Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilanie wzmacniacza
Autor Wiadomość
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 10-04-2007, 17:51   Zasilanie wzmacniacza

witam
mam pytanie do osób posiadających wzmacniacz w swoim aucie ....
którędy macie przeciągnięty kabel zasilający wzmacniacz ???
oczywiście interesuje mnie miejsce przejścia od komory silnika ( od akumulatora) do wnętrza auta...
mój kabelek ma przekrój 8mm i zastanawiam się któredy go pociągnąć
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2007, 18:14   

poszukaj tam gdzie pedał hamulca masz....tam powinna byc luka wsadz jakis sztywny drut zebys go widział z drugiej strony puszczałem tamtedy kabel do obrotka powinienes tam znalesc dosyc duzo miejsca.
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-04-2007, 18:41   

Dokładnie tak.Otwór ten może być przesłonięty gumą ale mimo to powinieneś go znależc.Teraz nie jestem pewny ale tam idą przewody z czujnika stopu.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2007, 22:21   

tamtędy, tak; alternatywna dziwna droga na kabelki to z okolicy schowka lub skrzynki bezpieczników, pod tapicerką plastikową (słupek od podłogi) czy ciut wyżej masz zaślepkę przechodzącą 'na zewnątrz' w okolice zawiasu drzwi, w błotnik w szparę znaczy się (zaślepka na kable do drzwi, do centrala); tą zaślepką z np okolicy skrzynki wyjdziesz w błotnik a nim schowany kabelek idzie prosto do przyłącza plusów lub akumulatora wg uznania; pamiętaj tylko by kabelek na zewnątrz, czy w komorze silnika miał dobrą izolację jak Ci na nim zależy, nie za cienką, w peszelka wsadzać co prawda nie trzeba ;D byle woda i temp od silnika po czasie nie sprawiły że izolacja popęka i stracisz nagle zasilanie;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-04-2007, 22:44   

Tak jak koledzy wyżej napisali - myślę że najlepszą drogą jest dziura nad pedałem hamulca. Idzie tamtędy linka od licznika, także problemu ze znalezieniem nie powinieneś mieć. Ja mam tamtędy pociągniętą całą kupę kabli - halogeny, + i - do wzmaka.

Na forum już kiedyś poruszałem ten temat, jak sam zakładałem - Miszko mi opisał którędy można to pociągnąć. Postaram się podczepić link.

** Dodano: 10-04-2007, 23:46 **
oto i link: http://forum.tempra.org/t...jace-vt6395.htm
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 12-04-2007, 12:34   

wczoraj próbowałem się przebić przez ta wiązkę kabli nad pedałami ....tylko że u mnie tych kabli jest tak "gęsto" że nawet szpilki tam nie da rady włożyć a co dopiero kabel o przekroju
8mm .... może dlatego jest tam więcej przewodów bo mam deskę DGT... tak czy siak zauważyłem tam jakieś zaślepki nad i pod pedałami spróbuje tamtędy ..... tylko jest jeszcze taka kwestia że u mnie pod maską wszystko jest konkretnie "zabunkrowane" i nawet jeśli kabel przejdzie od kabiny to ciekawe czy go znajdę ....

cholerstwo wymaga więcej dłubania niż mi sie wydawało :sciana:
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-04-2007, 12:41   

nie rezygnuj. poszukaj. tez mialem DGT i dalem rade.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2007, 13:29   

Dłubania zawsze jest trochę.
Jak chcesz troche prościej to tu masz:
Kolejna zaślepkę masz przy podszybiu, odkręcasz kratkę.wycieraczki i z prawej strony stojąco przodem do auta masz gumową przegrodę/zaślepkę. Robisz w niej małą dziurkę i przekładasz kabel i w dodatku będzie szczelnie ;) . Wychodzi to zaraz za zegarami. Ja podłączyłem tamtędy ekonometr i obrotomierz, no i miejsca na inne przewody i kombinacje też jest tam sporo.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 12-04-2007, 22:08   

yupi kayey udało się :D odkręciłem skrzynkę z bezpiecznikami i za nią znalazłem zaślepkę o idealnym przekroju na mój kabelek :) jeszcze tylko muszę wymienić klemę na plusie bo stara trochę "zgniła" :sciana: myślę że jutro już wszystko uruchomię

dzięki wszystkim za pomoc
pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 09:35   

Witam.Podczepię sie do tematu,a czy niemożna wykorzystać kabli zasilających radio,dzięki za odp :D
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-04-2007, 09:51   

grabarz napisał/a:
Witam.Podczepię sie do tematu,a czy niemożna wykorzystać kabli zasilających radio,dzięki za odp :D

