Brak ładowania na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
next
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 20:22 Brak ładowania na niskich obrotach
|
|
|
od pewnego czasu lekko świeciła mi sie kontrolka od ładowania (widać t było tylko w nocy, bo świeciła słabo) a dziś na niskich obrotach świeci sie cały czas... przy większych znika. Czy miał na to deszcz (padało cały dzień mocno) a może słaby akuś ? (po tym zdarzeniu po pewny czasie odpalałem auto to ledwo kręcił i jak by właśnie akumulator był słaby. |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 17-05-2007, 20:25
|
|
|
Sprawdź naciąg paska od alternatora. Najprędzej wymaga już wymiany. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
next
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 20:37
|
|
|
a w jaki sposób sie go sprawdza |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 20:41
|
|
|
Jak by pasek się ślizgał to byś słyszał pisk.
Zapewnie szczotki Ci się już zużyły. Koszt wymiany nie duży, możesz odrazu kupić z regulatorem napięcia (koszt całości około 30-40zł nie oryginalny). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 21:09
|
|
|
ale z drugiej strony (szczotki oczywiście warto obejrzeć!) pasek może się nieco ślizgać bez słyszalnego pisku.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-05-2007, 09:32
|
|
|
ja sobie wczoraj sciagnalem nowy regulator napiecia Magneti Marelli.. w sumie nie wiem po co ale kiedys sie napewno przyda
|
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 15:04
|
|
|
to jest tak, że jak masz, to będzie działać długo, chyba że go w trasę nie weźmiesz a jak nie masz to padnie w najgorszym momencie... to elementarne |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-05-2007, 15:36
|
|
|
unknown, hehe cos w tym jest ja niedawno wymienialem lozyska na alternatorze i odrazu zrobilismy tez drugiego altka ktory tez mial lozyska padaniete, teraz mam na zapasie jeszcze 100% sprawny aternator i nowy regulator napiecia |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:40
|
|
|
akurat mialem pisac z tym samym problemem ale juz wszystko wiem tylko mnie ciekawi pasek jak sie slizga ze go nie slychac |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:55
|
|
|
Jak by się ślizgał to byś go słyszał, jak go nie słyszysz to ... pewnie szczotki w alternatorze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-05-2007, 05:27
|
|
|
Czasami jak pasek będzie już tak rozwalony że słabo całkiem jest naciagnięty to wcale nie musi piszczeć bo zywcem bedzie sie wycierał. Ale sprawdzać trzeba po kolei od rzeczy najprostrzych, jesli pasek OK to niestety alternator trzeba wyjąć i sprawdzić szczotki, jeśli te OK to niestety trzeba wybrać się do elektryka. Ewentualnie zmienić jeszcze regulator ale wątpie żeby to pomogło. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
blondyn103
witamy nowego
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-05-2007, 22:13
|
|
|
Doktoratu ciąg dalszy na temat ładowania w Tipku. Zaczęło się niewinnie od świecącej kontrolki ładowania na niskich obrotach. Wystarczy że dodałem gazu, gasła i już się nie zapalała podczas pracy silnika. Po drodze sprawdziłem wszystko w alternatorze (regulator, diody) i nic. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jednak alternator ma przegrzane uzwojenia i nie daje pełnego napięcia przy niskich obrotach. Trafił sie alternator praktycznie jak nowy więc szybka wymiana i dalej nic. Jak świeciła na wolnych obrotach tak świeci. Wymiana akumulatora pomogła bo praktycznie była to nówka pożyczona od brata. Mój akumulator co prawda 4- letni ale napięcie nad ranem w granicach ok 12,7, więc przysiadłem do tematu.
I tak: Jeśli mamy słaby akumulator to w chwili zapalania napięcie w instalacji spada dość znacznie do ok 8 - 9V a potem powraca do wartości dostarczanej z akumulatora (alternator się nie wzbudza i kontrolka świeci) ponieważ regulator Magneti ma ograniczenie prądu wzbudzenia a potrzebny do wstępnego wzbudzenia prąd jest sumą prądu z regulatora i prądu płynącego przez żaróweczkę kontrolki ładowania. Przy niskim napięciu jest on po prostu minimalnie za mały. Po wymianie na 2W żarówkę w desce problem kontrolki zniknął jak ręką odjął i ładowanie było ok od wolnych obrotów. Zgłębiłem temat na zagranicznym forum i okazuje się że w alternatorach MM moc żaróweczki zależy od mocy alternatora i tak w skrócie : do 45A - 1.2W, 45-75A - 2W, pow. 75A - 2,3-3W. U nas można pomarzyć w sklepie o żaróweczkach 2W tylko 1,2W ale w desce w podświetleniu są takie i można podmienić. |
_________________ Fix It Again Tomorrow - Ale to lubię i ch..! |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-05-2007, 22:54
|
|
|
a mi jak narazie kontrolka sie juz nie zapala zobaczymy co bedzie pozniej |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2007, 15:43
|
|
|
Woks, moze Ci gdzies ta wtyczka przy alternatorze nie laczyla dobrze i dlatego kontrolka czasem sie zapalala |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 21:41
|
|
|
mam nadzieje ze tak bylo
ale narazie wszystko jest ok |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-11-2007, 21:08
|
|
|
Witam
Po przeczytaniu "doktoratu" kolegi blondyn 103 doszedłem do wniosku że coś w tym jest... Mianowicie dwa tygodnie temu wymieniłem w tipolku zegary i przy okazji powymieniałem wszystkie żarówki z kontrolek i z oświetlenia ( wsadziłem mieszane 1,2 oraz 2 W) . Od tego czasu po zapaleniu autka świeci mi kontrolka ładowania po przegazowaniu gaśnie i ponownie mimo wolnych obrotów już się nie zapala , akumulator mam 44 A a możliwe że wsadziłem żaróweczkę 2 W .Jutro to sprawdzę i wsadzę zgodnie z postem kolegi żaróweczkę 1.2 W.. Dam znać czy pomogło. Pozdro
** Dodano: 30-11-2007, 17:24 **
Witam
Wymiana źaróweczki na 1,2 W pomogło.Dzięki blondyn103 za dokładny opis. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
|