v max tipo/tempra |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-06-2008, 12:34 v max tipo/tempra
|
|
|
Witam klubowiczów
Wczoraj była ładna pusta droga i tak od niechcenia chciałem zobaczyć ile na LPG wyciągnie mój 1.4 oto dowód - później może było troszkę poniżej 160 ale już nie robiłem fotek bo zająłem się jazdą :p ( dla pełnej jasności jechałem z gazem do D żeby nie było- mam nadzieję , że silnik nie ucierpiał bardzo )
Ciekawe ile więcej pojedzie na PB
Czy silnik jest w dobrym stanie skoro tyle wyciągnie czy powinien lepiej jechać bo ja nie mam zielonego pojęcia ... aha i ile mógł mieć obrotów bo ja nie mam obrotomierza a ktoś może tyle jechał takim 1.4 z obrotkiem :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 12:53
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | Czy silnik jest w dobrym stanie skoro tyle wyciągnie czy powinien lepiej jechać bo ja nie mam zielonego pojęcia ... aha i ile mógł mieć obrotów bo ja nie mam obrotomierza a ktoś może tyle jechał takim 1.4 z obrotkiem :p |
O silniku to niewiele można powiedzieć tylko po samej prędkości maksymalnej, zresztą przy gazie duży wpływ ma to jak masz ustawiony gaz - czy ustawiony tak żeby był ekonomiczny i w miarę zrywny czy też odkręcony na maksa żeby wyciągnąć z auta ile się ta (co przypłaca się większym spalaniem )
Co do obrotów to mogę powiedzieć jak mam u siebie - wg licznika przy 130km/h jest około 4000obr/min przy 160 coś ponad 5000obr/min
Aha a jeszcze Cię zmartwię na koniec, że niestety każdy licznik im szybciej jedziesz tym bardziej przekłamuje więc przy 160km/h na budziku w rzeczywistości miałeś coś około 150
Najprościej to sprawdzić jadąc z GPS(który jest dużo dokładniejszy ) Ja przykładowo rozbujałem swoją temprę na gazie do 175km/h wg wskazań licznika ( a wg książki to na PB ma iść 177 więc coś nie tak chyba )
I ostatnio jadąc z nawigacją miałem okazję skonfrontować wskazania GPS i licznika. No i przy 140km/h na budziku nawigacja wskazywała niestety tylko 130km/h A najmniejszy błąd wskazań jest tak do 70-80km/h |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:04
|
|
|
LUCIACIA, ja w swoim 1,4 na lpg przy 164km/h miełem ok 6900obr/min |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:14
|
|
|
tipacz napisał/a: | ja w swoim 1,4 na lpg przy 164km/h miełem ok 6900obr/min |
tipacz, może 5900obr/min Bo te 6900 to jakoś mało prawdopodobne mi się wydaje - silnik by się przekręcił A wcześniej powinno odciąć paliwo |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:19
|
|
|
polansky, wiem co pisze, a paliwa mi nie odcina |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:21
|
|
|
tipacz, nawet jak zamkniesz obrotomierz
To może mnie się coś porypało, ale wydaje mi się, że u mnie przy 175km/h było coś ok. 6000obr/min |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:27
|
|
|
Ja na zlocie kręciłem silnik do wysokich obrotów, ale 6900 rpm chyba nie osiągałem, bliżej mi było do 6000rpm
U mnie jest to tak mniej więciej.
3000rpm = ~100km/h
4000rpm = ~130km/h |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:28
|
|
|
tipacz napisał/a: | LUCIACIA, ja w swoim 1,4 na lpg przy 164km/h miełem ok 6900obr/min |
looo 6900 !!! masakra !! yyy a właśnie jak to jest z tym odcieciem paliwa ? Bo mój chyba też nie ma. Kiedyś na postoju wdeptałem do dechy i nie było słychać odciecia tylko cały czas sie obroty zwiększały aż się wystraszyłem i zrezygnowałem. . .
