznie wadliwy regulator napięcia. założyłeś MM czy coś innego ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-12-2009, 10:05
|
|
|
mm? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 10:10
|
|
|
MM = Mgneti Marelli |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-12-2009, 11:46
|
|
|
Oczywiście że tak |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 12:14
|
|
|
pomimo że są to dobre regulatory to zdarzają się fabrycznie uszkodzone. nawet ostatnio na forum ktoś przeklinał nowy regulator MM. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:03
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | mysle ze kolega moze miec gdzies zwarcie (zlodzieja pradu) |
ale to nie powoduje tak kosmicznego ładowania |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-12-2009, 14:08
|
|
|
No właśnie, teraz ładowanie jest na poziomie 15- 15,2V a kontrolka ładowania się nadal swieci (nie pełną mocą). Doradzono mi podłączyć zaróweczke 4W zamiast tego małego przewodziku co idzie do alternatora a drugi jej koniec do plusa akumulatora. Oto efekt
http://www.youtube.com/watch?v=gIo1UuPvorw
(filmik do góry nogami) |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 16:36
|
|
|
zupełnie nie wiem co ta żaróweczka ma tam robić. również nie wiem co jest na tym filmie |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
batonpl
Wiek: 34 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 20 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 00:10
|
|
|
Witam wszystkich, nie dawno zwalczyłem problem opisany przez użytkownika Larry075. U mnie problem polegał na zbyt małym napięciu lub zbyt dużym a czasami było dobre. po wymianie regulatora miałem raptem, dzień spokoju z kontrolką po czym na drógi dzień zaś sobie mrugała, bądź wogóle nie gasła. pojechałem do znajomego mechanika, który mi doradził zmiane na nowe. Kabel od wzbudzania alternatora i kabel masowy od akumulatora. I mam spokój po wymianie;) |
_________________ TiPo 1.9 td zawsze razem;) |
|
|
|
|
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:52
|
|
|
Jeśli możesz to napisz jeszcze ile ta przyjemność kosztowała, bo też jakiś czas temu wymieniałem regulator, a dziś znowu ta franca się zapaliła kilka razy podczas jazdy. |
_________________ Tipo 1.4 S '94 r. |
|
|
|
|
batonpl
Wiek: 34 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 20 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 13:01
|
|
|
Nie całą stówke za te kable zapłaciłem |
_________________ TiPo 1.9 td zawsze razem;) |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-01-2010, 21:36
|
|
|
kontrolka żarzy się gdy napięcie jest za małe lub za duże jak u mnie teraz na jałowym 14.61 V dodam gazu spada do 14.46 i kontrolka przygasa ale nie do końca
rok temu było to samo zima i ledwo żarząca się kontrolka cieplej się zrobiło i przestało heheheh |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2010, 22:42
|
|
|
Mam ten sam problem, tj. świecąca, ale słabo ta kontrolka od ładowania. Szczerze mówiąc taki stan jest od ponad roku, tj.odkąd mam Tipka. Poprzednia właścicielka jeździła tak ponoć 2 lata Ładowanie jest w porządku, także można się przyzwyczaić...
Ale swoją drogą ciekaw jestem, czy uda się to jakoś rozwiązać |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
batonpl
Wiek: 34 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 20 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2010, 10:24
|
|
|
Tak u mnie na jałowym było około 15,11 V skaczące do 15,46 V po włączeniu świateł dochodziło nawet do 16,86 V |
_________________ TiPo 1.9 td zawsze razem;) |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-01-2010, 11:53
|
|
|
kolego ja stawiałbym na słabą mase silnika(w tym altka),lub diody!!!Miałem kieyś taki problem,była padnieta dioda,lampka sie świeciła(raz mocniej raz słabiej) autko jeździło normalnie ale akumulator sie gotował!! |
|
|
|
|
latarnia
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 164 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:43
|
|
|
ja miałem też podobny problem, ładowanie skakało nawet do 19V, okazało się, że było zwarcie w stojanie altka |
_________________ był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG
www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki |
|
|
|
|
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:49
|
|
|
Ja napięcie miałem za duże koło 15-16 i zanim nie wymieniłem regulatora szlag trafił akumulator. Regulator 30 aku ponad 200 Więc chyba warto naprawiać. |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-06-2010, 18:32
|
|
|
a ja mam napiecie 14v na wolnych obrotach a jak podgazuje troszke to skacze prawie do 17 v....i kontrolka ladowania oczywiscie swieci sie rzarzacym blaskiem z 2 altkow skladalem jeden i mam problem jak zdemontowac uklad diod...prostowniczych bo do uzwojenia sa zlutowane trzy miedziane druciki a wiem ze to na 90 % walniete diody i nie mam ich jak przelozyc....dodam ze jeden nowy altek urwalo mi sie w nim mocowanie na ta dluga srube od spodu a drugi mialem ktory juz mi kiedys wariowal i dupa dalej wariujue...a wiem rowniez ze regul.napiecia jest ok. ośka razem z biezniami do szczotek jest ok. bo byly z nowego akumulatora i w nowym mam na 100 % diody sprawne a w tym starym skoro wlozylem nowe elementy i zostaly mi tylko diody prostownicze do wymiany no to na 90 % musza byc one...no chyba ze uzwojenie starego altka jest roz......one....jak za diody sie zabrac...?brak mi juz slow nowy altek mial w sumie niecaly rok i dzis sie urwal... |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-09-2010, 19:46
|
|
|
Didody musisz wylutować bo są one zlutowane z miedzianym uzwojeniem stojana. Trzy druciki to pocżtki uzwojeń (trzech). |
|
|
|
|
Kretoaza
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2011, 07:11
|
|
|
Witam ja mam panowie inny problem u mnie się żadna kontrolka nie świeci ale za to czasami jak jadę nagle wszystko jaśniej się zaświeca dmuchawa mocniej zaczyna wiać i za chwile się uspokaja a czasem włącza się kontrolka od wtrysków co to może być?? Myślałem że regulator napięcia. A i alternator mam najprawdopodobniej od diesla a mam benzyne. |
|
|
|
|
|