Można ale wtedy zobaczysz jak ładnie będzie Ci wszystko przygasać (podświetlenie itp) :D Nie będzie wtedy spełniać swojej zasadniczej roli - nie będzie miał mocy. Fabryczne podłączenie radia ledwie daje radę żeby zasilić radio i zapalniczkę razem a co dopiero wzmacniacz :) Żeby wzmacniacz mógł dać swoją moc musi po prostu być gruby, zdrowy kabel prosto z akumulatora żeby było jak najmniej strat.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 10:34   

akj3, ok dzięki za szybkom odpowiedź,a jeszcze jedno jak w radiu mam kabelek minusowy gnd,to lepiej z aku całość pociągnąć + i -,czy mogę go wykorzystać , + już z aku pociągnę :lalala:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-04-2007, 14:36   

jeśli wzmacniacz to najlepiej plus z aku i wypada też dać bezpiecznik na tym przewodzie plusowym ok 30cm od akumulatora .... minus najlepiej podłączyć gdziekolwiek do szkieletu auta ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-04-2007, 14:49   

Jeśli chodzi o radio to minus możesz dać z fabrycznej instalacji a plus najlepiej kabelkiem (takim ok fi 5mm) prosto z aku (oczywiście z bezpiecznikiem). Co do wzmacniacza to najlepiej i + i - dać porządnymi kablami (tak ok fi 7mm) albo minus z masy samochodu, mocno przytwierdzony do gołej blachy.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 15:21   

avenger85, akj3, Dzięki za odpowiedź,dla was piwko :kawka: , a tak na marginesie czy taki komplet wart był swojej ceny http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=182407683 :?:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-04-2007, 15:24   

Zgadzam się, chociaz z tym minusem mogą być kłopoty. Ja miałem tak u siebie, że plus z aku i bezpiecznik kablem 7mm, a minus takim samym z masy i kiedy dodawałem gazu to słychać było alternator w głośnikach. Podłczyłem z aku, ale wciąż było to samo. Wzmacniacz miałem przykręcony do blachy za siedzeniem pasażera, wię postanowiłem go odizolować przykręcając go na drewniane listwy (oczywiście dobrze i ładnie wykończone) tak żeby jego obudowa nie stykała się z żadnym metalem - czytałem, że niektórzy dają pod wzmaka całe płyty, ale mi sarczyły listwy i gumowe uszczeli pod i nad śruby podtrzymujące wzmaka. Koniec końców masa poszła z karoserii i wystarczyła regulacja na wzmacniaczu (przy włączonym silniku), żeby wszystko było ok.

P.S. Interes chyba zrobiłeś..zależy jak to gra. Ja akurat stawiałem na sprawdzone firmy (Blaupunkt, JBL) chociaż czasem takie zestawy jak Twój potrafią działać lepiej :)
_________________
     Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 15:50   

mrk69, no też nie wiem jak to gra ale chyba będzie dobrze ,co do firmówek masz racje tylko tu jest kwestia nie oszczędności a braku kasy,to w końcu ten - z aku czy z karoserii pociągnąć,ja wiem że to śmieszne jest ale zanim coś zepsuje to wole sie upewnić,nigdy tego nie montowałem,a piszesz o regulacji,to te pokrętła z przodu są od tego tak,a który ma jaką funkcje,jeżeli wiesz :?:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-04-2007, 16:08   

To czy dasz z karoserii czy z aku to nie ma znaczenia, no chyba że tak jak pisałem - czyli że z karoserii czasem moze piszzeć alternator w głośnikach - najważniejszy jest bezpiecznik na zasilaniu z aku :!: Jeżeli chodzi o te pokrętła to

1 od lewej - służy do ustalenia ilości basu, jaki po przejściu przez wzmacniacz ma iść na głośniki

2 to pasma wysokie - analogicznie to samo co 1 tylko do wysokich tonów

Crossover - czyli tak zwana zwrotnica (nie spodziewaj sie super ekektów, bo lepsze są takie niezintegrowane z wzmacniaczami) służy do tego, by ustalić "przeznaczenie" wzmacniacza. W pozycji "Low pass" wzmak posłuży jako zasiłka do suba lub tuby. "Flat", czyli zero efektów i żadnego dopalacza dla konkretnych pasm. "Hi pass" używasz wtedy, gdy wzmacniacz ma działać razem z tweeterami - czyli głośnikami wysokotonowymi. Ogólnie zwrotnica służy do tego, aby wybrane pasma otrzymały odpowiednią ilość mocy przy jednoczesnym nie przeciążeniu sprzętu (nie doprowadzeniu do spalenia np. głośników).