A ogólnie to mi się wydawało, że na 5 biegu max lekko ponad 5 tys sie wyciągnie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:29
|
|
|
polansky napisał/a: | nawet jak zamkniesz obrotomierz |
Aż takim sadystom to ja nie jestem |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:31
|
|
|
miszko napisał/a: | Ja na zlocie kręciłem silnik do wysokich obrotów, ale 6900 rpm chyba nie osiągałem, bliżej mi było do 6000rpm
U mnie jest to tak mniej więciej.
3000rpm = ~100km/h
4000rpm = ~130km/h |
No to dobrze mi się wydawało
Widocznie 1.4 ma trochę inne przełożenie
LUCIACIA napisał/a: | yyy a właśnie jak to jest z tym odcieciem paliwa ? Bo mój chyba też nie ma. Kiedyś na postoju wdeptałem do dechy i nie było słychać odciecia tylko cały czas sie obroty zwiększały aż się wystraszyłem i zrezygnowałem. . . |
Myślałem się, że przy wtrysku zawsze jest odcięcie, że tylko przy gaźniku nie ma.
Ale widocznie mi się tylko wydawało i nie zawsze jak jest wtrysk to jest odcięcie
** Dodano: 21-06-2008, 14:33 **
tipacz napisał/a: | polansky napisał/a:
nawet jak zamkniesz obrotomierz
Aż takim sadystom to ja nie jestem |
No ja myślę, bo by trza Cię było za znęcanie się nad tipkiem |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 13:51
|
|
|
1.4 ma inne przełożenia, już nie pamiętam jakie.
Niedużo się różnią, ale są inne.
A to tabelka z przełożeniami odpowiednio od lewej 1.6/1.8/2.0 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 15:01
|
|
|
ja na LPG rozbujałem temprę do 178km ale mi obwodnicy brakło
przełożenie obrotów na prędkość mam identyczne jak miszko napisał
3000 - ok 100km (wg. dgt 103)
4000 - ok 130km |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 15:10
|
|
|
Najszybciej jechałem 170km/h. Nie polecam. Zieloni (chyba oprócz ZielonegoTBG) będą ścigać.
Przy prędkości 130km/h silnik miał ~3500obr/min. Balansowałem na granicy Economy/Power. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 15:17
|
|
|
Leciałem kiedyś ponad 170 i nie było źle.
Tak od prędkości 130km/h czuć, że auto mocno jest dociskane do podłożna inaczej ciut wtedy się jedzie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 17:55
|
|
|
mnie się udało ostatnio na a4 dobić do 180 km/h ...ale jakoś tak żal było |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 19:37
|
|
|
maciek_wk, potwierdzam 1,6 - 180km/h. potem wymiana wydmuchanej uszczelki pod głowicom....ale było warto |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 21:00
|
|
|
ale ja jechałem chwilowo tak...mam nauczkę po mojej starej pandzie, kiedyś mi się spieszyło Katowic do Gliwic, więc wleciałem na A4 i ile fabryka dała, licznik zamknąłem (1.0 fire 160 km/h) przez prawie cały odcinek K-ce - Gliwice.Tydzień pojeździłem i nagle kompresja na jednym garnku się straciła --->wydmuchało uszczelkę na ściance między 1 a 2 cyl....także nauczka jest |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-06-2008, 23:33
|
|
|
Ja 1,6 na gazniku na gazie wyciagnalem 160km/h, a na PB poszla 190km/h. Dodam iz bylo to na autostradzie jadac na zlot, pogoda sliczna, sucho...dodam jedynie, ze to bylo tylko w celu sprawdzenia, gdyz przy takiej predkosci wszystko moze sie stac. Glupia opona peknie i po nas...wiec Panowie, rozmowa na ten temat...sami rozumiecie....mam nadzieje ze kazdy z Was podaje predkosci tylko tak sprawdzone, lecz nie jezdzicie tak na codzien. Uwazam, za na takie TT jak mamy to ta predkosc do 120km/h wystarcza....i uszczelce pod glowica nic nie bedzie. pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-06-2008, 07:42
|
|
|
Mnie sie udalo temperowka na gazie cos kolo ~180 na PB zamykala licznik wiec ciezko powiedziec ile bylo z tym ze poprzedni wlasciciel ponoc cos dlubal i to sie czulo no i silniczek byl naprawde w dobrej kondycji tescik na prostej i jednorazowo nigdy wiecej nie byla tak krecona natomiast na gazie spokojnie mozna bylo jezdzic 150 przy spalaniu rzedu 8-9l
