|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
podlaczenie radia a akumulator |
Autor |
Wiadomość |
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:41 podlaczenie radia a akumulator
|
|
|
witam mam rowniez problem
jesli auto stoi ok 3-4 dni akumulatro wycycka do zera myslalem iz to wina akumulatora lecz teraz kupilem nowy i jest to samo
prad z moich pomiarow wynika iz pobiera w spoczynku 0,4A nie wiem czy to dobra wartosc a najgorsze jest to ze ten nowy akumulator stracil chyba swoje wlasciwosci bo sprawdzajac gęstości elektrolitu plywak jest na czerwonym polu czy przez auto mogl uszkodzic sie kolejny akumulator??
co do poboru pradu to znalazlem przyczyne jest to radio po odlaczeniu pobor wynosi 0,0 lecz teraz nie wiem czy te rozladowania nie doprowadzily do uszkodzen akumulatora i jak podlaczyc radio skoro do kostki od radia dochodza 2+ i na kazdym caly czs jest prad a radio ma 2 kabelki do pradu zolty i czerwony po podlaczeniu pojedynczo radio nie dziala jak podlacze oba to znowu jest pobor pradu nie wiem dlaczego stacyjka nie odlacza napiecia na kosce ktora wyglada mi na oryginalna? skad wziac prad?? ktory idzie przez stacyjke? |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:47
|
|
|
Poszperaj w skrzynce bezpieczników (albo pod deską) i znajdź kabelek, na którym pojawia się + po włączeniu stacyjki.
Akku raczej by tak szybko nie padł, choć żaden nie lubi częstego rozładowywania do zera. Inna rzecz, teraz, na mrozach pojemność drastycznie maleje, co za tym idzie mam mniej mocy do kręcenia silnikiem (no i szybciej się rozładowuje). |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:48
|
|
|
hmm dziwna sprawa.. radio oczywiście że ma dwa przewody plusowe. Czerwony to główne zasilanie radia a żółty to pamięć radia.
Nie powinno Ci tyle prądu pobierać. Obejrzyj dokładnie podłączenie radia. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:44
|
|
|
DARREK napisał/a: | hmm dziwna sprawa.. radio oczywiście że ma dwa przewody plusowe. Czerwony to główne zasilanie radia a żółty to pamięć radia.
Nie powinno Ci tyle prądu pobierać. Obejrzyj dokładnie podłączenie radia. |
ja w tym nic dziwnego nie widzę, widziałem radia no-name z allegro lub biedronki które potrafiły na podtrzymanie pamięci pobierać jeszcze więcej niż 400mA. spotkałem się nawet z pierwszymi modelami sony na płytki z dolnej półki, którego robiły to samo.
to że akumulator mówi do widzenia po 3-4 dniach to nic dziwnego na tych morzach.
tak jak wspominał kolega rodzynek, przy -20 pojemnośc akumulatora drastycznie spada, nawet poniżej połowy. zaś ciągły pobór z niego 0,4A przy -20 to jak kopanie leżącego.
akumulatora na pewno nie uszkodziłeś ale nie dopuszczaj aby rozładowany stał na mrozie gdyś to mocno obniża jego żywotność, weź aku do domu postaw obok grzejnika i podłącz do ładownia, przywrócisz go w ten sposób do stanu właściwego.aby uniknąć katowania aku na kabelku żółtym załóż przełącznik i odcinaj radio na noc. |
|
|
|
|
rafalc
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-01-2010, 21:20
|
|
|
Z własnego doświadczenia powiem, że gdy miałem wpięte do kostki radio (ale na czuwaniu), to przy zakładaniu kabla "-" aż iskry szły na akumulatorze. Gdy natomiast radio wypiąłem całkowicie, to nie było tego efektu. Pobór miałem 0.3 i też mi aku padał szybko. Teraz wypinam z kostki , mam długie kable, więc to nie problem sięgnąć.
Polecam zmienić radio
Chociaż... dzisiaj nie odpaliłem mimo tych "sztuczek". |
_________________ Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-01-2010, 09:02
|
|
|
wywalilem radio i jest ok dzisaij - 20 odpalil praktycznie odrazu radio mam dual z USA i mysle ze jest to dobre radio u siebie jak bylo to nie milaem z nim problemow |
|
|
|
|
StanM
witamy nowego
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: Leżajsk
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-01-2010, 10:07
|
|
|
Witam,
Problem jest w sposobie podłączenia radia, a szczególnie jego zasilania. Opiszę mój ostatnio przerabiany przypadek, wprawdzie w innym aucie, ale przypuszczam istota problemu jest ta sama. Otóż przy montażu radia (latem) tak pozmieniałem kable, żeby mi grało zawsze po jego włączeniu, niezależnie czy auto stoi , czy jedzie - bo fabrycznie podłączone było tak, że grało, ale musiałem przynajmnie włączyć zapłon na I-szy zakres.
Przyszły mrozy i problem z odpaleniem auta, siada aku (nie pierwszej młodości, ale jeszcze), mimo podładowania wieczorem, rano klapa. Pomyślałem, jest złodziej prądu - biorę miernik, pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ~ 0,5A !, tragedia. Szkam złodzieja - wyciągam bezpiecznik, zaczynam od radia - pomiar ~ 0,015A, Yes. Trzeba powrócić do podłączenia fabrycznego - pozmieniałem kable i spoko, auto bierze ~ 0,02A, czyli w normie, i po problemie,pozdr.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|