Natomiast pokrętło "Gain" służy do sterowania ogólnym sygnałem wychodzącym z wzmaka - coś jak volume i właśnie tym "Gainem" regulować najlepiej, gdy alternator słychać w głośnikach.

Ja u siebie mam ustawionego wzmaka na stałę i jeżeli potrzebuję regulacji to podkręcam sobie na odtwarzaczu, ale jeżeli chcesz ustawić sobie dobrze to najpierw tak jak pisałem - sprawdź czy nic nie świszczy. Po 2 na odtwarzaczu zapuść jaikś kawałek, a wszystkie jego bajerki typu equalizer i bass boost powyłaczaj i zrób "na zero" - ani na plus ani na minus. Potem ustaw sobie na wzmaku jak Ci się podoba i dopiero wtedy, jeżeli jedna piosenka ma za dużo basu, wysokich lub średnich tonów ( w zależnośc od posiadanego zasięgu regulacji na odtwarzaczu) wtedy zmniejszasz na odtwarzaczu i analogicznie jeśli ma za mało to zwiększasz. W tym wypadku zawsze mozesz szybko powrócić to ustaweń takich jak miałeś przed regulacją, bo wzmak jest ustawiony już na stałę :)

Na tej instrukcji, która jest na fotkach widzę, że można niby podłaczyć razem 2 mid tweetery i za pomocą mostkowania bass, ale z zasady robi się tak, że jeżeli pod wzmacniacz dajesz suba to nic więcej nie dawaj, bo albo będzie grało jakby chciało, a nie mogło, albo się spalą kanały i wtedy będzie totalna lipa. Jeżeli chcesz podłączyć tego suba to będzie ok, tylko pamiętaj o zmostkowaniu go (czyli podłączeniu jednego kabla w lewy minus, a drugiego w prawy plus i odwrodnie)
_________________
  
     Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 16:15   

mrk69, No bardzo ci dziękuje za tak jasne i proste wytłumaczenie,piwko dla ciebie też :kawka: , i znów człowiek o jakiś procent mądrzejszy :lalala: 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-04-2007, 20:24   

dzisiaj wszystko podłączyłem i efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania ... całą instalacje zrobiłem według "przepisów" wszystko porządnymi grubymi kablami
... zestaw to wzmacniacz blaupunkt GTA 2 Special MK II 400 + Tuba blaupunkt GTt 1200

http://allegro.pl/item184...2_mk2_nowe.html

jest poprostu masakra regulacje głośności i basu ustawiłem poniżej połowy + przełączenie na niskie pasmo i tak to napiera że na tylnym siedzeniu urywa głowę .... a z przodu nic nie widać we wstecznych lusterkach bo tak sie trzęsą :)

nie spodziewałem się aż takie mocy ... żeby dało sie normalnie słuchać wszystko ustawiłem na 1/3 ... przydatna okazała sie funkcja sterowania SUB-em
z poziomu radia ( nie mówię tu o regulacji głośności głośników)
dla zainteresowanych mogę jutro wrzucić fotki całej tej instalacji :)

reszta sprzętu to radio sony cdx-s11 , przód głośniki 4x6 monacor, tył niskotonowe 20cm
tonsile gdn 20/60 4ohm ... mam jeszcze 16-stki pyle trójdrożne z którymi nie mam juz co zrobić :)
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 20:27   

avenger85, to wrzuć te fotki jak możesz,nie zaszkodzi jeszcze podpatrzeć :lalala:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-04-2007, 20:33   

grabarz napisał/a:
avenger85, akj3, a tak na marginesie czy taki komplet wart był swojej ceny http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=182407683 :?:


powiem ci że cena tego kompletu jest bardzo kusząca ...ale rzeczywistość może okazać się bolesna ... firmy "krzak" to kiepskie rozwiązanie lepiej składać kasę przez ileś tam czasu lub po prostu wydać połowe wypłaty i kupić porządny sprzęt ...

ten wzmacniacz ma pewnie w RMS-ie z 50wat nie więcej a końcówki mocy wykorzystane w nim to najtańsze chińskie wyroby, sama tuba jest pewnie z cienkiej prasowanej sklejki ...( bo za taką kasę to nie może być nic porządnego )
bez wątpienia to na pewno jakoś tam pogra pytanie tylko jak długo ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 20:37   

avenger85, no i pytanie ciekawe jak gra,wszystko wyjdzie w praniu ,już i tak po sprawie,to jak totek,lub kupno auta trafisz lub nie 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-04-2007, 20:38   

grabarz napisał/a:
avenger85, to wrzuć te fotki jak możesz,nie zaszkodzi jeszcze podpatrzeć :lalala:


oki na jutro będą fotki
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-04-2007, 20:40   

avenger85, ciesze sie :yahoo:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load