** Dodano: 22-06-2008, 08:43 **
az sie lezka w oku zakrecila heh |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2008, 08:48
|
|
|
Głupio sie przyznawać,ale nigdy nie sprawdzałem ile poleci sedici jak go jeszcze miałem ale bravo na obwodnicy raz pogoniłem do 230 km/h i napewno zamknąłbym licznik,może jeszcze raz sie kiedyś wybiore i zrobie fote na 240 km/h |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-06-2008, 10:24
|
|
|
ja raz tak sprawdzałem Temperkę, jak wszystko chodziło cacy, ustawione itp no i autko niezbyt obciążone; na PB 195 km/h (wg GPS porównywane jak w poprzedniej robocie dali GPS by trafić szybciej to się przydał) a wg licznika to był już praktycznie zamknięty, na LPG przy próbach wychodziło z 5-7 km/h mniej, "szybciej się kończył" no ale instalka z mikserem pod pokrywką, nie w dolocie, a LPG ustawiony był na Power nie Econo wtedy i ciut podłubane... silniczek miał wtedy bodajże 20 tys przebiegu; sprawdzane na A4 na Kraków, jak jeszcze była świeża i równiutka (tak, było tak przez moment...dawno, dawno temu...); ale ogólmnie czuć, że jest to męczenie silniczka, więc sprawdzić można, ale jeździć tak nikomu nie polecam, poza tym kierownicę trzeba już konkretnie trzyamć , mocno w skupieniu no i ryzyko... jakby koło czy coś to..
heh, sentymenty wracają... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zakath
Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 18 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-06-2008, 15:51
|
|
|
Test na A4, pełne obciążenie (4 osoby w tym 2 ciężkie + bagaże) - 178 wg GPS - osiągnięte chwilowo. Generalnie trasa 300km, V śr - 85km/h, w tym ok. 70km było po A4 (Strzelce Opolskie - Katowice). Na A4 typowa prędkość - ok. 140 w myśl zasady - dobre warunki - mogę sobie pozwolić +10 względem przepisów. |
_________________ ex. Ford Escort mk4 1.3 HCS '90
Tipo 1.6 i.e. '95
President Johnny + Hustler IC-100
Gość, szerokości i przyczepności |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:50
|
|
|
Tempra 1,6 gaznik na LPG(ustawiony na POWER ) ja+pasazer vs astra 2 dli(kierowca+pasazerka w astrze).
178 i uciekalem mu do przodu, a pozniej zapytalem ile jechal i twierdzil, ze mial na budziku 180 wiec ja wedlug niego powinienem miec cos kolo 185-190
Byc moze oponki mam z wiekszym profilem na przodzie i dlatego? (165/70)
EDIT:
za to zamknalem drugi budzik(obrotomierz), a nawet przekrecilem o jakies 500obrotow Mam filmik(juz kiedys pokazywalem na forum) |
|
|
|
|
Adamos
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 15:19
|
|
|
166 na prostej i jeszcze sie troche rozpędzał. w dowodzie jest 1.4 ale mam podejzenie ze to jest 1.6 w końcu to skladak |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e - moje pierwsze auto w życiu (sprzedane)
Mazda 323c 1.5 16v - drugie auto w życiu |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 23:45
|
|
|
polansky napisał/a: | Aha a jeszcze Cię zmartwię na koniec, że niestety każdy licznik im szybciej jedziesz tym bardziej przekłamuje więc przy 160km/h na budziku w rzeczywistości miałeś coś około 150 |
jezeli auto ma felgi i opony o wymiarach ktore przewiduje producent auta, to licznik nie ma prawa przeklamywac. Gdybys wiedzial w jaki sposob tworzy sie podzialke predkosciomierza to nie przyszloby ci do glowy zeby cos takiego napisac.
Ja jechalem swoja Tempra 175km/h. To znaczy do tej predkosci ja rozbujalem i odpuscilem. Auto zachowywalo sie na drodze ok, ale halas troche mnie "obudzil". Mam opony zalecane przez producenta z dobrym bierznikiem (175/65/R14) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|